2020-11-30, 22:18
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men hur kan hon ha fått det?

1) Hon tog honom ur skolan när han var 12 år trots skolplikten. Borde man inte göra en utredning av honom innan LSS? Ser man inte då att han inte fullgjort skolgången?
2) Han har sedan 12 års ålder inte varit ute ur lägenheten, dvs inte träffat en läkare. Han har inte heller träffat någon annan under alla dessa år, dvs om det stämmer. Har hon köpt sig ett läkarintyg?
3) Beviljas LSS så lätt? Träffar man inte ens honom?

För tex aktivitetsersättning krävs nuförtiden ett omfattande läkarintyg där "aktuellt status" ska framgå (det intyg som tidigare hette LOH, läkarutlåtande om hälsotillstånd) Hur det var på 90-talet vet jag inte.
Nuförtiden tror jag det är svårt att förfalska sådant intyg eftersom intygen skickas in elektroniskt, men det gjorde de inte förr. Borde inte varit omöjligt att förfalska. Eller gå till någon lättlurad/korrupt läkare och dra en vals och få denne skriva intyg kanske?

Är modern en paranoid schiz tro?
Citera
2020-11-30, 22:18
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggans
Det är bostadsrätter, BRF Loke heter föreningen.
Snart dags för stambyte, då hade det här antagligen uppdagats också.
Citera
2020-11-30, 22:19
Medlem
koovid-bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Barnen bar tidigare faderns ungerska efternamn.

B*r*ny*i *=a

Joys*e *=i är systern, 42 år. Kanske hon som anmält.

Bor med en solbränd kille https://www.facebook.com/d*ana.dosu *=i
Senast redigerad av koovid-bob 2020-11-30 kl. 22:25.
Citera
2020-11-30, 22:20
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven21
Nu är det här typ 40 år sedan. Vi hade kvar imstutioner i Sverige (det var för att de gamlingar som redan bodde där inte hade annat just då, på 1990-talet kom äldrereformen och de instutionerna försvann) men vi gömde inte undan barn pga olika funktionsstörningar osv. Det var betydligt längre tillbaka.

Så jag tror inte på att det handlar om någon sådan "skam' utan något helt annat, vad det nu kan vara. Oerhört tragiskt att inte myndigheter har gjort något under dessa år. Stackars människa ❤️ En manipulativ mamma som fått sin son instängd. Tyvärr är det ju så att barn tror på sina föräldrar och gör allt för att göra dem glada och så är väl fallet här kan tänkas. Jag tänker i banor som våld i nära relation där GM bryter ned sitt offer så att det är oerhört svårt att lämna.

Men han kan ju vara väldigt handikappad, och det har grannar sett, och sen har de kanske sett att det är misär (men ändå inte fattat hur misskött sonen var?), och så kanske de har trott att han är så handikappad att han inte kan röra sig och gå ut?
Men de har trott på något sätt att hon tagit hand om honom?

Sen kan ju sjuklingar bli sjukare och sjukare av sig själva, och så inser grannarna inte att det är vårdaren som gör sjuklingen sjukare?
Kan det ha gått till så utifrån grannars passiva agerande, eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krullikrull
Kollade upp personer boende på sleipnervägen. Hittade en M*it Elis*bet K*rlsson (*=a), kvinna 70 år som bor med en man som är 41, Joi* Cla*r*nc* Karlsson (*=e).

Vad tror ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Barnens, och faderns efternamn, är inte Karlsson.

Det finns en man med samma efternamn som är född i Ungern 1940, och avlider 1992. Detta skulle kunna vara fadern, och bortgången skulle då ske samtidigt som sonen sägs ha spärrats in av modern (28 år sedan).

Om det är rätt spår, så fanns det en liten pojke med samma förnamn och ungerskt efternamn född 1975 död 1978.
Den ungerska efternamnet går då igen på 3 barn födda 1976, 1978 resp 1979 enligt folkräkningen 1990.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men hur kan hon ha fått det?

1) Hon tog honom ur skolan när han var 12 år trots skolplikten. Borde man inte göra en utredning av honom innan LSS? Ser man inte då att han inte fullgjort skolgången?
2) Han har sedan 12 års ålder inte varit ute ur lägenheten, dvs inte träffat en läkare. Han har inte heller träffat någon annan under alla dessa år, dvs om det stämmer. Har hon köpt sig ett läkarintyg?
3) Beviljas LSS så lätt? Träffar man inte ens honom?
LSS var väl bara ett embryo då, 1990? Eller väldigt okänt för gemene man. Jag tror hon manipulerade skolan rejält. Det och svaga auktoriteter i skolan räcker kanske. Anmält att han bytt skola? Flyttat? Vi kommer förhoppningsvis få svar.
Citera
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GH1789
Man kan tycka att hyresvärden borde haft något ärende till lägenheten under dessa 28 år.. men pojken kanske var instängd på sitt rum under tiden och mamman klagade nog inte i onödan om något strulade i lägenheten.

Om grevinnan XXX som hyr lägenhet y av er bedyrar att grevliga friherre zz (som du egentligen fattar är efterbliven) inte tar emot besök just nu, hur hårt kommer du själv trycka på att få träffa mongot personligen?
Citera
2020-11-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Snart dags för stambyte, då hade det här antagligen uppdagats också.
Byta stammar i sovrummet?
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Vilket land handlar det om?
Så himla lång är väl inte tråden ännu för att den inte ska kunna genomläsas? Men okej; enligt uppgifter i tråden var fadern från Ungern. Enligt andra uppgifter i tråden dog han 1992, vilket sammanfaller ganska bra i tiden för sonens inspärrning.
Citera
Medlem
Gurkfetischs avatar
På bilderna av dörren och fönstret att döma är det 100% i mitt bostadsområde i Handen, Haninge.
Citera
Medlem
Mycket ekonomiska teorier här... Jag tror inte det är där problemet ligger. Då hade det märkts tidigare (om alla instanser funkat som dem ska).
Jag tror fortfarande att grabben är förståndshandikappad. Som sagt, jag tror!
Sen att det kan vara ett fall av hjärntvätt håller jag inte främmande.
Då borde det dock finnas med tortyr och grov misshandel i ett eventuellt åtal.
Det är sånt vi inte vet
Tycker fortfarande att mamman måste vara en väldigt sjuk person, oavsett vad det handlar om!
Stackars grabb!
Citera
2020-11-30, 22:22
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koovid-bob
B*r*ny*i *a
Det stämmer. En kriminell man vid namn J*hnny B, född i Ungern 1940 och avliden 1992, hade 1990 c/o-adress till K*rlsson i Haninge, dock på Odenvägen. Jag misstänker att detta är fadern. Tiden för hans frånfälle stämmer i s f med tidpunkten för vilken sonen skulle ha blivit "inlåst".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in