2020-11-28, 09:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Jag vill gärna tillägga att 2015 års siffra (22,0 %) var överskattad då det var svårt för opinon- institut att mäta SD.
Nu får vi hoppas att SD:s är underskattade ist.

Heja SD!

Haha ni tycker jag knäpp? Det tycker min bf också!
2020-11-30, 14:41
Medlem
Centerns besked idag är en tydlig signal om att Lööf vill återupprätta aljansen igen. Kristersson kommer att ta emot C och L med öppna armar.

Det betyder att ”det konservativa blocket” är dött och begravet. M kommer efter valet söka riksdagens stöd för en alliansregering som kan göra upp med alla partier, precis det han ville förra valet men inte fick för Annie.

Kristersson vill alltså att SD röstar fram en alliansregering i minoritet som söker stöd med andra partier i varje enskild fråga, inklusive budgeten. SD kommer inte ha en privilegierad ställning utan om S är berett att stödja regeringen så blir SD helt utan inflytande.

Jag utgår från att SD säger nej till det paketet.
2020-11-30, 14:53
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Centerns besked idag är en tydlig signal om att Lööf vill återupprätta aljansen igen. Kristersson kommer att ta emot C och L med öppna armar.

Det betyder att ”det konservativa blocket” är dött och begravet. M kommer efter valet söka riksdagens stöd för en alliansregering som kan göra upp med alla partier, precis det han ville förra valet men inte fick för Annie.

Kristersson vill alltså att SD röstar fram en alliansregering i minoritet som söker stöd med andra partier i varje enskild fråga, inklusive budgeten. SD kommer inte ha en privilegierad ställning utan om S är berett att stödja regeringen så blir SD helt utan inflytande.

Nja det är ett fantasipaket. M kommer inte att välkomna svikaren Annie Lööf. Vänsterliberalerna har haft sin tid. M kommer tappa halva sin väljarkår som den ser ut nu om svikaren Annie Lööf tas in i värmen igen. Det finns ett högerblock nu som kommer att ange tonen. Så vill svenska foilket ha det. Man vill ha ordning i skolan, ordning i rättspolitiken, ordning i bostadsområdena. Man vill inte ha S-MP-C-V-sörjan.
2020-11-30, 15:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Ja jag hoppas SD gör tydligt att C är ett extremistparti och att SD kommer fälla alla regeringar som de ingår i eller som bygger på samarbete med dem. Väljer M den vägen så får de klara det utan SD. SD tjänar på att vara i tydlig opposition mot tok-liberaler, högervridna moderater kan stödrösta på SD om de tror att det kan stoppa det egna partiet från nya socialliberala galenskaper.

Men jag tror det är lite väljarmaximering från C också. De stod upp mot dödsknarkarnazisterna och blev sossar men belönas inte av det av väljarna; de står och stampar i opinionen. 8,6 % i valet och ligger oftast under det i snitt i OU. Detta trots att deras liberala systerparti FP/L backat. Jag tror denna frustration finns i flera partier nu; de kan inte bryta sig ur sitt "småpartifack". Det gäller MP, L, KD och C. De behövs inte riktigt längre i svensk politik.
2020-11-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Nja det är ett fantasipaket. M kommer inte att välkomna svikaren Annie Lööf. Vänsterliberalerna har haft sin tid. M kommer tappa halva sin väljarkår som den ser ut nu om svikaren Annie Lööf tas in i värmen igen. Det finns ett högerblock nu som kommer att ange tonen. Så vill svenska foilket ha det. Man vill ha ordning i skolan, ordning i rättspolitiken, ordning i bostadsområdena. Man vill inte ha S-MP-C-V-sörjan.

M+SD+KD står kvar och stampar på 46-47%.

Majoriteten av Sveriges befolkning är fortfarande hjärntvättad och vill ha sörjan.
2020-11-30, 15:16
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
M+SD+KD står kvar och stampar på 46-47%.

Majoriteten av Sveriges befolkning är fortfarande hjärntvättad och vill ha sörjan.

Nej man vill inte ha sörjan men som hygglig svensk blir man manipulerad vid valen och röstar mot sin övertygelse. Man ska inte underskatta statsmedias roll här. Vi svenskar vill inte ha det samhälle vi fått. När kvinnor inte kan gå ut merd sina hundar om kvällarna har något gått väldigt snett. Men hela statsapparaten trycker på för att alla ska rösta vänsterliberalt. Det är som i USA. Jag vill dock inte sänka mina svenska kamrater och gamla vänner. Vi svenskar ska hålla ihop.
2020-11-30, 16:06
Medlem
Citat:
Nej man vill inte ha sörjan men som hygglig svensk blir man manipulerad vid valen och röstar mot sin övertygelse. Man ska inte underskatta statsmedias roll här. Vi svenskar vill inte ha det samhälle vi fått. När kvinnor inte kan gå ut merd sina hundar om kvällarna har något gått väldigt snett. Men hela statsapparaten trycker på för att alla ska rösta vänsterliberalt. Det är som i USA. Jag vill dock inte sänka mina svenska kamrater och gamla vänner. Vi svenskar ska hålla ihop.

Du har helt rätt. Det jag egentligen menar är att majoriteten fortfarande är så hjärntvättad att de röstar för sörjan. Ja, sammanhållning är bra. Jag kan dock inte låta bli att känna förakt mot vanliga, i övrigt vettiga människor, som inte ens kan tänka sig att rösta M/KD.
2020-11-30, 19:30
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Told you so.

M är kontrollerad opposition och en del av den globalistiska eliten/maffian. Deras enda syfte är att ta röster från SD med hårdare retorik men när saker kommer till kritan kommer man rösta för mer globalism och islam. Kolla bara Helsingborg och Stockholm.

Det finns inget konservativt kvar i Moderaterna, inse det.

Hoppas de som velar mellan M och SD röstar SD just pga detta. Att de inte ska kunna gå tillbaka till C.
2020-11-30, 19:33
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Tror du ärligt talat M bryr sig om man förlorar röster om man vinner ett val och får makten igen? De kommer bli belönade rikligt från globalisterna och näringslivet för att de hållit SD utanför inflytande och att de tagit stor del av deras röster.

De vet att man har media på sin sida och även fast SD får halva Moderaternas väljare så kommer SD stå där med byxorna nere i fyra år till efter 2022.

Det är fortfarande globalister mot nationalister/konservativa som är i fokus och där är det 7-klövern mot SD, tro inget annat.

Såhär kan de hålla på i evigheter för SD kommer aldrig få 50%.

Inte religiös men jag ber till gud att Trump vinner till slut. Nog enda möjligheten för att SD ska ha en chans. Vår kultur påverkas trots allt mer än vad man tror av det som händer i USA. Om NWO till slut får makten över USA är det nog slut för den västerländska civilisationen som den en gång varit.
Senast redigerad av Haddock93 2020-11-30 kl. 19:43.
2020-11-30, 20:06
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror du ärligt talat M bryr sig om man förlorar röster om man vinner ett val och får makten igen? De kommer bli belönade rikligt från globalisterna och näringslivet för att de hållit SD utanför inflytande och att de tagit stor del av deras röster.

De vet att man har media på sin sida och även fast SD får halva Moderaternas väljare så kommer SD stå där med byxorna nere i fyra år till efter 2022.

Det är fortfarande globalister mot nationalister/konservativa som är i fokus och där är det 7-klövern mot SD, tro inget annat.

Såhär kan de hålla på i evigheter för SD kommer aldrig få 50%.

Inte religiös men jag ber till gud att Trump vinner till slut. Nog enda möjligheten för att SD ska ha en chans. Vår kultur påverkas trots allt mer än vad man tror av det som händer i USA. Om NWO till slut får makten över USA är det nog slut för den västerländska civilisationen som den en gång varit.

Ja helt omöjligt är det väl inte med en alliansregering igen. S-MP och V hålls i vart fall borta. Det är gott så. Men en sådan alliansregering blir väl beroende av SD:s stöd? Annars lär väl inte mandaten räcka till? Vad kan C tänkas tycka om att sitta i SD-buren? Nån annan får utveckla.
2020-11-30, 21:32
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Det är valresultatet som avgör om det sk konservativa (om det nu ens funnits ett sådant) blocket kommer att existera eller åter en allians. Liberalerna får nog svårt att klara sig kvar i riksdagen.

Det var de borgerliga partierna som lämnade Decemberöverenskommelsen - utan en sådan tror jag knappast att Alliansen har en majoritet ens med Miljöpartiet.

Således måste någon form av förhandlingar föras med SD. Självklart som du är inne på vill Alliansen ha så lite samarbete med SD som möjligt, men det kommer då handla om en svag minoritetsregering. På sikt dumdristigt att inte ge SD visst inflytande.

Vad Centern kan ha gjort är möjligen ren taktik, de vill inte utesluta vare sig samarbete med de rödgröna som sina forna allianspartners. Att säga nej till de afghanska männen innebär onekligen ett närmande mot Moderaterna såtillvida det inte har tänkt att använda dessa som brickor i förhandlingar med regeringen, dvs dom kommer låta afghanerna få stanna om regeringen (eller rättare sagt Miljöpartiet) låter Centerns få igenom en for dem viktig fråga.
2020-11-30, 22:01
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ja helt omöjligt är det väl inte med en alliansregering igen. S-MP och V hålls i vart fall borta. Det är gott så. Men en sådan alliansregering blir väl beroende av SD:s stöd? Annars lär väl inte mandaten räcka till? Vad kan C tänkas tycka om att sitta i SD-buren? Nån annan får utveckla.

Kan tänka mig både S/MP stödja en sådan Alliansregering om det innebär att hålla SD utanför inflytande. S är ju idag mer likt M än tidigare på många sätt.

Glöm aldrig DÖ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in