Citat:
Ursprungligen postat av
Downieandreas
Om det nu är Mait så undrar jag hur detta kan ha gått obemärkt förbi i alla år? Hennes son är ju uppenbarligen folkbokförd på adressen och finns i systemet så han är ju inte en osynlig person för systemet så att säga. Och att inte grannar eller släktingar har anat något? Måste ju ha luktat pyton i lägenheten och att det isåfall inte har spridit sig? Har Joie inte gjort ifrån sig några ljud som spridit sig till grannarna? Är ju trots allt en lägenhet och inte något ödehus i skogen...
Fast saken är ju den att det är inget olagligt att bli försörjd av förälder och bo hos denne, vem menar du skulle sitta och kolla efter folk i vuxen ålder som utan inkomst bor hos anhöriga? Har själv bott hemma i perioder då jag varit arbetslös skulle någon kommit och kollat läget menar du? Att det luktade illa kanske kan stämma men det första man tänker isåfall är väl att det bor några somalier som grillar på vardagsrumsgolvet eller liknande i huset, knappast att du tänker att någon hålls fången i lägenheten två dörrar bort. Dessutom vänjer sig de i närheten av eventuell lukt.
Att släktingarna borde ha reagerat tidigare tror jag vi alla är överens om men i övrigt är det inte speciellt konstigt i min mening.