2020-11-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag syftar på att man inte tagit sig den tid som en utredning kräver utan följt den fastlagda tidsplanen med några undantag. I vissa fall har man certifierat trots att det finns pågående rättsfall eller rättsfall på ingång.

Men jag tänker framför allt på många nyhetskanaler var snabba med att "call" olika stater till Biden och, inte minst, utropa honom till "president-elect". På så sätt har Biden fått ett försprång. Alternativa synsätt betraktas med stor misstänksamhet.

Så har det ju alltid gått till. Så inget nytt har hänt annat än att Trump är en dålig förlorare och narcissist och måste skrika och vara offerkofta. Samt tänka strategiskt för att ha kvar fans för att samla ihop pengar. Han är ju rätt torsk numera.

Om staterna hade hört/sett/varit införstådda med att något extrem hade hänt i deras delstatsval så hade de naturligtvis inte bara pinnat på i vanlig takt. Det har aldrig varit något.

Det är fake news på riktigt nu.
2020-11-30, 21:00
Medlem
Citat:
Jag syftar på att man inte tagit sig den tid som en utredning kräver utan följt den fastlagda tidsplanen med några undantag. I vissa fall har man certifierat trots att det finns pågående rättsfall eller rättsfall på ingång.

Men jag tänker framför allt på många nyhetskanaler var snabba med att "call" olika stater till Biden och, inte minst, utropa honom till "president-elect". På så sätt har Biden fått ett försprång. Alternativa synsätt betraktas med stor misstänksamhet.
Även om detta val räknas som det säkraste hittills, så ska man alltså helt utan bevis frångå gängse ordning och undersöka allt??? Vore det inte oerhört märkligt att man plötsligt ska undersöka en massa saker, trots att det inte kommit någon ens tillstymmelse till bevis som skulle hålla i en domstol.

Alternativa synsätt, som att det fuskats, att aliens kidnappat halva landet eller att Uri Geller ändrat text på valsedlar ska alltså premieras?

Kom med bevis först, så kan man granska på riktigt.
2020-11-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Trump is going to win!
Arizona 11 FRAUD
Pennsylvania 20 FRAUD
Georgia 16 FRAUD
Total ------- 47

Biden - 306-47= 259
Trump - 232+47= 279

35,000 fraud votes to EVERY DEMOCRAT

Men något sådant här kommer ju inte att vara klart till den 8 december eller när det nu måste vara klart
2020-11-30, 21:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Jag tror ju heller inte att Trump kommer att vinna i slutändan. Däremot är det naivt att tro att detta kommer att vinnas i domstol. Vissa saker kan tas i domstol som att konstitutionen inte följts i alla fall men i slutändan handlar det om att tillräckligt många politiker måste tycka att de har väljarna, och då inte enbart de egna, med sig på att ogiltigförklara åtminstone delar av valet.

Och visst finns det politiker som avskyr Trump men republikanerna är inte problemet här. Det måste till bevis som övertygar åtminstone en del demokrater så att inte ett kongressbeslut blir parti-vs-parti.

Finns fortfarande mycket som kan vända detta. Jag håller ju med om att allt som visats hittills kan bortförklaras och de räcker troligen inte för att demokrater skall gå emot partilinjen och stödja Trump. Det måste till något mer. Åtminstone ett par saker som just nu räknas som konspirationsteorier måste visa sig sanna. Typ det var verkligen eldstrid om servrarna i Frankfurt; det fanns verkligen 20k undercover agenter från armens cyberkrigsdivision; eller något liknande :P

Inte särskilt troligt kanske men jag tänker hoppas in i det sista.
Ingen dum analys. Biden har som sagt både momentum och draghjälp, och utan en solid opinion som samlar politiker och vanligt folk från olika håll är inte segern möjlig. I nuläget har Biden just detta. Trump är den som framstår som boven. Men om något av allt det vi läst om mycket skulle visa sig sant, då kan saker och ting svänga snabbt. Det räcker med något så att uppfattningen att allt skulle vara hittepå kommer på skam. Det där som får folk att börja ifrågasätta en bombsäker övertygelse.
2020-11-30, 21:02
Medlem
Citat:
Jag syftar på att man inte tagit sig den tid som en utredning kräver utan följt den fastlagda tidsplanen med några undantag. I vissa fall har man certifierat trots att det finns pågående rättsfall eller rättsfall på gång.

Ja fast nu är det ju så att certifieringarna har ett sistadatum. Man kan inte skjuta på det bara för att någon lämnar in en stämning, det vore ju helt galet.
De pågående rättsfallen anses ju inte ha någon som helst möjlighet att faktiskt påverka utgången av valen, därför har man gått vidare med certifieringarna.

Det man skall ha väldigt klart för sig är att det som sägs i media och det som anförs i domstolarna är helt skilda saker.
Utåt så skriks om fusk och hundratusentals falska röster. I domstolarna talar man om enskilda fel eller teknikaliteter som kan påverka några hundratal röster.
De fåtal fall som rör så stora antal röster att de faktiskt kan ha någon inverkan är å andra sidan totalt orealistiska.

När det gäller Media så har de också varit betydligt långsammare att "calla" stater än tidigare.
man var betydligt snabbare 2016 trots att det i m´ånga delstater var betydligt jämnare än i år.
2016 utropades Trump som vinnare inom ett dygn och Clinton erkände sig besegrad.
Nu väntade man i flera dagar tills det verkligen inte fanns något tvivel om hur delstaterna röstat.
2020-11-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Men något sådant här kommer ju inte att vara klart till den 8 december eller när det nu måste vara klart
Ja, 8 december är nog den dag då det borde vara dömt i HD (till Trumps fördel) för att kunna påverka - och det lär det ju inte bli. Både PA, AZ, GA och MI är redan certifierade för Biden och det skulle krävas extremt tungt artilleri för att rubba detta och därmed det faktum att han får elektorerna för dessa tre nyckelstater.
2020-11-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, 8 december är nog den dag då det borde vara dömt i HD (till Trumps fördel) för att kunna påverka - och det lär det ju inte bli. Både PA, AZ, GA och MI är redan certifierade för Biden och det skulle krävas extremt tungt artilleri för att rubba detta och därmed det faktum att han får elektorerna för dessa tre nyckelstater.

Jag tänker mest på att det inte spelar någon roll om Trump skulle kunna vinna i HD då jag inte tror det hinner dit innan den 8:e

Tycker det är lite synd om det inte ens hinner prövas.
Senast redigerad av temptedmania 2020-11-30 kl. 21:11.
2020-11-30, 21:10
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tji fick ni! Arizona certifierade slutgiltigt valet för någon timma sedan och Bidenvann, precis som väntat. Den där fraud-hearingen imponerade tydligen inte på delstatens lagstiftande församling. :lol

https://www.cnbc.com/2020/11/30/arizona-certifies-election-win-for-biden-over-trump.html

Biden/Harris vinner och marscherar mot bekräftande av sin seger i elektorskollegiet, precis som det ska vara enligt valresultatet och folkets vilja. Folk hade blivit för trötta på den där okunnige skränfocken och fifflaren Trump.

Att Arizona har certifierat valet spelar ingen roll i det stora hela.

Det jag har sett från andra och det lilla jag såg själv så var 'hearingen' väldigt informativ och övertygande. Giuliani fortsatte kriga.
2020-11-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania

Precis. Så sorry, det var fusk, men tyvärr kan vi inte göra någonting eftersom vi måste hålla tidtabellen ni vet. Demokratin upphörde existera, men det får ni leva med ni halva befolkningen inklusive resten av världen som också vaknat upp och börjat fundera på hur det står till på hemmaplan. Och Nancy Pelosi, hon bara sitter kvar trots kopplingarna till Dominion. Och Biden och hans son glider undan allt. Snälla ...
2020-11-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Precis. Så sorry, det var fusk, men tyvärr kan vi inte göra någonting eftersom vi måste hålla tidtabellen ni vet. Demokratin upphörde existera, men det får ni leva med ni halva befolkningen inklusive resten av världen som också vaknat upp och börjat fundera på hur det står till på hemmaplan. Och Nancy Pelosi, hon bara sitter kvar trots kopplingarna till Dominion. Och Biden och hans son glider undan allt. Snälla ...

Edit bort

Jag tycker det är synd att dett inte får tid att prövas om nu tidtabellen är så fastslagen som jag får uppfattningen att det är.
Senast redigerad av temptedmania 2020-11-30 kl. 21:16.
2020-11-30, 21:15
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Har inte kommenterat varken hans svett eller trumps utseende så det får stå för dig.

Ingen aning, och jag har ingen häst i det amerikanska valet heller - jag retade mig på att Trump ropat valfusk i alla val han deltagit i och att folk tar honom på allvar när han nu gör det igen för fjärde gången. Att team Trump uppenbarligen försöker få allmänheten att misstro valresultatet snarare än att bevisa sin sak i en rättsal - allt de gör tyder på att de inte har något att komma med och ingen här inne har kunnat visa något annat.

Om man bortser från allt trams om att Sidney Powell påstår att Kraken är Hugo Chaves som spökar från andra sidan graven och liknande dumheter så har vi fått ett fullt rimligt svar - vilket ju faktiskt också vidimeras indirekt av Överste Waldron - nämligen detta:
The “Kraken” is a Department of Defense-run cyber warfare program that tracks and hacks various other systems to acquire evidence of nefarious actions by the deep state! President Trump and the loyal patriots in the Military and Space Command now have all the evidence of voter fraud and election related treason. This will be used against the enemies of America!
https://c-vine.com/blog/2020/11/24/the-kraken-is-a-dod-cyber-warfare-program-unleashed-to-expose-enemies-both-foreign-domestic/

Med tanke på vilka enorma implikationer detta har - om det stämmer - är det väl inte det minsta konstigt att man inte strösslar media, allmänheten eller ens lägre rättsinstanser med de bevis man sitter på. Jag skulle tro att det förekommer en sjuhelvetes massa arbete bakom kulisserna för att säkra bevisen mot de personer och organisationer som ligger bakom. Valfusk, visst, men vad värre är även landsförräderi, om det nu ligger något i att man via "a Department of Defense-run cyber warfare program" har full koll på vad som förekommit. Till detta kan man också foga hela hacker-communityt som även de jobbar dag och natt med att säkra bevis i frågan och de samarbetar. Tids nog får vi veta vad som är vad men att - som vissa - bara håna och häckla för att bevisen inte läggs fram och att rättsinstanser hänvisar ärenden vidare är bara så tröttsamt.

Skulle inte förvåna mig om det vi ser offentligt delvis är skenmanövrer för att hålla media och andra opponenter sysselsatta med att leta felstavningar i stället för att fundera över vad som egentligen pågår och genom ogenomtänkt klampande och läckande underlättar för USA:s fiender - inre och yttre - att sopa igen spåren. Samtidigt uppmuntras fler personer som faktiskt sett fuffens försiggå kring valet att träda fram med sina vittnesmål som i sin tur bygger på evidensberget kring valfuskfrågan i andra rättsprocesser som förhoppningsvis kommer att rullas ut.
2020-11-30, 21:16
Medlem
Citat:
Det räcker med något så att uppfattningen att allt skulle vara hittepå kommer på skam. Det där som får folk att börja ifrågasätta en bombsäker övertygelse.

Minns hur en SVT-reporter för ett par veckor sedan menade att saken var garanterat klar då när CNN hade utropat Biden som vinnare. Då går det tydligen inte att backa, när MSM har bestämt sig. Det är på den här tragiska nivån som de flesta befinner sig på, inte minst kanske TV-tittare i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in