2020-11-30, 20:32
Medlem
HipToBeSquares avatar
Arizona med den mest orimliga ökningen valdeltagandet har certifierat valet, ganska ordentligt i förväg. De kunde väntat med det eftersom det finns gott om tid, men nej de måste göra det redan nu. Inget konstigt här inte. Det här kommer att slå tillbaka mot Arizona hårt.
2020-11-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Inget har framkommit genom några etablerade kanaler.

Av den anledningen vet alla redan att det inte kommer att framkomma något mer.

Antingen tror man eller så tror man inte. De som menar att det inte har varit mer fusk än i andra val tittar därför bara för att få skratta åt Rudy och de andra clownerna.

Jag såg på en halv minut, för att se om jag kunde se den tokiga damen som en annan hade beskrivit.

Men annars ger det inget att titta på en hel sådan show. Det är bara underhållning för de frälsta.

Och om det mot förmodan skulle framkomma något, så kommer vi att få höra det.

Tja, det är ju lite motsägelsefullt.
Allt jag sett från dig och många andra här på vänsterkanten är ju bara rena aktivistinlägg "öh nu när tråden håller på att dö ut och det bara är Trump-runkare kvar som hävdar valfusk och det är bara de allra mest frälsta som fortfarande tror på det här blabla".

Dock har ju undersökningar visat att drygt 1/3-del av Demokrater tror att det har skett ett omfattande valfusk och de mest aktiva användarna här i tråden som skriver arga passionerande inlägg är ju från vänsterhållet som vräker ur sig spydigheter och har flera hundra inlägg i tråden och övervakar här 24/7. Sen vill du hävda att det bara är underhållning för dig när det i själva verket bara handlar om ren aktivism, du är ju bara här för att predika.

Och jag lyssnade inte mycket på damen från någon vallokal men han som hade erfarnhet i förstahand av Dominion berättade ju väldigt häpnadsväckande saker om mjukvaran, vad har du för indikationer på att han bara sitter och blåljuger när han i så fall riskerar ett längre fängelsestraff?
2020-11-30, 20:37
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Med tanke på att det saknades 47 USB minnen med röster på borde väl det klassas som saknade röster ?

A Republican poll observer from Pennsylvania’s Delaware County, told a Senate GOP Policy Committee hearing in Gettysburg on Wednesday, that he witnessed a range of Election Day irregularities, including 47 USB cards that went missing.

http://conservativeangle.com/gop-poll-watcher-bombshell-47-usb-cards-missing-in-pennsylvania/

Källan är väl sådär , men det har tagits upp på andra håll så det verkar troligt.

Som Trump twittrade om hade 50 000 röster på sig var. Bidens verkliga röstetal skulle således enligt det stabila geniet ha varit ungefär 1/3-del av vad det i verkligheten var, och ha sjunkit med 2/3-delar jämfört med Clintons resultat 2016.

Alla inser att det inte stämmer och att Trump inte har den blekaste aning om vad han pratar om.
2020-11-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kongressen måste dock ha en majoritet som röstar för det, kongressen är inte bara senaten utan även representanthuset och där har demokraterna fortfarande en majoritet, men ja det måste även komma ordentliga skäl till att agera, skulle politikerna bromsa allt utan ordentliga grunder utöver att presidenten gråter på Twitter så skulle det bli ett annat problem som de inte vill ha.

Och detta är utan att ta in att flera republikanska politiker redan öppet säger åt Trump att lägga ner med sitt gnäll ovanpå att det tydligen ska vara flera republikaner som ska avsky honom och som vill se honom försvinna men som inte vågar säga något öppet.

Jag tror ju heller inte att Trump kommer att vinna i slutändan. Däremot är det naivt att tro att detta kommer att vinnas i domstol. Vissa saker kan tas i domstol som att konstitutionen inte följts i alla fall men i slutändan handlar det om att tillräckligt många politiker måste tycka att de har väljarna, och då inte enbart de egna, med sig på att ogiltigförklara åtminstone delar av valet.

Och visst finns det politiker som avskyr Trump men republikanerna är inte problemet här. Det måste till bevis som övertygar åtminstone en del demokrater så att inte ett kongressbeslut blir parti-vs-parti.

Finns fortfarande mycket som kan vända detta. Jag håller ju med om att allt som visats hittills kan bortförklaras och de räcker troligen inte för att demokrater skall gå emot partilinjen och stödja Trump. Det måste till något mer. Åtminstone ett par saker som just nu räknas som konspirationsteorier måste visa sig sanna. Typ det var verkligen eldstrid om servrarna i Frankfurt; det fanns verkligen 20k undercover agenter från armens cyberkrigsdivision; eller något liknande :P

Inte särskilt troligt kanske men jag tänker hoppas in i det sista.
2020-11-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Med tanke på att det saknades 47 USB minnen med röster på borde väl det klassas som saknade röster ?

A Republican poll observer from Pennsylvania’s Delaware County, told a Senate GOP Policy Committee hearing in Gettysburg on Wednesday, that he witnessed a range of Election Day irregularities, including 47 USB cards that went missing.

http://conservativeangle.com/gop-poll-watcher-bombshell-47-usb-cards-missing-in-pennsylvania/

Källan är väl sådär , men det har tagits upp på andra håll så det verkar troligt.

Snarare extremt osannolikt. Enskilda röster skulle kunna försvinna men om hela USB kort med röster försvann skulle det innebära att flera distrikt skulle ha rapporterat 0 röster.

Sen kan man fråga sig några andra saker, varför reagerade denna personen inte när han såg fusket?
Personen säger sig alltså ha observerat fusk/fel men inte reagerat varken då eller efter arbetspasset. Inget är anmält till chef/ansvarig.
Istället håller personen tyst för att först flera dagar/veckor senare berätta.
Personen har heller inte vittnat under ed.

Samma sak gäller alla dessa olika vittnen som man säger sig ha. Ingen har agerat i tid. Ingen av dem används som vitten i domstol.
Det är en sak om det bara gällde någon enstaka person, men nu skulle det alltså finnas hundratals vittnen. Inte ett enda har agerat vid incidenterna eller rapporterat dem till ansvariga/chefer. Inte ett enda av dessa påstådda vittnen har heller trätt fram och vittnat under ed.
Det är minst sagt märkligt om man säger så.
Senast redigerad av Aramir2 2020-11-30 kl. 20:47.
2020-11-30, 20:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Arizona med den mest orimliga ökningen valdeltagandet har certifierat valet, ganska ordentligt i förväg. De kunde väntat med det eftersom det finns gott om tid, men nej de måste göra det redan nu. Inget konstigt här inte. Det här kommer att slå tillbaka mot Arizona hårt.
Det har av en eller annan anledning varit våldsamt bråttom med ungefär allt som hör proceduren efter valet till. Det, om inte annat, får åtminstone mig att ana ugglor i mossen.

Visst, även republikaner är med på det hela, för annars blir det givetvis inga barn gjorda. Men det verkar finnas en spridd önskan om att se till att mota Trump i grind, och det i alla möjliga grupper av människor. Är han en kverulant och jobbig typ? Är det det han är? För mycket?

Media har som nämnts spelat en inte oväsentlig roll i detta skådespel. Med uppbackning från massmedia känner man sig mer säker på sin sak — naturligtvis är det så. Och att media vill vara med och påverka är varken nytt eller uppseendeväckande. Det som kan tyckas aningen chockerande denna gång är dock den kompakta front som bildats mot en av kandidaterna i valet, och att media aktivt bidragit till att cementera bilden av loppet som kört. Detta långt i förväg.

Att certifiera i kväll är alltså tämligen riskfritt för delstatsparlamentet i Arizona.
Låt oss se det som ännu en spik i kistan man förfärdigat åt liket som ännu lever. Det är välregisserat, men även spikar drar man lätt ut med rätt verktyg. Jag undrar vad som finns kvar i Trumps verktygslåda, för snart är kistan igenspikad.
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Finns det nåt mer omanligt än vuxna fanboys till en fet gaphals med brunkräm?

Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Haha Nixter är fortfarande hög på COpium...
2020-11-30, 20:50
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Tja, det är ju lite motsägelsefullt.
Allt jag sett från dig och många andra här på vänsterkanten är ju bara rena aktivistinlägg "öh nu när tråden håller på att dö ut och det bara är Trump-runkare kvar som hävdar valfusk och det är bara de allra mest frälsta som fortfarande tror på det här blabla".

Dock har ju undersökningar visat att drygt 1/3-del av Demokrater tror att det har skett ett omfattande valfusk och de mest aktiva användarna här i tråden som skriver arga passionerande inlägg är ju från vänsterhållet som vräker ur sig spydigheter och har flera hundra inlägg i tråden och övervakar här 24/7. Sen vill du hävda att det bara är underhållning för dig när det i själva verket bara handlar om ren aktivism, du är ju bara här för att predika.

Och jag lyssnade inte mycket på damen från någon vallokal men han som hade erfarnhet i förstahand av Dominion berättade ju väldigt häpnadsväckande saker om mjukvaran, vad har du för indikationer på att han bara sitter och blåljuger när han i så fall riskerar ett längre fängelsestraff?

Då ljuger du något alldeles väldigt vad gäller mig, för jag har analyserat mycken information, och visat på hur den inte kan stämma, och inte sagt något av det du påstår.

Däremot har jag skämtat och ibland på inte så snälla sätt.

Skillnaden mellan de som tror på fusket och de som inte gör det, är ofta att de förstnämnda har kortare inlägg med en länk till en sida dit man ska gå och få sanningen, medan de som inte tror, oftare har en förmåga att skapa ett resonemang med logiska argument, men självfallet finns det också många som tror på ett fuskval som har god förmåga att skriva.

Val kan nog kapas överallt, och särskilt om man vill tro att de kapas. Du vet, din röst räknas aldrig i Sverige. Bakom väggarna kastas alla de rösterna och man har andra valurnor med förutbestämda resultat. Häpnadsväckande, eller hur? Men är det sant?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det har av en eller annan anledning varit våldsamt bråttom med ungefär allt som hör proceduren efter valet till. Det, om inte annat, får åtminstone mig att ana ugglor i mossen. Visst, även republikaner är med på det hela, för annars blir det givetvis inga barn gjorda. Men det verkar finnas en spridd önskan om att se till att mota Trump i grind, och det i alla möjliga grupper av människor. Är han en kverulant och jobbig typ? Är det det han är? För mycket?

Media har som nämnts spelat en inte oväsentlig roll i detta skådespel. Med uppbackning från massmedia känner man sig mer säker på sin sak — naturligtvis är det så. Och att media vill vara med och påverka är varken nytt eller uppseendeväckande. Det som kan tyckas aningen chockerande denna gång är dock den kompakta front som bildats mot en av kandidaterna i valet, och att media aktivt bidragit till att cementera bilden av loppet som kört. Detta långt i förväg.

Att certifiera i kväll är alltså tämligen riskfritt för delstatsparlamentet i Arizona. Låt oss se det som ännu en spik i kistan man förfärdigat åt liket som ännu lever. Det är välregisserat, men även spikar drar man lätt ut med rätt verktyg. Jag undrar vad som finns i Trumps verktygslåda, för snart är kistan igenspikad.

Vad menar du med att det blivit bråttom?
Sista dag för certifiering är ju något som är förutbestämt sedan långt tidigare för varje delstat.
Om något så är det tvärt om så att det tagit ovanligt lång tid.
Medlem
groovesnuss avatar
Ni ser väl vad han håller på med Trump?
Gnäller som fan utåt om stora fusk i valet, samtidigt som han bara skickar små, små grejer till domstolarna (som givetvis kastar det i papperskorgen)
Han håller på etablera den nya Dolkstötslegenden enligt gammalt fint recept (https://sv.wikipedia.org/wiki/Dolkst%C3%B6tslegenden)
Detta för att få sina banjospelande kärnväljare att tro på denna konspirationsteori och donera pengar till honom (han är ju rätt pank). Syftet är att förlöjliga Biden och försöka sig på en statskupp.

Frågan är om det funkar i USA 2020?

För: Amerikaner är rätt risigt skolade i historia (förutom amerikansk historia)
Emot: Everbody loves a winner, det vet vi. Hur sugna är dom på en Whining bitch ass loser? Hans gnäll kan avskräcka även den mest inavlade supporter.

Skall bli spännande att se detta
2020-11-30, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.PowellQAnon
Jag vet inte vad det är ni inter förstår, ,men jag provar igen.

Varför visar man inte hur detta fungerar i praktiken...PÅ EN DATOR? De har ju både programmet och algoritmen. Så berätta, varför kan de inte visa hur det fungerar?

Jag kan tal om varför. För det funkar inte.

Nu är jag osäker på vad du menar. Menar du att det som står i manualen inte fungerar?
2020-11-30, 20:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vad menar du med att det blivit bråttom?
Sista dag för certifiering är ju något som är förutbestämt sedan långt tidigare för varje delstat.
Om något så är det tvärt om så att det tagit ovanligt lång tid.
Jag syftar på att man inte tagit sig den tid som en utredning kräver utan följt den fastlagda tidsplanen med några undantag. I vissa fall har man certifierat trots att det finns pågående rättsfall eller rättsfall på ingång.

Men jag tänker framför allt på många nyhetskanaler var snabba med att "call" olika stater till Biden och, inte minst, utropa honom till "president-elect". På så sätt har Biden fått ett försprång. Alternativa synsätt betraktas med stor misstänksamhet.
2020-11-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Val kan nog kapas överallt, och särskilt om man vill tro att de kapas. Du vet, din röst räknas aldrig i Sverige. Bakom väggarna kastas alla de rösterna och man har andra valurnor med förutbestämda resultat. Häpnadsväckande, eller hur? Men är det sant?

Samma argument kan ju användas åt andra hållet. Världen kan vara en fin plats också där ingen i västvärlden valfuskar utan endast dumma nazister och facister. Men så är människor också människor.

Men du har fortfarande inte givit någon "take" på mannen som vittnade om sin erfarenhet med Dominion. Istället valde du att fokusera på någon äldre kvinna som vittnade om händelser i nån vallokal och kallade henne tokig utan att utveckla varför, hon var tydligen bara tokig. Så mycket från någon som slår sig över bröstet av besitta förmågan att skapa resonemang och föra logiska argument.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in