2020-11-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Jag förstår inte riktigt vad det är du tycker är märkligt. Biden vann Pennsylvania med ungefär 82 000 röster, resultatet har certifierats och det finns inga pågående stämningar som stoppar det. Det ska inte beslutas idag, det beslutades i början på förra veckan. Alla klagomål kastades ut av delstatens högsta domstol så nu är det över.

Sen så kommer förstås Trump och hans anhängare fortsätta tjata om valfusk i Pennsylvania. Det kommer de fortsätta med i åratal om inte i flera decennier. Men som tur är så påverkar inte det som konspirationsteoretiker svamlar om på internet valprocessen.

Fast ett utbrett valfusk utreder man inte på drygt 3 veckor.

Muellerutredningen tog 2 år, bara att noggrant utreda om Ryssland påverkade valet 2016.

Det här är mycket större. Detta måste utredas i grunden och en installation är 20 januari.

Vad kommer rättsväsendet att tänka?? Att släppa igenom ett val som verkar vara genomruttet..?? Med massor av fel som begåtts i valprocesserna osv.

Spännande tider..
2020-11-30, 16:58
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Alternativet är kul också. Då har man en armé av falska poströstare i en hemlig stor lokal, redo att skriva poströster i natten. De måste ha listor på folk som inte har röstat, som de bockar av ifrån, och de måste vara snabba som fan, eller väldigt många.

"Ok, gubbar, klockan 5 behöver vi 140 000 röster på Biden - då går lastbilarna. Tvåans linje, öka takten!"

Det rör ju sig då om en aktivitet som skulle omfatta hundratals flitiga nattarbetare i varje storstadscounty, för inte hinner de skapa mer än en eller två röster per minut. De skulle också med nödvändighet behöva använda sig av en elektronisk lista över namn som går att använda, annars skulle det bli alldeles för långsamt.

Men där ser man vilken makt the deep state har, för ingenting av det har läckt ut

Har du hört att Trump vill kontrollera antal kuvert med inkomna poströster?

Är man tvungen så är man.
2020-11-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Den här informationen dök upp precis innan presidentvalet. FBI ropar efter hjälp i röd fetstil.

https://image.communications.cyber.nj.gov/lib/fe3e15707564047c7c1270/m/2/FBI+FLASH+-+10.29.2020.pdf

https://www.ic3.gov/Media/News/2020/201030.pdf

https://us-cert.cisa.gov/sites/default/files/2020-10/AA20-304A-Iranian_Advanced_Persistent_Threat_Actor_Identifie d_Obtaining_Voter_Registration_Data.pdf

https://us-cert.cisa.gov/ncas/alerts/aa20-304a

Varför tror ni att Irans kärnfysiker mördas just nu?? Powell pratade om Irans medverkan i valfusket i hennes stämningsansökan.
2020-11-30, 17:02
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyWood
Det som går emot detta är ju alla vittnen. Det är ganska tunga vittnen som säger saker om dittan och dattan.

Det är domaren som ställer frågor till Rudy när han sitter i domstolen. Jag är tveksam till att svara att han har ganska tunga vittnen som säger "saker" om "dittan och dattan". Ej heller tror jag på favoriten från FB, en länk. Jag tror helt enkelt att Rudy måste säga att han har bevis på fusk, för att därefter presentera bevisen.

Mike Pence
2020-11-30, 17:03
Medlem
Citat:
Har du en länk till vittnesmålet?
Nej tyvärr. Jag har bara sparat minalänkar i minnet och den här kommer jag inte ihåg var den kom ifrån.
2020-11-30, 17:05
Medlem
Citat:

Muellerutredningen tog 2 år, bara att noggrant utreda om Ryssland påverkade valet 2016.

Det här är mycket större. Detta måste utredas i grunden och en installation är 20 januari.

Vad kommer rättsväsendet att tänka?? Att släppa igenom ett val som verkar vara genomruttet..?? Med massor av fel som begåtts i valprocesserna osv.

Spännande tider..

Enda rätta vore att Biden får vänta tills alla utredningar är klara, oavsett hur lång tid det tar. Nu är ju inte lagarna sådana vad jag förstår. Tyvärr är tidsbristen något som uppmuntrar till valfusk. Något de nog inte tänkte på när lagarna stiftades.
2020-11-30, 17:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Har du hört att Trump vill kontrollera antal kuvert med inkomna poströster?

Är man tvungen så är man.

Inför kommande val då? De säger ju att det inte går. Rösterna är verifierade och det går inte längre att koppla dem till ett kuvert.
2020-11-30, 17:06
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Varför tror ni att Irans kärnfysiker mördas just nu?? Powell pratade om Irans medverkan i valfusket i hennes stämningsansökan.
Ja, det låter sannolikt att en Iransk kärnfysiker var inblandad i "valfusket". Eller inte....
2020-11-30, 17:07
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nej, FVE gör gällande att när bedrägeri väl har begåtts faller allt som är baserat på det bedrägeriet. Ex, ex om jag lurar dig så kan du inte hållas till svars för avtal som du ingått pga att jag lurade dig osv.

I fallet val blir detta mycket speciellt, då USA inte har konstitutionellt stöd för att hålla ett val igen (s.k. omval eller extraval), och ett ogiltigförklarat val enligt FVE är detsamma som ett val utan vinnare. Vilket i fallet president leder till att huset väljer president (vilket idag innebär Biden då D har huset).

Notera väl att valet som sådant faller på FVE, inte ena sidans röster i ett val.

Du får gärna presentera en källa. Vid ett jämt val 269-269 gäller ju en röst per stat i huset.
2020-11-30, 17:07
Medlem
Emma18s avatar
Citat:

Spännande tider..

Ett utbrett valfusk är ju betydligt enklare att upptäcka en ett litet isolerat. Att fullständigt utreda alla delar kanske kan ta ett tag men man borde ju ha hittat någonting vid det här laget kan man tycka.

Men det är fritt fram att fortsätta gräva och utreda i flera år till. Om något valfusk hittas så kommer det ju bli åtal och fängelse för de inblandade och om Biden/Harris skulle visas vara inblandade kan man ju avsätta dem också.

Problemet är att det är inte det som Trump-kampanjen försöker göra. När det väl kommer till en rättegång så påstår de inte ens själva att det varit något valfusk utan strategin har mest varit att försöka ogiltigförklara stora mängder röster på rena teknikaliteter. Det är också därför som demokraterna stretar emot. De har ingenting emot utredningar, men när man försöker ogiltigförklara valresultatet och stoppa certifieringar med enda anledning "vi förlorade" så är det klart att de inte kan acceptera det.

Att släppa igenom det säkraste valet någonsin där det finns absolut noll tecken på utbrett valfusk, tror jag att rättsväsendet kan leva med.
2020-11-30, 17:08
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Inför kommande val då? De säger ju att det inte går. Rösterna är verifierade och det går inte längre att koppla dem till ett kuvert.

Jag tror poströsterna ser lite annorlunda ut.
2020-11-30, 17:09
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Enda rätta vore att Biden får vänta tills alla utredningar är klara, oavsett hur lång tid det tar. Nu är ju inte lagarna sådana vad jag förstår. Tyvärr är tidsbristen något som uppmuntrar till valfusk. Något de nog inte tänkte på när lagarna stiftades.
Tror inte att man vill ha ett sådant system?!
Tycker du själv att det vore bra om val, i framtiden, regelmässigt ska utredas under ett par år innan en ny president kan tillträda?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in