2020-11-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyWood
Fast det handlar inte om att bara certifiera vilket många Biden-fans tror. Finns misstankar/ bevis på valfusk kan det ansses kriminellt att certifiera ett valresultat. FBI är också inkopplade vilket visar den allvarliga situation vi befinner oss i.

Då är det väl nästan för sent att lägga fram något bevis. Det skulle man gjort INNAN certifieringarna i så fall.

FBI kanske misstänker Mr Trump för röstfusk eller för högförräderi?
2020-11-30, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Kompis, sluta gnälla. När bevisen skall presenteras i rätten kommer de att så göras. Dilemmat till nu har ju varit att man inte fått presentera sina bevis.
Aha, du har missat lite hör jag! De har varit uppe i rätten, 30+ gånger, och deras bevisning har smulats sönder där. Om du går och väntar på deras 7-dimensionella schackdrag där de lägger fram skräp mot de lägre instanserna SOM EN SKENMANÖVER för att ta sig upp till SCOTUS så sa ju Trump själv senast i Foxintervjun att SCOTUS sagt att de inte har ett case. Det är säkert också ett skuggspel, du har helt rätt - vi amatörer/vänsterblivna är ju så korkade att vi faktiskt inte tror att de förlorar med flit, men där har vi ju lite att lära har jag förstått..
2020-11-30, 14:32
Medlem
batman4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batman4ever
Oavsett vad man tycker om Demokraternas beteende, vilka stater som godkänner valet etc, det utbredda väl dokumenterade valfusket så är det följande som gäller:

https://www.distributednews.com/474016.html

Räd i Tyskland av US Special Forces:

https://gellerreport.com/2020/11/lt-gen-mcinerney-us-special-forces-attacked-cia-server-farm-in-germany-in-server-seizure-operation-5 -soldiers-killed-servers-secured.html/?s=09

General Flynn Lt. General McInerney and Mary Fanning:

https://www.worldviewweekend.com/tv/video/wvw-tv-exclusive-lt-general-michael-flynns-first-interview-president-trumps-pardon?fbclid=IwAR0Fyq9d AfoBF0NNHPziEDx99-T5AQIKX4a3ph0Xr8nGX9q625EXP-Xt8HI

Alltså:

"The 2020 election took place under a Trump-declared (2018) “National Emergency” that set an Election Day trap for the “unauthorized accessing of election and campaign infrastructure”
2020-11-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Då är det väl nästan för sent att lägga fram något bevis. Det skulle man gjort INNAN certifieringarna i så fall.

FBI kanske misstänker Mr Trump för röstfusk eller för högförräderi?
Exakt, men Trump, Giuliani och Powell anser uppenbarligen att det är både bra taktik och juridiskt rimligt att ta sig igenom lägre instanser med få eller inga bevis (och därmed få stornobben därstädes) men sedan försöka lägga fram alla sina *riktiga* bevis inför HD och chocka sig till en seger där på bara några dagar.

Är man inte i mål på ett avgörande sätt före mitten av december, eller t o m före Safe Harbor Day (8 /12 om jag minns rätt?) så är man ju i praktiken chanslösa. Då blir det Biden i vilket fall som helst.
2020-11-30, 14:37
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Arizona idag och Wisconsin imorgon tror jag.

Japp, 4.5 timme kvar i Arizona såg jag. 11.00 lokal tid.

Citat:
Arizona Gov. Doug Ducey (R) acknowledged in a radio interview last week that Trump’s legal challenges were ongoing but said that Biden was the victor in Arizona.

“I’ve said several times: Arizona is a good-government state,” Ducey said. “I trust our election system. There’s integrity in our election system. Joe Biden did win Arizona.”
2020-11-30, 14:41
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En länksamling där majoriteten av källorna består av youtubeklipp och twitterinlägg duger inte som underlag för människor med juridiskt ansvar.

Finns en anledning till att PA pausade sin certifiering. När seriösa människor berättar sin vittnesmål under hearingen i Gettysburg så pausade PA direkt. Inse det allvarliga i situationen.
Och sedan stoppades denna pausning i sin tur av mer erfarna jurister.

PA är Bidenland.
2020-11-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag är rätt övertygad om att team Trump har saken under kontroll och vet vilka juridiska vägar som är framkomliga. Skulle de inblandade riskera hundratals miljoner, sitt anseende, eventuellt fängelse för något som har ett fåtal % chans att lyckas? Det tror inte jag. MSM, Big Tech etc är fullständigt opålitliga.

Det är jag helt övertygad om att man tror om man vägrar ta del av riktiga nyheter. Trump har uppfostrat ett helt gäng med mentalt svaga personer att se allt som inte är total beundran för papi donald som fake news. Efter några år med det tänket är man helt bortkollrad från verkligheten. Den här hjärntvätten är ett mycket intressant fenomen. Kommer att bli många analyser över hur skickligt Trump har skött det här från toppen och fått folk att inte kunna tänka en egen tanke någonsin. Att folk nu tror att det har varit valfusk är sjukt, men ännu mer sjukt är det när man ser att de inte ens för sig själva kan beskriva HUR detta skulle gått till.

Citerar alocs uppräkning här och lägger till Chaves, Venezula, Kina, Serbien och serverhämtande i Tyskland med militärers död som resultat. Tror ändå jag har glömt något. Du kan väl inte med vett och mening tro på detta?

1. Dominion - hela företagsledningen, stora delar av utvecklarskaran
2. Smartmatic - hela företagsledningen, stora delar av utvecklarskaran
3. Stora delar av rättsystemet, republikaner och demokrater
4. Samtliga opionsundersökningsinstitut som under flera år har visat ett sjunkande betyg för Trump och ett ökat förtroende för Biden. Det här är hundratals som ringer runt i USA - för varje person som ringer för ju in sin statistik och ser därmed var landet ligger.
5. Pollworkers i alla distrikt, alla stater, alla nivåer. Republikaner och demokrater som anitngen sett mellan fingrarna när data de skickar in i Dominion uppenbart förändras framför deras ögon eller när lastbilar med röstsedlar smygs in bakvägen. Bidens resultat är inte bara i swingstaterna, han har visat på samma engagemang i samtliga stater, vilket är konsekvent med en valvinst och även det måste ni motbevisa.
6. Republikanska guvernörer och politiker som vägrar se bevisen ni pratar om och går vidare med certifierng i stat efter stat.
7. CISA - i princip hela förvaltningen för annars hade det varit ett tiotal visselblåsare ute på torgen nu.
8. Mediahusen inklusive Fox - egna opionsundersökningar så även de hundra-isch personerna som ringt åt dem.
9. Ted Cruz, och alla andra som valfuskat mot Trump tidigare enligt honom.
Någon jag missar? Big tech såklart, Twitter, facebook, youtube etc. som av oklara anledningar är emot en av deras stora drivare av trafik. De hatar säkert pengar.
Senast redigerad av sirup 2020-11-30 kl. 14:45.
2020-11-30, 14:44
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Aha, du har missat lite hör jag! De har varit uppe i rätten, 30+ gånger, och deras bevisning har smulats sönder där. Om du går och väntar på deras 7-dimensionella schackdrag där de lägger fram skräp mot de lägre instanserna SOM EN SKENMANÖVER för att ta sig upp till SCOTUS så sa ju Trump själv senast i Foxintervjun att SCOTUS sagt att de inte har ett case. Det är säkert också ett skuggspel, du har helt rätt - vi amatörer/vänsterblivna är ju så korkade att vi faktiskt inte tror att de förlorar med flit, men där har vi ju lite att lära har jag förstått..

Du har missat lite, Team Trump har TRE (3) case, alla på väg till SCOTUS.
Dom har i dessa TRE (3) case aldrig fått visa upp bevis.

Sidney Powell har två case lämnar in ett tredje denna vecka, inte osannolikt att fler följer. Inget av dessa har varit uppe.

Förstår att det kan vara svårt att hämta in, men du får försöka.
2020-11-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du har missat lite, Team Trump har TRE (3) case, alla på väg till SCOTUS.
Dom har i dessa TRE (3) case aldrig fått visa upp bevis.

Sidney Powell har två case lämnar in ett tredje denna vecka, inte osannolikt att fler följer. Inget av dessa har varit uppe.

Förstår att det kan vara svårt att hämta in, men du får försöka.

TRE???

Vilka tre är dessa då? Är de hemliga för alla andra förutom dig eller kan du lägga ut dem?
2020-11-30, 14:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Här finns en ganska bra summering över hur det ser ut just nu, detta är från en advokat som faktiskt jobbar med federala ärenden på federal nivå och inte någon amatörmässig lekman eller "jursitsnubbar" från Kanada.

https://www.youtube.com/watch?v=v-nblE8ps2M

Allt pekar helt enkelt mot att inget kommer att ändras på, det som Powell presenterade var så pass svagt och oprofessionellt att folk som jobbar inom området troligen lär använda det som exempel i framtiden när det kommer till hur man inte ska lägga ihop ett ärende, det är inte bara otroligt slarvigt grammatiskt utan det är fyllt med ärenden som redan har slagits ner av domare vid tidigare tillfällen.
2020-11-30, 14:52
Medlem
whogivesafucks avatar
[quote=RonnyWood|73782839]
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En länksamling där majoriteten av källorna består av youtubeklipp och twitterinlägg duger inte som underlag för människor med juridiskt ansvar.[/QUOT

Finns en anledning till att PA pausade sin certifiering. När seriösa människor berättar sin vittnesmål under hearingen i Gettysburg så pausade PA direkt. Inse det allvarliga i situationen.

Var fick du det där ifrån?
Att du skulle ha en massa seriösa människor som vittnade?

Blev ännu ett svidande nederlag i en domstol för några Trumpister.
https://www.politico.com/news/2020/11/28/pennsylvania-gop-petition-election-certification-440928
2020-11-30, 14:53
Medlem
Citat:
Vem certifierar ett val när man ser det här??

https://hereistheevidence.com/

Guvernören i Pennsylvania uppenbarligen? Det är ju därför Republikaner i delstatsparlamentet försöker ta tillbaka kontrollen över processen. Det är en av de saker jag väntar på idag där det faktiskt kan komma en rejäl seger för Trumpeten. Även om jag misstänker att viss risk för besvikelse finns...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in