Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-29, 19:29
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
La meg legge til et lite moment hva gjelder DNA på generelt grunnlag : ) DNA er ikke DNA. Det er store kvalitative forskjeller og de er potensielt avslørende i lys av hvordan TH har forklart seg.

I saken mot Amanda Knox og hennes partner Raffaele Sollecito kommer det poenget godt frem. Amanda Knox partner Sollecito ble forøvrig frikjent, men domstolene i siste instans la til grunn at han kunne være skyldig, de fant det ikke bare bevist... Ganske slående.

DNA-beviset i saken gikk på at Sollecito, som bare hadde kjent Knox i 7-8 dager, etterlot DNA-et sitt på en liten avrevet del av BH-en til avdøde Meredith Kercher. Forsvaret til Knox og Sollecito mente dette var logisk, siden han hadde vært i huset og fordi den lille delen BH-en hadde ligget i huset lenge før CSI fant delen. Det kunne dermed være snakk om forurensning, mente de.

Men en meget berømt og anerkjent DNA-ekspert fra Oxford sa, og jeg fant dette veldig overbevisende, at DNA-avtrykk som er helt komplette må komme fra direkte berøring. BH-delen med Sollecitos DNA-avtrykk hadde så mange markører at han må ha tatt på BH-en, fordi alle markørene var der. Forurensing er utelukket i slike tilfeller, noe annet er et vitenskapelig mirakel.

Nå kan det fint argumenteres at TH har tatt direkte på knehasene til AEH sine klær, de var tross alt samboere. Men vi vet ikke hva han har forklart om dette, og distinksjonen mellom forskjellige typer DNA kan bli viktig down the line, avhengig av THs forklaring og andre faktorer.

viktig information, men de förklaringar som TH har gett om detta måste passa bra om det skulle hjälpa honom, om han har förklarat sig om det självklart...
Citera
2020-11-29, 19:33
Medlem
zzz,

Du kan fortsatt ikke dokumentere noe som helst og innleggene kan fortsatt leses av alle.
Men dette ligner jo på den samme benektelsen som kom da jeg opplyste om hva som sto i VG.

For min del er jeg ferdig med meningsløshetene du kommer med her.
Citera
2020-11-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

1) Takk for oppklaringen. Da vet vi hva som er sant.

2) Enda et forsøk på å "vinne diskusjonen" ved å slenge ut usaklige løgner er blitt avslørt.

1) "Vi"? Er du i flertall? Du/(dere?) tror altså på Jayces løgner.

2) Nei. Jeg har ikke slengt ut løgner.
Citera
2020-11-29, 19:41
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror jeg forstår hva du mener. Dekkhistorien og kryptorigget er både overdrevne, lite troverdige og for løst funderte. Villedningene er for mange, og alle ender blindt. Politiet har samlet inn alt som finnes av videoovervåkning og elektroniske spor. Før eller senere vil politiet kunne konkludere med at det ikke finnes noen kidnappere.

Men, så er det selve drapet. Det er vanskelig for meg å tro at den som utførte drapshandlingen ikke har begått alvorlig voldskriminalitet tidligere. Kanskje drap.

Jeg synes at dekkhistorien har preg av både slurv og hastverk, og virker uproff. Mens selve drapet er det verre med, jeg heller til at GM kanskje har drept tidligere.

Takk for oppklaringen. Da vet vi hva som er sant.

Enda et forsøk på å "vinne diskusjonen" ved å slenge ut usaklige løgner er blitt avslørt.

Att GM har begått allvarligt våld tror jag, men inte nödvändigtvis mord,
jag tror att det med mord är en definitionsfråga, han visste innan han dödade att han skulle kunna utföra ett mord...
ja det finns så många lösa trådar utan något slut, det är bara falska ledtrådar ...
så jag är mycket öppen för det faktum att planeringen kan ha pågått i många år, med några anteckningar då och då.
medan dödsplanen är enkelt är resten bara ett kaos...
Citera
2020-11-29, 19:43
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
1) "Vi"? Er du i flertall? Du/(dere?) tror altså på Jayces løgner.

2) Nei. Jeg har ikke slengt ut løgner.

Kan du dokumentere Jayces løgner? Hadde vært greit, for det er harde beskyldninger du kommer med
Citera
2020-11-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
viktig information, men de förklaringar som TH har gett om detta måste passa bra om det skulle hjälpa honom, om han har förklarat sig om det självklart...
Vi får håpe dette var noe Politiet rakk å spørre om før han sluttet å forklare seg.

Nå vet ikke jeg hva slags klær det er snakk om, men var neppe klærene hun hadde på seg til teateret dagen i forveien!
Citera
2020-11-29, 19:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Vi får håpe dette var noe Politiet rakk å spørre om før han sluttet å forklare seg.

Nå vet ikke jeg hva slags klær det er snakk om, men var neppe klærene hun hadde på seg til teateret dagen i forveien!

utan att ha ett definitivt svar tror jag att det är vardagskläder ja och inte teaterkläderna...
ja men han vägrar nog att godkänna det förhöret också
Citera
2020-11-29, 20:08
Moderator
OYs avatar
OT och allmänt tjafs är raderat.

Skärpning, varningar kan komma att utdelas.

/Mod
Citera
2020-11-29, 20:37
Medlem
Citat:
Att GM har begått allvarligt våld tror jag, men inte nödvändigtvis mord,
jag tror att det med mord är en definitionsfråga, han visste innan han dödade att han skulle kunna utföra ett mord...
ja det finns så många lösa trådar utan något slut, det är bara falska ledtrådar ...
så jag är mycket öppen för det faktum att planeringen kan ha pågått i många år, med några anteckningar då och då.
medan dödsplanen är enkelt är resten bara ett kaos...
Kanskje han er en jeger som eier gård og skog., selger ved, ensom -pervers ,har flere slitne biler på gårdsplassen.
Citera
2020-11-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Jeg kan dokumentere dette, men dere burde selv holde dere oppdatert i saken.
Nå har Nøtteliten akkurat lagt frem utklippet fra papirutgaven så da kan du se det der.

Du varslet 12.10 om ny artikkel i VG 13.10.
Jeg kjøpte VGs papirutgave 13.10, men fant ikke noe i papirutgaven. Jeg gjorde deg oppmerksom på dette: Innlegg #50430
Citera
2020-11-29, 20:46
Medlem
Citat:
Åh, med detta borde den här grälen vara över ...

https://i.imgur.com/Hbw76T5.png

Papiravisen er ikke tilgjengelig hos NB. Kan du utelukke at denne sida ikke er henta fra Vgs nettutgave, og ikke fra papirutgaven?
Citera
2020-11-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du varslet 12.10 om ny artikkel i VG 13.10.
Jeg kjøpte VGs papirutgave 13.10, men fant ikke noe i papirutgaven. Jeg gjorde deg oppmerksom på dette: Innlegg #50430

Det hender at VG kommer i ulike papirutgaver samme dag.

En enkeltside kan for eksempel være oppdatert. Selv forsiden kan ved enkelte anledninger komme i to versjoner på en og samme dag, avhengig av hvor man bor i landet. Dette henger sammen med hva man rekker å få med i trykken, eller om førsteopplaget av avisen allerede har gått ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in