Citat:
1. Det var en berettiget klage - det var tankeløst av politiet å møte TH uniformert på bensinstasjonen. Dette hadde TH advart politiet om - at det kunne sette AEHs liv i fare.
2. Du svarte ikke på det eneste spørsmålet jeg stilte deg; "Hvorfor sa politiet det motsatte, da saken ble kjent for offentligheten?"
Politiet uttalte nemlig; at TH hadde vært svært samarbeidsvillig med å gi opplysninger, som kunne ha betydning for saken.
Hvis det var slik du påstår, så kunne de utelatt den uttalelsen. "Ingen kommentar" eller "Vi kan ikke uttale oss om etterforskningen på nåværende tidspunkt", ville vært mer naturlig å si.
3. Jeg har ikke skrevet at det var en sensasjon.
Jeg skrev at den hemmelige siktelsen/etterforskningen av TH, medførte at TH ikke kunne avhøres, fordi han da bare hadde en skyggeadvokat. Denne avgjørelsen var det politiet som tok, og det må da være klart for både politiet og media, at det derfor blir en konsekvens, at det blir færre avhør.
Politiet kan heller ikke få i både pose og sekk.
4. Ingen har klaget på at det var hemmelig. Det er grunnlaget man eventuelt kan klage på, og slik ser det ut i denne saken.
5. TH har uttalt at han har forståelse for at han måtte undersøkes. Det han ikke synes er greit, er at alt vris og vendes på, for å sette ham i et mistenkelig lys.
Grunnlaget var og er syltynt, og derfor skjedde det som er svært uvanlig, at TH ble løslatt fra varetekt.
PS! Ikke glem beredskapsstyrken som pågrep ham, fordi VG sprang i beina på politiet, slik at politiet ble forhindret i å pågripe TH i S4 på vanlig måte.
Makan til overkill!
2. Du svarte ikke på det eneste spørsmålet jeg stilte deg; "Hvorfor sa politiet det motsatte, da saken ble kjent for offentligheten?"
Politiet uttalte nemlig; at TH hadde vært svært samarbeidsvillig med å gi opplysninger, som kunne ha betydning for saken.
Hvis det var slik du påstår, så kunne de utelatt den uttalelsen. "Ingen kommentar" eller "Vi kan ikke uttale oss om etterforskningen på nåværende tidspunkt", ville vært mer naturlig å si.
3. Jeg har ikke skrevet at det var en sensasjon.
Jeg skrev at den hemmelige siktelsen/etterforskningen av TH, medførte at TH ikke kunne avhøres, fordi han da bare hadde en skyggeadvokat. Denne avgjørelsen var det politiet som tok, og det må da være klart for både politiet og media, at det derfor blir en konsekvens, at det blir færre avhør.
Politiet kan heller ikke få i både pose og sekk.
4. Ingen har klaget på at det var hemmelig. Det er grunnlaget man eventuelt kan klage på, og slik ser det ut i denne saken.
5. TH har uttalt at han har forståelse for at han måtte undersøkes. Det han ikke synes er greit, er at alt vris og vendes på, for å sette ham i et mistenkelig lys.
Grunnlaget var og er syltynt, og derfor skjedde det som er svært uvanlig, at TH ble løslatt fra varetekt.
PS! Ikke glem beredskapsstyrken som pågrep ham, fordi VG sprang i beina på politiet, slik at politiet ble forhindret i å pågripe TH i S4 på vanlig måte.
Makan til overkill!
Anledningen till att jag inte svarade på det är så enkelt att du måste fråga polisen om det, jag vet inte exakt varför polisen säger något och inte andra saker till pressen och allmänheten men chansen är mycket stor att det var en tanke bakom det, det brukar vara så...
nej du kanske inte har använt ordet sensation, men nu hänvisar du också till fallet som om det är en sensation!
ja du har klagat över att det var hemmelig...
att fängelset var på en alltför tunn bas är sant, hur tunn spelar det ingen roll eftersom vi inte har någon aning om det...
och åtminstone vet vi inte vad polisen verkligen har nu...
Åh du vet inte vad Overkill i en sådan situation är, det var en brutal arrestering, men overkill är något helt annat, ransaking och hulroms sjekk av någon HA utanför staketet på deras klubbhus mot E6, det vill säga helt naken utan att hitta någonting på någon, det är Overkill...
detta är bara en brutal men snabb arrestering...
TH har inget att klaga på, när han ringer polisen och möter dem på närmaste bensinstation spelar det ingen roll om det är en civil bil eller inte, det kostar ett sms till under 3nok för att ta reda på att det inte var en bil som tillhörde någon i TH`s vänkrets om någon övervakade TH, så uniformer betyder ingenting, rent skitsnack...