2020-11-29, 16:34
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
1. Det var en berettiget klage - det var tankeløst av politiet å møte TH uniformert på bensinstasjonen. Dette hadde TH advart politiet om - at det kunne sette AEHs liv i fare.
2. Du svarte ikke på det eneste spørsmålet jeg stilte deg; "Hvorfor sa politiet det motsatte, da saken ble kjent for offentligheten?"
Politiet uttalte nemlig; at TH hadde vært svært samarbeidsvillig med å gi opplysninger, som kunne ha betydning for saken.
Hvis det var slik du påstår, så kunne de utelatt den uttalelsen. "Ingen kommentar" eller "Vi kan ikke uttale oss om etterforskningen på nåværende tidspunkt", ville vært mer naturlig å si.
3. Jeg har ikke skrevet at det var en sensasjon.
Jeg skrev at den hemmelige siktelsen/etterforskningen av TH, medførte at TH ikke kunne avhøres, fordi han da bare hadde en skyggeadvokat. Denne avgjørelsen var det politiet som tok, og det må da være klart for både politiet og media, at det derfor blir en konsekvens, at det blir færre avhør.
Politiet kan heller ikke få i både pose og sekk.
4. Ingen har klaget på at det var hemmelig. Det er grunnlaget man eventuelt kan klage på, og slik ser det ut i denne saken.
5. TH har uttalt at han har forståelse for at han måtte undersøkes. Det han ikke synes er greit, er at alt vris og vendes på, for å sette ham i et mistenkelig lys.
Grunnlaget var og er syltynt, og derfor skjedde det som er svært uvanlig, at TH ble løslatt fra varetekt.

PS! Ikke glem beredskapsstyrken som pågrep ham, fordi VG sprang i beina på politiet, slik at politiet ble forhindret i å pågripe TH i S4 på vanlig måte.

Makan til overkill!

Anledningen till att jag inte svarade på det är så enkelt att du måste fråga polisen om det, jag vet inte exakt varför polisen säger något och inte andra saker till pressen och allmänheten men chansen är mycket stor att det var en tanke bakom det, det brukar vara så...
nej du kanske inte har använt ordet sensation, men nu hänvisar du också till fallet som om det är en sensation!
ja du har klagat över att det var hemmelig...
att fängelset var på en alltför tunn bas är sant, hur tunn spelar det ingen roll eftersom vi inte har någon aning om det...
och åtminstone vet vi inte vad polisen verkligen har nu...
Åh du vet inte vad Overkill i en sådan situation är, det var en brutal arrestering, men overkill är något helt annat, ransaking och hulroms sjekk av någon HA utanför staketet på deras klubbhus mot E6, det vill säga helt naken utan att hitta någonting på någon, det är Overkill...
detta är bara en brutal men snabb arrestering...
TH har inget att klaga på, när han ringer polisen och möter dem på närmaste bensinstation spelar det ingen roll om det är en civil bil eller inte, det kostar ett sms till under 3nok för att ta reda på att det inte var en bil som tillhörde någon i TH`s vänkrets om någon övervakade TH, så uniformer betyder ingenting, rent skitsnack...
Citera
2020-11-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Igjen er det du kommer med helt feil.

Opplysningen om knehasene sto faktisk i VGs papirutgave.

Det står ingenting i nettutgaven. DNA under borrelåsen er nevnt:
"I tillegg er det funnet DNA fra Tom Hagen under borrelåsen på en av Anne-Elisabeth Hagens sandaler som lå igjen på åstedet.

Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok, da Tom Hagen ble løslatt av Eidsivating lagmannsrett 7. mai"
Citera
2020-11-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det står ingenting i nettutgaven. DNA under borrelåsen er nevnt:
"I tillegg er det funnet DNA fra Tom Hagen under borrelåsen på en av Anne-Elisabeth Hagens sandaler som lå igjen på åstedet.

Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok, da Tom Hagen ble løslatt av Eidsivating lagmannsrett 7. mai"

Det står ingenting om knehasene i nettutgaven nå, det har jeg påpekt tidligere i dag.
Men opplysningen ble stående i papirutgaven. Det er ingen grunn til å benekte dette.
Citera
2020-11-29, 16:45
Medlem
Citat:
å mistenkeliggjøre AE
Det ser ikke ut til at du har satt deg inn i den hypotesen til Legokatt som vi har diskutert. I den hypotesen er det en GM (gjerningsmann)!
Citera
2020-11-29, 17:08
Medlem
Nottelitens avatar
Åh, med detta borde den här grälen vara över ...

https://i.imgur.com/Hbw76T5.png
Citera
2020-11-29, 17:15
Medlem
(12.01.2015) "...i de tilfellene jeg har hatt behov for hjelp fra politiet her på Romerike. Noen ganget jeg har ringt så har truffet på ei ung jente, som jeg forstår veldig godt hun ikke er overhodet interesert i min sak, og att hun også har mer en nok med og spise samtidig som hun prater i telefonen..."

"Så jeg har nå bestemt meg for aldri og ringe politiet på Romerike noe mer, jeg ringer Oslo politiet, og forklarer situasjonen, og de hjelper meg."
https://www.rb.no/lokale-nyheter/skremt-av-forfolger/s/1-95-7745250
(fra artikkelens kommentarfelt).

Fetad:
Hva kan årsaken(e) til slikt være?
Jeg vet ikke om det er flere som har fortalt om samme erfaringer fra kontakt med politiet på Romerike?

I en annen artikkel som jeg linket til, sto det noe om at de flinkeste i Politiet har forsvunnet fra stillinger i Politiet.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 17:29.
Citera
2020-11-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Åh, med detta borde den här grälen vara över ...

https://i.imgur.com/Hbw76T5.png

Ja, de prøvde å benekte fakta og påstod at opplysningen om knehasene bare var en "trådsannhet".
Zzz kom som vanlig med nye beskyldninger om løgn og det ble forsøkt bortforklart.

Men på nytt viser fakta at det er de selv som ikke holder seg til sannheten og står for fri diktning.
Igjen så vi alle hvordan de forsøker å tåkelegge ulike opplysninger i en rekke innlegg.

VG kom altså med denne opplysningen:
I tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler, og under knehasene på en bukse som lå igjen på åstedet.
Citera
2020-11-29, 17:21
Medlem
Citat:
Det står ingenting om knehasene i nettutgaven nå, det har jeg påpekt tidligere i dag.
Men opplysningen ble stående i papirutgaven. Det er ingen grunn til å benekte dette.

Jeg kjøpte papirutgaven 13.okt, dagen etter at du hadde varslet om dette i tråden. Jeg fant ingenting, og jeg mener da å huske at du svarte at dette ville bli publisert senere denne dagen, i nettutgaven. Jeg har ikke sjekka dette i tråden, tar det på husken. Har dårlig tid nå, kan evt komme tilbake til dette.
Citera
2020-11-29, 17:24
Medlem
Citat:
tillegg er det funnet DNA fra TH under borrelåsen på en av AEHs sandaler, og under knehasene på en bukse ...
Så oppsiktsvekkende at politiet har funnet DNA fra en person som hadde bodd i huset i ca 40 år!!!
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 17:27.
Citera
2020-11-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg kjøpte papirutgaven 13.okt, dagen etter at du hadde varslet om dette i tråden. Jeg fant ingenting, og jeg mener da å huske at du svarte at dette ville bli publisert senere denne dagen, i nettutgaven. Jeg har ikke sjekka dette i tråden, tar det på husken. Har dårlig tid nå, kan evt komme tilbake til dette.

Jeg kan dokumentere dette, men dere burde selv holde dere oppdatert i saken.
Nå har Nøtteliten akkurat lagt frem utklippet fra papirutgaven så da kan du se det der.
Citera
2020-11-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
WOW! Så oppsiktsvekkende at politiet har funnet DNA fra en person som hadde bodd i huset i ca 40 år!!!

Først forsøker du å fremstille opplysningene som usanne.
Så krever du dokumentasjon på de samme opplysningene.
Men når dokumentasjonen foreligger så setter du i gang med å bortforklare igjen.

Tror de fleste her ser hvor avslørende din opptreden er.
Citera
2020-11-29, 17:31
Medlem
Citat:
avslørende opptreden .
Se på din egen opptreden de siste sidene og fei for din egen dør. Du vil kanskje trenge en meget stor kost.
Edit: Moderator har nylig slettet et stort antall personangrep m.m. som du har skrevet.

Edit 2: Nei, jeg har ikke forsøkt å fremstille det som usant og nei jeg har ikke bortforklart noe.
Du nektet å svare på spørsmål (bl.a. spørsmål om klokkeslett for publisering og oppdatering av den nevnte artikkelen, og spørsmål om det om knehasene fremdeles sto i nettutgaven da du publiserte opplysninger om knehaser her på FB den natten) som kunne ha oppklart, og du valgte å avspore tråden ved å spamme ned diskusjonen med personangrep m.m.

Hvilken agenda har du, når du velger å ikke bruke tid på å svare på spørsmål som kan oppklare og du velger å bruke tid på å spamme ned diskusjonen med personangrep m.m?!
Det kan se ut som om målet ditt er å ødelegge diskusjonen!
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in