Citat:
Under en period i våras var det resebegränsningar på många håll. Det gällde inte bara Sverige. Men nej, ditt spekulerande under våren gjorde gällande att världen skulle utesluta Sverige under en längre period. Jag minns specifikt din säkerhet kring detta. Du hade fruktansvärt fel i det. Eller var min biltur till Tyskland i Oktober en dröm? Vi skulle ju inte få åka ner till kontinenten? Minns också att du självsäkert menade att det skulle råda normalläge i Oslo när fredspriset skulle delas ut denna höst. Nu skalas skiten ner och görs digitalt. Väldigt vad rätt du fick då..
Det stämmer att jag sa att världen skulle utesluta Sverige och ta emot Svenskar och det stämde till 100% Greker tog inte emot oss, övriga världen portade Svenskar och vår nordiska grannar stängde gränsen för svenskar. Vi har haft stora restriktioner för att vi är svenskar. Så sent som för någon månad sedan släppt några restriktioner man har ökats igen.
Jag har sagt att Norge gjort rätt och det skulle få det bra absolut. men det stänger ner igen när de ligger på ca 1 död per dag för det inte accepterar det. När Sverige ligger på ca 50 så fortsätter vi blunda.
Blir ju extra glad när du skriver exakt det jag sagt men det komiska är att du blundar för att Svenskar har varit portade. Hur har du kunnat missa det?
Då säger jag det här ingen. De närmaste veckorna kommer Svenska dödsantalet och spridningen att skena. Jag är 100% säker som jag sagt tidigare att Svenskar kommer återigen bli portade i flertal länder. Då får du se igen att jag har rätt.