2020-11-29, 18:22
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Under en period i våras var det resebegränsningar på många håll. Det gällde inte bara Sverige. Men nej, ditt spekulerande under våren gjorde gällande att världen skulle utesluta Sverige under en längre period. Jag minns specifikt din säkerhet kring detta. Du hade fruktansvärt fel i det. Eller var min biltur till Tyskland i Oktober en dröm? Vi skulle ju inte få åka ner till kontinenten? Minns också att du självsäkert menade att det skulle råda normalläge i Oslo när fredspriset skulle delas ut denna höst. Nu skalas skiten ner och görs digitalt. Väldigt vad rätt du fick då..

Det stämmer att jag sa att världen skulle utesluta Sverige och ta emot Svenskar och det stämde till 100% Greker tog inte emot oss, övriga världen portade Svenskar och vår nordiska grannar stängde gränsen för svenskar. Vi har haft stora restriktioner för att vi är svenskar. Så sent som för någon månad sedan släppt några restriktioner man har ökats igen.

Jag har sagt att Norge gjort rätt och det skulle få det bra absolut. men det stänger ner igen när de ligger på ca 1 död per dag för det inte accepterar det. När Sverige ligger på ca 50 så fortsätter vi blunda.

Blir ju extra glad när du skriver exakt det jag sagt men det komiska är att du blundar för att Svenskar har varit portade. Hur har du kunnat missa det?

Då säger jag det här ingen. De närmaste veckorna kommer Svenska dödsantalet och spridningen att skena. Jag är 100% säker som jag sagt tidigare att Svenskar kommer återigen bli portade i flertal länder. Då får du se igen att jag har rätt.
Citera
2020-11-29, 18:26
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Haha, Jodu. Dream on. Sverige ses som spridnings mecka så tror mig när jag säger att när vi visar upp nästa veckas dödstal igen så är vi inte välkomna igen. Att Sverige skulle ha minst spridning i EU innan december slut ger jag samma odds för att Duplantis hoppar 17m i stavhopp å i år

Du är värdelös som bookmaker tyvärr..
Citera
2020-11-29, 18:26
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ge mig ett land inom EU som har godtagbart smittryck för att tillåtas fritt tillträde in i Finland.

https://www.swedenabroad.se/sv/utlandsmyndigheter/finland-helsingfors/

Citat:
För resenärer från länder uppsatta på den röda samt gråa listan i THL:s trafikljusmodell gäller fortsatt begränsningar i möjligheterna att resa in till Finland enligt informationen i finska Gränsbevakningens anvisningar. Vidare rekommenderas 10 dagars frivillig karantän vid ankomst till Finland med vissa undantag enligt informationen på THL:s websida.

https://www.sydsvenskan.se/2020-09-28/finland-stoppar-svenskar-vid-gransen

https://8sidor.se/varlden/2020/06/finland-stoppar-svenskar/

https://www.raja.fi/aktuellt/instruktioner_gransovergang

Hoppas dessa bevis får dig att förstå att du är ute och cyklar. Ska inte håna dig Kallekula utan jag tycker det räcker med bevis och att det är så här det är.
Citera
2020-11-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Diskussionen om överdödlighet är bara en täckmantel för att sopa under mattan misstagen..

Ja det är ett billigt trick, knappt värt att prata om. Man jämför 9 månader med ett helt år (2019). Vi har levt med viruset sen i mars.

Frågan är: hur ser dödligheten ut under ett år med corona? Det ser vi i mars 2021.

Fö dog det inte 6000 personer för lite under 2019. Och man måste läsa 6000 journaler för att kunna avgöra om människor skulle dött ändå, utan covid. Det är inget för lekmän.

Över 6000 svenskar har dött pga viruset och det har inte någonting med influensa eller 2019 att göra. Det är så tramsiga rökridåer som går i repris, varje dag.
Citera
2020-11-29, 18:27
Medlem
Citat:
Det stämmer att jag sa att världen skulle utesluta Sverige och ta emot Svenskar och det stämde till 100% Greker tog inte emot oss, övriga världen portade Svenskar och vår nordiska grannar stängde gränsen för svenskar. Vi har haft stora restriktioner för att vi är svenskar. Så sent som för någon månad sedan släppt några restriktioner man har ökats igen.

Jag har sagt att Norge gjort rätt och det skulle få det bra absolut. men det stänger ner igen när de ligger på ca 1 död per dag för det inte accepterar det. När Sverige ligger på ca 50 så fortsätter vi blunda.

Blir ju extra glad när du skriver exakt det jag sagt men det komiska är att du blundar för att Svenskar har varit portade. Hur har du kunnat missa det?

Då säger jag det här ingen. De närmaste veckorna kommer Svenska dödsantalet och spridningen att skena. Jag är 100% säker som jag sagt tidigare att Svenskar kommer återigen bli portade i flertal länder. Då får du se igen att jag har rätt.
Eh, du pratar om en specifik period under våren där svenskar inte blev insläppta i vissa länder. Dessa begränsningar blev dock tämligen kortlivade och det har gått att resa som vanligt. Din analys under våren var att det skulle fortsätta in i 2021. Så nej, det finns absolut noll anledning att ta dina spekulationer på allvar. Verkligheten visade att du hade fel.
Citera
2020-11-29, 18:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Tegnell och hans gäng har ingen skuld i detta, de har sagt hur man ska uppföra sig.

Det är väl isåfall politikerna som borde gå in och styra mer.

Tegnell har sagt att det är farligare att gå över ett övergångsställe så självklart lever de som litar på honom som vanligt. Varför bry sig om ett ofarlig virus?
Citera
2020-11-29, 18:29
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Du är värdelös som bookmaker tyvärr..

Med tanke på din bild på Ålandsflaggan så får ju inte ens Svenskar gå i land i Åland om man inte har sökt dispens. Men du kan få 100 gånger på att Sverige innan detta är år är det minst smittorisk landet i EU. jag tar alla bet varje dag. No limit som insats. Hur mycket vågar du satsa?
Citera
2020-11-29, 18:33
Medlem
Citat:
https://www.swedenabroad.se/sv/utlandsmyndigheter/finland-helsingfors/

https://www.sydsvenskan.se/2020-09-28/finland-stoppar-svenskar-vid-gransen

https://8sidor.se/varlden/2020/06/finland-stoppar-svenskar/

https://www.raja.fi/aktuellt/instruktioner_gransovergang

Hoppas dessa bevis får dig att förstå att du är ute och cyklar. Ska inte håna dig Kallekula utan jag tycker det räcker med bevis och att det är så här det är.
Återigen. Du drog själv upp Finland som ett exempel land där svenskar är portade. Det anspelar på andra länder får komma in i sagda land men att svenskar specifikt är unika som inte får resa dit. Ge mig då ett land i EU med godkänt smittryck för fritt inträde Finland.
Citera
2020-11-29, 18:33
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Eh, du pratar om en specifik period under våren där svenskar inte blev insläppta i vissa länder. Dessa begränsningar blev dock tämligen kortlivade och det har gått att resa som vanligt. Din analys under våren var att det skulle fortsätta in i 2021. Så nej, det finns absolut noll anledning att ta dina spekulationer på allvar. Verkligheten visade att du hade fel.

Ops du läste inte så noga. jag sa att innan ens det blev restriktioner på svenskar att de skulle bli så. Det blev rätt. Japp jag sa att det kommer fortsätta under 2021 också för vi kommer inte få koll och det kommer en andra våg.
Nu har det kommit en andra våg och då tog Finland och andra länder nya restriktioner emot Sverige.

Tänk att jag bevisar för dig att jag har 100% rätt men du förnekar att Svenskar återigen blir portade. Kolla de närmaste veckorna när Svenskar är svartlistade på Covid-19 listan så får du se.

Lova att ta dialogen även då. Jag spekulerar inte. Jag vet vad som kommer hända. Jag har haft 100% rätt så här långt och även om du tycker det är jobbigt så är det ren fakta.
Citera
2020-11-29, 18:34
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja det är ett billigt trick, knappt värt att prata om. Man jämför 9 månader med ett helt år (2019). Vi har levt med viruset sen i mars.

Frågan är: hur ser dödligheten ut under ett år med corona? Det ser vi i mars 2021.

Fö dog det inte 6000 personer för lite under 2019. Och man måste läsa 6000 journaler för att kunna avgöra om människor skulle dött ändå, utan covid. Det är inget för lekmän.

Över 6000 svenskar har dött pga viruset och det har inte någonting med influensa eller 2019 att göra. Det är så tramsiga rökridåer som går i repris, varje dag.

Blir färre influensa döda i år ,fler är ute i naturen mm så finns effekter som ger färre dödsfall också.

Men grundtanken för förnekare är ändå att det bara är onödiga människor som dör så inget att bry sig om. Gränsen för när man ska bry sig i Sverige går vid 70.
Citera
2020-11-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ops du läste inte så noga. jag sa att innan ens det blev restriktioner på svenskar att de skulle bli så. Det blev rätt. Japp jag sa att det kommer fortsätta under 2021 också för vi kommer inte få koll och det kommer en andra våg.
Nu har det kommit en andra våg och då tog Finland och andra länder nya restriktioner emot Sverige.

Tänk att jag bevisar för dig att jag har 100% rätt men du förnekar att Svenskar återigen blir portade. Kolla de närmaste veckorna när Svenskar är svartlistade på Covid-19 listan så får du se.

Lova att ta dialogen även då. Jag spekulerar inte. Jag vet vad som kommer hända. Jag har haft 100% rätt så här långt och även om du tycker det är jobbigt så är det ren fakta.
Lite rundgång nu men nej, du spekulerar vilt och har haft fel i allt hitills kring huruvida svenskar skulle få åka på solsemester eller dylikt 2020. Jag minns jag hade denna debatt med dig även då. Vi skulle vara isolerade från omvärlden 2020 ut. Det har inte skett. Din alarmism sket sig. Mycket på grund av att smittspridningen tog fart andra håll. Angående det sistnämda, absolut. Vi kan skriva i denna tråd om +2 veckor. Det är ju en klassiker bland er skräckslagna.
Citera
2020-11-29, 18:41
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Återigen. Du drog själv upp Finland som ett exempel land där svenskar är portade. Det anspelar på andra länder får komma in i sagda land men att svenskar specifikt är unika som inte får resa dit. Ge mig då ett land i EU med godkänt smittryck för fritt inträde Finland.

https://www.visitfinland.com/sv/artikel/praktisk-information-for-resenarer-till-finland-under-coronapandemin/

https://um.fi/aktuellt/-/asset_publisher/gc654PySnjTX/content/kysymyksi-c3-a4-ja-vastauksia-matkustamisesta-ja-koronaviruksesta#landersomregeringen

https://www.raja.fi/aktuellt/fragorochsvar

Ta dig god tid att läsa länkarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in