2020-11-29, 17:55
Medlem
Sjukt. Trots åtgärderna fortsätter ökningen/höga siffror nästan i hela landet. & Det innan Black Friday där anställda och besökare vittnar om fullsmockade köpcentrum,affärer och dylikt. Plus släng in lönehelg/första advent så är det otroligt mörk vi har framför oss.

Vi får se vad IVA visar imorgon men skulle vi snudda/passera 250 redan imorgon väntar en tämligen dyster vecka.

Tegnell och Socialdemokratin har misslyckats kapitalt.
Citera
2020-11-29, 17:58
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Är du igång igen? Vill minnas att du under våren spekulerade vilt i att Sverige skulle stå utanför en resebubbla mellan massa olika länder denna höst där Sverige specifikt skulle stå ensamt utanför. Dina drömmar om en värld där svenskar inte får resa gick inte i uppfyllelse då. Varför nu? Det har ju varit skytteltrafik till turistdestinationer denna höst och sommar.

Det är bara kolla vad jag skrivit. hade rätt hela våren och jag sagt att det kommer en andra våg och sagt att Sverige kommer bli portade igen. Så avvakta närmaste två veckor så kan du se vad som händer.

PS Finland tar inte emot oss och fler länder har dessa restriktioner. Så jag är ledsen att säga att jag har haft rätt. Kolla hur länge Svenskarna var avstängda att komma.

Och gissa vad som kommer hända nu när Sverige kommer öka sina dödsantal per dag samt smittspridningen. Vill du chansa vad som kommer hända?

PS Det är inte mina drömmar men när Sverige agerarar så skrattar världen. Vi har patetiska beslutsfattare vilket gör att vi får lida för det.
Citera
2020-11-29, 17:58
Medlem
realthugs avatar
När ska vi sluta med dessa löjliga restriktioner och när kommer folk verkligen inse att detta är en vanlig förskylning? Äldre dör av den vanliga förskylningen och influenser så detta är inget nytt. Hela världens ekonomi kommer kollapsa pågrund utav att världens stater är maktgalna.

FREEDOM TO THE PEOPLE!
Citera
2020-11-29, 18:00
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Vi har ju för fan nyss kommit in I den andra vågen.
Jag vet precis vad du sysslar med.
Du lägger enbart fram siffror som gynnar dina toerier
Nej det där är officiella siffror för total dödlighet och går inte att argumentera emot. Det du gör är att du bygger upp scenarier för framtiden som inte har någon vetenskaplig basis. EUROMOMO är guldstandard för att mäta mortalitet. Kolla på siffrorna och dra dina egna slutsatser. Det är inte min egen åsikt eller teori. Det är bara stone cold facts.
Citera
2020-11-29, 18:01
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Är du igång igen? Vill minnas att du under våren spekulerade vilt i att Sverige skulle stå utanför en resebubbla mellan massa olika länder denna höst där Sverige specifikt skulle stå ensamt utanför. Dina drömmar om en värld där svenskar inte får resa gick inte i uppfyllelse då. Varför nu? Det har ju varit skytteltrafik till turistdestinationer denna höst och sommar.

En sak till. Har du glömt att Sverige var portade i hela Europa under en längre period i våras? Vi fick inte åka. Jag hade 100% rätt där.
Citera
2020-11-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det behöver tvunget inte vara trängsel på Drottninggatan för att det ska vara trängsel i kollektivtrafiken.

Det är trängsel varje dag i Stockholms kollektivtrafik.
Citera
2020-11-29, 18:05
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det är trängsel varje dag i Stockholms kollektivtrafik.

Samt i helgen i varje köpcentrum.
Citera
2020-11-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men underdödligheten är ännu större innan coronaviruset började härja i Sverige. Hur förklarar man det?

Det kan ju knappast bero på coronaviruset? Eller hur?
En väldigt lindrig influensasäsong
Citera
2020-11-29, 18:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Fast du skulle antagligen inte uttrycka det som att London är "glesbefolkat", som du gjorde med lika tätbefolkade områden i Stockholm?

Hong Kong, London och Stockholm är alla ytterst tätbefolkade områden. Att Hong Kong är i särklass värst i klassen förändrar inte det.

Utan att peka ut dig, specifikt, så har covid verkligen blottat människors okunskap om hur världen har förändrats de senaste hundra åren. Att tro att svenskar lever glesbefolkat är som att tro att indier inte har mobiltelefoner.

Sverige, och särskilt Stockholm, har ingen som helst "glesbygdsfördel" mot en pandemi. 87% av svenskarna bor på 1.3% av landets yta. Det innebär att 9 miljoner svenskar delar på en yta motsvarande en femtedel av Belgien.

Nu jämförde du Stockholm med Hongkong. Det är som att jämföra Svedala med Stockholm.

Du har uppenbarligen inte satt din fot i Hongkong....
Citera
2020-11-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej det där är officiella siffror för total dödlighet och går inte att argumentera emot. Det du gör är att du bygger upp scenarier för framtiden som inte har någon vetenskaplig basis. EUROMOMO är guldstandard för att mäta mortalitet. Kolla på siffrorna och dra dina egna slutsatser. Det är inte min egen åsikt eller teori. Det är bara stone cold facts.
Diskussionen om överdödlighet är bara en täckmantel för att sopa under mattan misstagen.
Undrar om 60 flygplan med 100 passagerare kraschade i Arlanda skulle man ändå säga: ähh det gör inget, vi har ändå ingen överdödlighet det här året.
Citera
2020-11-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
En sak till. Har du glömt att Sverige var portade i hela Europa under en längre period i våras? Vi fick inte åka. Jag hade 100% rätt där.
Under en period i våras var det resebegränsningar på många håll. Det gällde inte bara Sverige. Men nej, ditt spekulerande under våren gjorde gällande att världen skulle utesluta Sverige under en längre period. Jag minns specifikt din säkerhet kring detta. Du hade fruktansvärt fel i det. Eller var min biltur till Tyskland i Oktober en dröm? Vi skulle ju inte få åka ner till kontinenten? Minns också att du självsäkert menade att det skulle råda normalläge i Oslo när fredspriset skulle delas ut denna höst. Nu skalas skiten ner och görs digitalt. Väldigt vad rätt du fick då..
Citera
2020-11-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det är bara kolla vad jag skrivit. hade rätt hela våren och jag sagt att det kommer en andra våg och sagt att Sverige kommer bli portade igen. Så avvakta närmaste två veckor så kan du se vad som händer.

PS Finland tar inte emot oss och fler länder har dessa restriktioner. Så jag är ledsen att säga att jag har haft rätt. Kolla hur länge Svenskarna var avstängda att komma.

Och gissa vad som kommer hända nu när Sverige kommer öka sina dödsantal per dag samt smittspridningen. Vill du chansa vad som kommer hända?

PS Det är inte mina drömmar men när Sverige agerarar så skrattar världen. Vi har patetiska beslutsfattare vilket gör att vi får lida för det.
Ge mig ett land inom EU som har godtagbart smittryck för att tillåtas fritt tillträde in i Finland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in