Citat:
Ursprungligen postat av
itazon
Nu har du bytt hela din argumentation? Hur ska jag ens kunna bemöta dig?
Nej, jag har hela tiden hävdat att detta kommer sluta i SCOTUS.
Det är du som inte förstår valprocessen, att den är en konstitutionell process, och det är bara legislatures som kan bestämma valresultatet, ingen domstol, inte ens SCOTUS, har den jurisdiktion.
Domstolarna kan bara bekräfta eller dementera valfuskanklagelserna och lämna över till legislatures som i sin tur är dom som kan ogiltigförklara eller bekräfta resultatet. Om dom ogiltigförklarar måste det upp till SCOTUS eftersom vi annars hamnar i limboland, dvs en konstitutionell kris. Därför måste SCOTUS utöva sin makt och hänvisa till twelfth amendment.
Det är min 100% övertygelse att det kommer att hamna där till slut. Legislature kan inte välja några elektorer om valresultatet är bedrägligt och inte möjligt att bestämma. Som det ser ut kommer Pennsylvania att hamna där, Arizona också, flera andra stater är på G.
En presidentkandidat måste ha 270 för att "vinna", kommer man inte upp till det hamnar vi i SCOTUS och twelfth amendment ändå. Behövs alltså bara några swingstater vars legislatures ogiltigförklarar resultatet så hamnar vi där.
Det kommer att ta tid, förmodligen hinns det inte med före den 14 december.