2020-11-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Mer bränsle på brasan och ni fylls av hopp igen. Men troligen är det bara en ny bubbla...

Borde inte FBI gjort detta tidigare??
2020-11-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyWood
SCOTUS följer konstitutionen slaviskt så minsta frågetecken så kommer man att ogiltigförklara poströster.

Förhoppningsvis gör dom det och tar bort poströstning överlag. Men än är vi inte där och man har försökt få bort poströstandet sen ett tag tillbaka. Det är nu under Corona som man verkligen pushade för att ha kvar det.
2020-11-29, 10:48
Medlem
Nytt för 8-11 timmar sen.

BREAKING EXCLUSIVE: THOUSANDS of Fake Votes Found at Wisconsin Recount in Dane County — Photos and Report from GOP Observer

https://gellerreport.com/2020/11/thouands-of-fake-votes-found-at-wisconsin-recount-photos-and-report-from-gop-observer.html/

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/breaking-exclusive-thousands-fake-votes-found-wisconsin-recount-dane-county-photos-report-gop-observ er/

https://parler.com/post/db1cf772905642389a229eaeb24e78f8

The signature “MLW” was used on the the fake votes.
These initials were found on thousands of “votes” by “indefinitely confined” people.

Denna har ej blivit verifierad än utöver ett par få källor som inte är heller verifierade.

Är det här sant så är det stort!
2020-11-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nu har du bytt hela din argumentation? Hur ska jag ens kunna bemöta dig?
Nej, jag har hela tiden hävdat att detta kommer sluta i SCOTUS.

Det är du som inte förstår valprocessen, att den är en konstitutionell process, och det är bara legislatures som kan bestämma valresultatet, ingen domstol, inte ens SCOTUS, har den jurisdiktion.

Domstolarna kan bara bekräfta eller dementera valfuskanklagelserna och lämna över till legislatures som i sin tur är dom som kan ogiltigförklara eller bekräfta resultatet. Om dom ogiltigförklarar måste det upp till SCOTUS eftersom vi annars hamnar i limboland, dvs en konstitutionell kris. Därför måste SCOTUS utöva sin makt och hänvisa till twelfth amendment.

Det är min 100% övertygelse att det kommer att hamna där till slut. Legislature kan inte välja några elektorer om valresultatet är bedrägligt och inte möjligt att bestämma. Som det ser ut kommer Pennsylvania att hamna där, Arizona också, flera andra stater är på G.

En presidentkandidat måste ha 270 för att "vinna", kommer man inte upp till det hamnar vi i SCOTUS och twelfth amendment ändå. Behövs alltså bara några swingstater vars legislatures ogiltigförklarar resultatet så hamnar vi där.

Det kommer att ta tid, förmodligen hinns det inte med före den 14 december.
2020-11-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej, jag har hela tiden hävdat att detta kommer sluta i SCOTUS.

Det är du som inte förstår valprocessen, att den är en konstitutionell process, och det är bara legislatures som kan bestämma valresultatet, ingen domstol, inte ens SCOTUS, har den jurisdiktion.

Domstolarna kan bara bekräfta eller dementera valfuskanklagelserna och lämna över till legislatures som i sin tur är dom som kan ogiltigförklara eller bekräfta resultatet. Om dom ogiltigförklarar måste det upp till SCOTUS eftersom vi annars hamnar i limboland, dvs en konstitutionell kris. Därför måste SCOTUS utöva sin makt och hänvisa till twelfth amendment.

Det är min 100% övertygelse att det kommer att hamna där till slut. Legislature kan inte välja några elektorer om valresultatet är bedrägligt och inte möjligt att bestämma. Som det ser ut kommer Pennsylvania att hamna där, Arizona också, flera andra stater är på G.

En presidentkandidat måste ha 270 för att "vinna", kommer man inte upp till det hamnar vi i SCOTUS och twelfth amendment ändå. Behövs alltså bara några swingstater vars legislatures ogiltigförklarar resultatet så hamnar vi där.

Det behövs 3 swingstater inklusive Pennsylvania ( som jag är övertygad om inte kommer att skicka några elektorer).
2020-11-29, 11:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Som det ser ut kommer Pennsylvania att hamna där, Arizona också, flera andra stater är på G.

Är du medveten om att inget av detta finns i verkligheten? Jag gjorde en snabb sökning på alla de stora nyhetskanalerna (inkl. Fox News) och inget av detta rapporterades överhuvudtaget. Ja, jag vet vad du kommer att svara, "Fejk news" och liknande.

Men det ändrar inte på saken. Pennsylvania till exempel är 100% inlåst och bekräftat för Biden. Granskningar och omräkningar ändrar på max hundratalet röster om ens det. Det är mänskligt att hoppas, jag förstår dig, men detta gränsar ju till sinnessjukdom.
2020-11-29, 11:03
Medlem
Som jag ser det är det 4 senatorer ( av 53) som gått emot GOP.

Av de 306 republikanska elektorerna i Representanthuset så är det knappt någon som gått emot den linje som Trump nu för.

Dessutom ett massivt stöd av republikanerna nu i delstatskongresserna.

Samt 98.7 % av de republikanska väljarna ( källa: Newsmax)

Således har de republikanska delstatskongresserna i swingstaterna ett massivt stöd att ej utse några elektorer 14 december pga de legala processer som nu är i gång pga massivt valfusk.
2020-11-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Är du medveten om att inget av detta finns i verkligheten? Jag gjorde en snabb sökning på alla de stora nyhetskanalerna (inkl. Fox News) och inget av detta rapporterades överhuvudtaget. Ja, jag vet vad du kommer att svara, "Fejk news" och liknande.

Men det ändrar inte på saken. Pennsylvania till exempel är 100% inlåst och bekräftat för Biden. Granskningar och omräkningar ändrar på max hundratalet röster om ens det. Det är mänskligt att hoppas, jag förstår dig, men detta gränsar ju till sinnessjukdom.

Du förstår väl att ett certifierat valresultat kan ändras om man ser att ett utbrett valfusk utreds?? Det förstår väl alla att 1-3 veckor efter valet inte är tillräckligt för att utreda ett gigantiskt valfusk??

Förutsättningar kan förändras på några veckor fram till 14 december. Du sitter och är såååå orolig för den uppkomna situationen. Du vet innerst inne att republikanerna sitter med nycklarna till Vita Huset..för ytterligare 4 år.
2020-11-29, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Men det är så konstitutionen fungerar. CNN hade ett reportage om detta tom. Han har tom fler teorier om hur det skulle kunna sluta.
https://www.youtube.com/watch?v=VBgw-eEK30w
2020-11-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyWood
Det behövs 3 swingstater inklusive Pennsylvania ( som jag är övertygad om inte kommer att skicka några elektorer).

Precis.

Sen kan det ju finnas fler scenarier. Legislatures kan tex välja elektorer själva, utan hänsyn till "resultatet", men först måste nog någon domstol bekräfta valfusket.

Annars tror jag mer på att man förlitar sig på konstitutionen som kommer lösa detta problem.
2020-11-29, 11:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
utan att ens vilja ta i era argument eller vad ni skulle länka.

Inte alls. Den som länkar till trovärdiga, plausibla källor är mycket välkommen, de läser jag med stort intressse.

Däremot måste man rimligtvis betrakta diverse skumma Trump-supporters på Youtube och Twitter som icke trovärdiga källor. Dit hör även dessvärre presidentens eget Twitter.
2020-11-29, 11:18
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Haha du kanske ska läsa på om PA innan du snackar :3

Kommer bli kul att se alla gråta när Trump vinner igen

Vad är det som ska läsas? PA har ju precis upplöst beslutet om att ”pausa” vidare steg i certifieringen. PA går till Biden oavsett vad småtrollen fantiserar om. Det är klart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in