2020-11-28, 18:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad lär hans summa ligga på? Varberg kommer gå ut hårt till en början sen inse att de 5-7 mille man erbjuds är ett viktigt tillskott till den lilla pungen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/R95VAW/hyllningen-till-succespelaren-en-guldklimp-av-guds-nade

Här kanske man får ett hum om priset.
Citera
2020-11-28, 18:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi skulle behöva få in lite mer pengar för att göra ett nollresultat i år. Skit i Selmani och lägg dom 10 miljonerna på Yasin istället!? Han har ju ändå varit med i så många år nu så erfarenheten finnes och man vet vad man får ut av honom. På plussidan ligger ju dessutom alla hyllningar från experter och kommentatorer som ger positiv uppmärksamhet till klubben. Slå till nu!

Vill du verkligen avstå den reklam han ger? Avstår du från det så måste ni spela bättre.
Citera
2020-11-28, 18:26
Medlem
Citat:
Vad lär hans summa ligga på? Varberg kommer gå ut hårt till en början sen inse att de 5-7 mille man erbjuds är ett viktigt tillskott till den lilla pungen.

Mja 10 kanske, Hur som helst lär ju bli flera intresserade i så fall.
Men Varberg kan ju kalkylera mot säker degradering, mindre placeringsbonus, lägre intäkter i SE mm
Beror väl på hur det ser ut och hur de tänker
Citera
2020-11-28, 18:33
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Vi skulle behöva få in lite mer pengar för att göra ett nollresultat i år. Skit i Selmani och lägg dom 10 miljonerna på Yasin istället!? Han har ju ändå varit med i så många år nu så erfarenheten finnes och man vet vad man får ut av honom. På plussidan ligger ju dessutom alla hyllningar från experter och kommentatorer som ger positiv uppmärksamhet till klubben. Slå till nu!

Det är bara att slänga ihop lite feta youtube filmer och skicka till Daniel Andersson, lex Binaku 9 mille.

Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Mja 10 kanske, Hur som helst lär ju bli flera intresserade i så fall.
Men Varberg kan ju kalkylera mot säker degradering, mindre placeringsbonus, lägre intäkter i SE mm
Beror väl på hur det ser ut och hur de tänker

Han är säkert värd 10 mille men ska de bli en så pass hög summa så är det en försäljning utanför Sverige som krävs. Tveksamt om någon klubb vågar eller har råd att punga ut mer än 5-7 miljoner som läget är just nu.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-11-28 kl. 18:36.
Citera
2020-11-28, 18:42
Medlem
zebra121s avatar
Läste att en del spelare gnällde på Gamla Ullevis plan efter matchen mellan Göteborg och Häcken. Pinsamt. Jag personligen har spelat fotboll upp till Div 2 och skulle ALDRIG NÅGONSIN bemöda mig att klaga på en naturgräsplan. Med vidriga balkongmattor till höger och vänster få känna naturgräs under fötterna och doften av en riktigt gräsplan kunde jag inte bry mig mindre om planen är hård eller ojämn. Efter matchen skulle jag kyssa gräset oavsett planens skick.

Hycklare.
Citera
2020-11-28, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Läste att en del spelare gnällde på Gamla Ullevis plan efter matchen mellan Göteborg och Häcken. Pinsamt. Jag personligen har spelat fotboll upp till Div 2 och skulle ALDRIG NÅGONSIN bemöda mig att klaga på en naturgräsplan. Med vidriga balkongmattor till höger och vänster få känna naturgräs under fötterna och doften av en riktigt gräsplan kunde jag inte bry mig mindre om planen är hård eller ojämn. Efter matchen skulle jag kyssa gräset oavsett planens skick.

Hycklare.

Personligen föredrar jag grus framför både konstgräs och en dålig gräsplan. Lite sorgligt att detta underskattade underlag lever en tynande tillvaro.
Citera
2020-11-28, 19:44
Moderator
vfs avatar
Citat:
Personligen föredrar jag grus framför både konstgräs och en dålig gräsplan. Lite sorgligt att detta underskattade underlag lever en tynande tillvaro.

Grus ja, när man sprang med knickers som gled upp ovanför knäna när man tacklade, jätteskönt.

Men självklart borde hybrid/gräsmatta vara obligatoriskt i vår högsta serie.
Citera
2020-11-28, 19:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det är bara att slänga ihop lite feta youtube filmer och skicka till Daniel Andersson, lex Binaku 9 mille.

Han är säkert värd 10 mille men ska de bli en så pass hög summa så är det en försäljning utanför Sverige som krävs. Tveksamt om någon klubb vågar eller har råd att punga ut mer än 5-7 miljoner som läget är just nu.

Bajen kan kanske få långfristigt lån från Italien? Han kollar nästan bara på fotboll nära Z spelar.

Där är en intervju på SvT Play i fotbollsstudions övertid.
Citera
2020-11-28, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Grus ja, när man sprang med knickers som gled upp ovanför knäna när man tacklade, jätteskönt.

Men självklart borde hybrid/gräsmatta vara obligatoriskt i vår högsta serie.

Nja det bästa var sommarmatcherna när man spelade i shorts. Jag var typ den enda i laget som blev glad när vi fick reda på att det var en grusmatch. Efter ett par glidtacklingar så såg man ut som Terry Butcher, man kände sig jävligt manlig tills att man skulle rengöra såren i duschen.
Citera
2020-11-28, 19:51
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Bajen kan kanske få långfristigt lån från Italien? Han kollar nästan bara på fotboll nära Z spelar.

Där är en intervju på SvT Play i fotbollsstudions övertid.

Om det krävs så finns där säkert någon yngling kvar som Milan kan köpa för 12-15 mille överpris.

Om det stämmer med 1 år kvar på kontraktet och Astrit har en önskan om att byta upp sig så sitter Varberg inte i något vidare bra förhandlingsläge, så jag ändrar mig och tippar på 3-4 mille + procent på nästa transfersumma.
Citera
2020-11-29, 03:02
Medlem
Att han skulle gå för 3-4 miljoner tror jag helt enkelt faller på att han varit för bra. Varberg hamnar automatiskt i ett bra förhandlingsläge när alla lag vill ha honom.
Citera
2020-11-29, 04:33
Avslutad
Citat:
Man kan ju hoppas som utomstående och oddsen är väl inte speciellt höga på att han kommer hem om Daniel & co delar den önskan många av oss har. Jag fick dock intrycket i en intervju med pågen att det kanske finns en del bitterhet mot MFF.

Alltid kul med spelare som har anknytning till klubben än alibi spelare från Häckens bänk.

Skulle du kunna länka till den intervjun? För jag har inte hört något sådant öht utan han har alltid talat väl om MFF av det jag sett och läst.

Citat:
Nja det bästa var sommarmatcherna när man spelade i shorts. Jag var typ den enda i laget som blev glad när vi fick reda på att det var en grusmatch. Efter ett par glidtacklingar så såg man ut som Terry Butcher, man kände sig jävligt manlig tills att man skulle rengöra såren i duschen.

Förklarar en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in