2020-11-29, 02:59
Medlem
JackBurtons avatar
Remo Williams . The Adventure Begins (1985)

Finns det någon mer än jag som gillar denna film?

Mycket nostalgi inblandat här... Men jag tycker att den håller fortfarande. Och när kommer uppföljaren?
Citera
2020-11-29, 03:02
Medlem
Är det han Remo som är det perfekta levande vapnet?
Citera
2020-11-29, 08:50
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBurton
Remo Williams . The Adventure Begins (1985)

Finns det någon mer än jag som gillar denna film?

Mycket nostalgi inblandat här... Men jag tycker att den håller fortfarande. Och när kommer uppföljaren?

Den gamla godingen! Mycket nostalgi som sagt.
Kommer ihåg hur chockad jag blev när jag fick veta många år senare att skådisen som spelade ninjamästaren inte var asiat. Bra make-up där.

Har ej sett den på många år och har ej heller läst böckerna men blev sugen nu.
Citera
2020-11-29, 09:48
Medlem
Helenedals avatar
Hallå Remo-lovers!

Jag köpte alla Magnum Special med Remo på tiden det begav sig. Rullen med Fred Ward är helt OK; det bästa är naturligtvis tjafsandet mellan Remo & Chiun. Jag har några pocketar men är ständigt på jakt efter fler.

(Förutom Remo, även Casca - The eternal Mercenary och Conan. OBS: engelsk text. Tips och förslag välkomnas!)

Det är skönt att se att det finns fin-kulturälskare även på Flashback.
Citera
2020-11-29, 09:50
Medlem
Åhh Remo Williams, en klassiker. Hade hela bokserien i pocketform, tyvärr bortslängd för många herrans år sen. Tyckte dock inte filmen gjorde honom rättvis, fast med dåvarande effekter kanske det var svårt.
Citera
2020-11-29, 09:54
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svulken
Åhh Remo Williams, en klassiker. Hade hela bokserien i pocketform, tyvärr bortslängd för många herrans år sen. Tyckte dock inte filmen gjorde honom rättvis, fast med dåvarande effekter kanske det var svårt.

Glömmer aldrig vibrationerna från plankan som syntes när han sprang över vattnet. Ohyggligt dåligt filmat. Haha.

Edit: Jag har mina böcker kvar. ;-)
Senast redigerad av zilog-80 2020-11-29 kl. 09:55. Anledning: Tillägg
Citera
2020-11-29, 13:06
Avslutad
Läste alla pockets om Remo när de kom ut. Trodde t o m att Sinanju fanns i verkligheten. Gick så långt att jag frågade en adopterad koreansk tjej i min klass om Sinanju.

All sådan kiosklitteratur är sedan länge bortsorterad dock. Och då pratar vi nästan tre decennier.
Citera
2020-11-29, 14:28
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Hej duger bra!

Man är ett simpelt stycke av ett blekt grisöra om man inte gillar Remo, Chiun/Lillefar/Sinanjus Mästare eller mjölkskakare.

Men är man inte ett fan så är nog filmen högst medioker.

/skapad Shiva

edit: med dagens teknik vore det nog möjligt att göra en skithäftig tv-serie om Remo och hans äventyr. Vackra scener när han pressar busar under dörrspringor och lämnar av dom hos polisen med osäkrad hagelbössa i rektum.
Senast redigerad av HeddonBorborello 2020-11-29 kl. 14:34.
Citera
2020-12-02, 19:35
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Sjysst actionrulle. Fred Ward var en värdig arvtagare till Charles Bronson, synd att han inte blev actionstjärna.
Citera
2026-04-19, 19:43
Medlem
VoktorDodkas avatar
Kolla vad jag snubblade över på youtube; https://www.youtube.com/watch?v=265QP4GU8bA

Remo Williams - The Prophecy TV Pilot
Citera
2026-04-22, 19:06
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Läste alla pockets om Remo när de kom ut.

All sådan kiosklitteratur är sedan länge bortsorterad dock. Och då pratar vi nästan tre decennier.

Jag har mina kvar, måste vara ett hundratal om inte fler, och har nångång läst precis alla, synd filmer inte levde upp till böckerna, jag har för mig de planerade en hel serie filmer men blev inget när första floppade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in