Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
Ja Webbaserad e-post Jag tänker på...
ja det är ett hackat mail som används så är jo möjligt med andra e-mail som används...
både tid och annars måste det överensstämma med något som AEH kan ha gjort...
siste fetade :
det bör fler göra

Haha, ja du sier noe der😉 Det er kanskje ikke anbefalt å drive med høylytt selvsdiskutering til stadighet, men jeg spant bare videre på ideen mens jeg svarte at jeg ville unngått hva du var inne på. Det er ikke så lett for oss som har tunnelsyn, og bare en tanke i hodet vettu🙄
Du nevnte at flere burde lese andre eldre saker på brott-delen av forumet. De som kun snakker om idiotpolitiet i Norge ville sikkert hatt stor glede av å lese om det svenske politiet som ikke fant Lena Wesström etter at hun forsvant fra sitt hjem, før hele 5 dager etter søket startet, "gjemt" under en busk under 100m fra hjemmet sitt! Trollhättan-fallet var også "underholdende" på sin måte. Galskapens hule for WT-nasser, den plassen der er enestående håper jeg...
Man ser jo samme mønsteret i omtrent hver eneste tråd...hvordan folk kommer i bølger for å forsvare venner/bekjente og tråder flommer over av nyregga brukere og som nå har totalt 5-20 poster i en ~10 år gammel konto. Det som stikker seg ut med akkurat denne tråden er at det er de samme brukerne som hardnakket nekter å se på saken fra 2 sider. Det vanlige pleier å være den jævla elgen, eller kanskje et eller annet villsvin som er på ferde igjen. Men etterhvert roer det seg ned litt. Her er det bare å påstå at "forenings"vitnene kommer fra Annes "Anonyme Alkoholikere" møter, så blir en halshogd. Altså folk som ikke kjenner Hagen-paret overhodet, aner muligens ikke hvem Tom er, og har ihvertfall aldri møtt ham. Meget gode vitner som det er helt vilt å skulle si at de har en agenda. Men folk her mener istedet at hun ikke skulle fått mer enn de 200.000 og bil fordi hun stadig sitter på puben og drikker opp alt hun eier og har. (Burde gå fort...) Hvorfor skulle hun da slutte der? Nei, se det, det er en diskusjon som en kan ser jævla langt etter her, selv om det faktisk hadde vært ganske interessant for fallet å vite hvorfor hun måtte slutte, angivelig mot sin vilje!?
Det er en annen ting med denne tråden. Du har garantert fulgt mange flere brotts-tråder enn meg, men har du noensinne sett en tråd hvor det etter to (2) hele år uten løsning, er flere brukere her og kommenterer som sitter på viktig informasjon (rykter eller ei, det driter jeg i. Det er fullstendig opp til enhver å bedømme sannhetsgehalten... Sånn har det da alltid vært her. Og de som ikke forstår det, forstår heller ikke hvorfor fb finnes) og ikke spytter ut alt hva de har? Frem til jeg leste denne tråden, så har omtrent ALT kommet frem. Flere ganger har fb sirklet seg inn på rett GM omtrent samme dag som brottet blir kjent nettopp av den grunn, og lenge før media og også før snuten for den del, har jeg sett. Oppførselen her er skikkelig, skikkelig merkelig. Men det er mulig det er så mye forskjell på nordmenn og svensker generelt?
Back to topic...
Nei, det må vel ikke spesifikt passe i tid med noe Anne har gjort? Bortsett fra at hun måtte avslutte samtalen med MB (jeg tror det nå er bekreftet at hun var kontordame i det aktuelle tidsrommet, hvis ikke får jeg vel høre det igjen..). Da er det bare å åpne sms appen, som selv velger å sende Imessage (altså datakommunikasjon, og ikke telekommunikasjon). Jeg testet det nå, og hvis jeg sender mld fra ipaden min til damas iphone, så blinker disse tre prikkene på telefonen hennes bare hun har selve appen åpen, trenger ikke gå inn på den aktuelle samtalen engang.
Men etter litt testing krevdes det litt research og det viser seg at denne funksjonen krever at en er i en aktiv samtale, og 60 sek etter siste melding deaktiveres
”typing awareness indicator” som det så pent heter. Så den imessage spekulasjonen røyk på en smell gitt. Men det hindrer ikke at en medhjelper installer f.eks WhatsApp e.l. (Åpner også opp for at medhjelper har Android-basert mobil) og setter det opp for ham. Alt den teknologisk tilbakestående ingeniøren trenger å gjøre da er å klikke på ett ikon, appen åpnes og logger seg på selv og alle på vennelista hans ser at han er pålogget. Dette burde han klare, og er vel et tydelig nok signal til den som eventuelt venter på det... TH sitter en plass med kaffe og leser aviser (på iPad, eller leser folk papiraviser fremdeles🤣 ) og idet AE gjør seg ferdig med samtalen med MB klikker teknologen på riktig ikon, og MH setter i gang. Denne appen kan også ha vært installert for en stund siden av f.eks barn eller barnebarn, med håp om mer kontakt? At det ikke er sendt noen spesielt mange meldinger har nok TH en forklaring på... Skjønner ikke og har ikke tid.
Men det store spørsmålet da er, kan dette oppdages/avsløres? Jeg tror ikke det kan det på noe som helst måte. Synes politi at det er merkelig at appen som ikke er no særlig i bruk ellers hadde noe aktivitet den dagen, så blir jo unnskyldningen at han kom borti ett ikon og det åpnet seg en rar app han ikke klarte å lukke... Typ
Det andre store spørsmålet er; var det bare Nokiaen som lå igjen på jobb, og tok han med seg padda hjem? (Hadde han eventuelt en uregistrert smarttelefon?)
Da blir jo det siste spørsmålet, som Slettsnoken kommer til å banke meg hardt i hue for etter å ha brukt hauger av tid på og mener å ha funnet et system i mesteparten av telefonaktivitet; Var ALL telefonaktivitet etter 09:14 villedning, i noe som skulle ligne på et system, men som ikke går 100% opp? Her har nok politi også brukt litt tid... Men hva om disse personene hadde en app som viste utfra ca forhåndsbestemte nøkkel-tidspunkter om de var pålogget= alt ok, avlogget= hold tilbake, sjekk igjen om 5 min.
Easy peasy... Eventuelt KISS!
Beklager langt innlegg... Trøtt💤