2020-11-29, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Enig! :-)
Du har gode poeng og viktige observasjoner.

Kan det ha vært lys fra denne bilen som var det lyset som du så på videoen fra denne kanten av vannet Havhest?
Ja, det er ikke umulig.
Citera
2020-11-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
De gidder ikke engang stille opp i avhør for å sjekkes ut eller opplyse om saken, det er helt utrolig-

Tenk om familien og advokatene deres heller kunne ha brukt litt av tiden de bruker på å kritisere politiet til å komme med en tydelig og innstendig appell til angivelig motpart. Eller når de ikke stiller til noen avhør, heller hadde brukt den tiden til å be om et klart svar fra angivelige kidnappere.

Hvorfor gjør de ikke det? Det virker som om alt fokuset er et helt annet sted.
Citera
2020-11-29, 01:15
Medlem
Citat:
Ja det er mye man kan ønske seg, det holder ikke at politiet ber alle som har befunnet seg i området etc om tips.
Fetad: Nei det holder ikke. Dessuten ba politiet bilførere som hadde kjørt på gangveien den dagen om å melde seg. Jeg husker ikke om politiet ba de som hadde observert bilkjøring på gangveien den dagen om å melde seg.
Politiet kunne godt ha bedt alle som gikk eller syklet eller jogget eller kjørte på gangveien og alle som hadde sett noen (til fots, på sykkel, på motorsykkel el.l. og i bil) på gangveien om å melde fra til politiet, i tilfelle noen hadde sett f.eks en gående person som har forbindelse med forbrytelsen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 01:17.
Citera
2020-11-29, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tenk om familien og advokatene deres heller kunne ha brukt litt av tiden de bruker på å kritisere politiet til å komme med en tydelig og innstendig appell til angivelig motpart. Eller når de ikke stiller til noen avhør, heller hadde brukt den tiden til å be om et klart svar fra angivelige kidnappere.

Holden fokuserer 100% på kundens ønske.
Citera
2020-11-29, 01:20
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man kan inte mena om en sån sak. Antingen har de DNA som binder till gärningen, eller så har det det inte. Har de DNA som binder till gärningen, så ska de gripa TH och begära honom häktad. Tror de inte att de kan häkta TH på den bevisningen, så har de inte DNA som binder honom till gärningen, och då ska de sluta pladdra dumheter i media.

Hur har denna uppgift kommit ut? Har polisen verkligen offentligt gått ut och påstått att de menar att de har DNA som binder TH till gärningen? Eller är det frågan om ett utredningsläckage som filtrerats genom en tabloidtidning?

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Att VG säger att ett DNA-fynd är en del av den bevisbild som de menar kan knyta TH till hustruns försvinnande (OBS att VG här försiktigtvis inte skriver att de kan knytas till något mord på AEH) är ett väsentligt försiktigare uttalande än ditt påstående att polisen hade DNA som kopplade TH till mordet:

Jag upprepar: Hade polisen haft ett DNA-spår som kopplade TH till mordgärningen, så hade TH nu varit häktad, och förmodligen redan åtalad. Så har inte skett, alltså kan inte DNA-bevisningen vara så bra som du ville framställa den.

Du har likafullt i betydande grad gått utöver VG:s formuleringar. På den säkerhetsnivå du framställde saken, var det en trådsanning.

Du ba meg først "ge fan" i å lage trådsannhet, så fikk du både link og sitat. Sugar-Daddy bekreftet mine ord, og mente det var feil å skyte budbringeren.

Hadde det vært så enkelt som du sier, så ville det ikke vært noe å diskutere her inne. At politiet sier som de gjør, jfr. artikkelen, får stå for deres regning. Det er ikke noe jeg hevder, slik du skrev. At dna knyttes til en handling, kan bestrides av et forsvar i en eventuell sak. Det har vært brukt flere formuleringer på hendelsen, som forsvinning og drap. Politiet hevder seg sikre på at Sl*raveien 4 er åsted for drap. Begrunnet i det, forstår jeg det slik at "handlingen", "drapet", "forsvinningen" er synonymt med hva som tydeligvis har foregått på nevnte adresse. På samme måte omtaler media dette som både Lørenskogsaken, Hagensaken, Lørenskogforsvinningen og sikkert flere.
Jeg tror de aller fleste tolket artikkelen på samme måte som meg. Artikkelen fant jeg igjen etter beskyldningen du kom med, så i den grad jeg har ikke har formulert ordrett etter artikkelen, så skyldes det manglende fotografisk memory. Jeg ser fortsatt ikke at formuleringen min avviker fra innholdet i artikkelen.
Men nok om det. God natt
Citera
2020-11-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Nei det holder ikke. Dessuten ba politiet bilførere som hadde kjørt på gangveien den dagen om å melde seg. Jeg husker ikke om politiet ba de som hadde observert bilkjøring på gangveien den dagen om å melde seg.
Politiet kunne godt ha bedt alle som gikk eller syklet eller jogget eller kjørte på gangveien og alle som hadde sett noen (til fots, på sykkel, på motorsykkel el.l. og i bil) på gangveien om å melde fra til politiet, i tilfelle noen hadde sett f.eks en gående person som har forbindelse med forbrytelsen.

Ok, så du vil ha tips innenfor et avgrenset område. Deg om det.
Citera
2020-11-29, 01:26
Medlem
Citat:
Holden fokuserer 100% på kundens ønske.

Det gjør han nok. Samtidig vet SH meget godt at alle riksmedier ville ha ryddet plass i alle kanaler og på alle forsider hvis TH og familien hadde kommet med en innstendig appell til angivelig motpart. Men de tar ikke i bruk muligheten.
Citera
2020-11-29, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Du ba meg først "ge fan" i å lage trådsannhet, så fikk du både link og sitat. Sugar-Daddy bekreftet mine ord, og mente det var feil å skyte budbringeren.

Hadde det vært så enkelt som du sier, så ville det ikke vært noe å diskutere her inne. At politiet sier som de gjør, jfr. artikkelen, får stå for deres regning. Det er ikke noe jeg hevder, slik du skrev. At dna knyttes til en handling, kan bestrides av et forsvar i en eventuell sak. Det har vært brukt flere formuleringer på hendelsen, som forsvinning og drap. Politiet hevder seg sikre på at Sl*raveien 4 er åsted for drap. Begrunnet i det, forstår jeg det slik at "handlingen", "drapet", "forsvinningen" er synonymt med hva som tydeligvis har foregått på nevnte adresse. På samme måte omtaler media dette som både Lørenskogsaken, Hagensaken, Lørenskogforsvinningen og sikkert flere.
Jeg tror de aller fleste tolket artikkelen på samme måte som meg. Artikkelen fant jeg igjen etter beskyldningen du kom med, så i den grad jeg har ikke har formulert ordrett etter artikkelen, så skyldes det manglende fotografisk memory. Jeg ser fortsatt ikke at formuleringen min avviker fra innholdet i artikkelen.
Men nok om det. God natt

Nei de har ingen ting som hekter TH til saken. De trodde de hadde funnet blod på skjorta til TH som lå i skittentøykurven, men det viste seg å være feil. Så det beviset smuldret vekk i liket med andre bevis de trodde de hadde.
Citera
2020-11-29, 01:32
Avslutad
Citat:
De gidder ikke engang stille opp i avhør for å sjekkes ut eller opplyse om saken, det er helt utrolig-
- De har vært i flere avhør både TH og resten av familien.
- TH har også notert underveis, om ting han har tenkt kan ha betydning for saken, og materialet er levert til politiet.
- TH har også laget en tegning av en av futurum-mennene.
- TH stilte huset til disposisjon for alle undersøkelser politiet måtte ønske å gjøre.
- Politiet kunne ikke avhøre TH i den tiden han var hemmelig siktet/etterforsket, derfor ba de heller TH om å skrive ned det han mente hadde betydning for saken. I den tiden hadde TH bare en skyggeadvokat.

Det at TH ikke har vært i flere avhør, er jo en konsekvens av den hemmelige siktelsen/etterforskningen, og det er en avgjørelse politiet har tatt.
Politiet kan heller ikke få i både pose og sekk.

Etter at TH ble siktet, har TH og familien mistet tillit til politiet, og opplever at alt blir brukt imot dem, f.eks. notatene som ble overtatt politiet. Derfor nekter TH og Hagen-barna flere avhør.

Dette er heller ikke uvanlig. Man har rett til å nekte avhør når man er siktet, antageligvis ville det motsatte være mest uvanlig.
Citera
2020-11-29, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
- De har vært i flere avhør både TH og resten av familien.
- TH har også notert underveis, om ting han har tenkt kan ha betydning for saken, og materialet er levert til politiet.
- TH har også laget en tegning av en av futurum-mennene.
- TH stilte huset til disposisjon for alle undersøkelser politiet måtte ønske å gjøre.
- Politiet kunne ikke avhøre TH i den tiden han var hemmelig siktet/etterforsket, derfor ba de heller TH om å skrive ned det han mente hadde betydning for saken. I den tiden hadde TH bare en skyggeadvokat.

Det at TH ikke har vært i flere avhør, er jo en konsekvens av den hemmelige siktelsen/etterforskningen, og det er en avgjørelse politiet har tatt.
Politiet kan heller ikke få i både pose og sekk.

Etter at TH ble siktet, har TH og familien mistet tillit til politiet, og opplever at alt blir brukt imot dem, f.eks. notatene som ble overtatt politiet. Derfor nekter TH og Hagen-barna flere avhør.

Dette er heller ikke uvanlig. Man har rett til å nekte avhør når man er siktet, antageligvis ville det motsatte være mest uvanlig.

Omtrent som om du skulle vite hvilket motiv TH har for ikke å stille opp i konfronterende avhør.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2020-11-29 kl. 01:40.
Citera
2020-11-29, 01:40
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Omtrent som om du skulle vite hvilket motiv TH har for ikke å stille opp i konfronterende avhlr.

det handlar om en ljudinspelare som gjorde TH rasistisk...
Citera
2020-11-29, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Det er fordi politiet og media har et helt annet fokus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in