Citat:
Ursprungligen postat av
User30
Inga. Jag har inga ambitioner att tävla i ett land utan kultur för det.
De enda tuffa sparringpartnerna jag stött på har varit utlänningar, serber, kroater, etc. som fortfarande tävlat i sina hemländer. De kör mycket hårdare och är bättre atleter. Sorry men så är det bara.
Du är alltså en novis som pratar mot bättre vetande. Du försökte göra dig lustig genom att säga att min åsikt baseras på mina erfarenheter men det är ju DU som har skeva perspektiv då du tillhör den stora majoriteten med motionärer som aldrig tävlar.
Ta svensk thaiboxning till exempel. Sverige har alltid levererat bra fighters och har anrika klubbar som sträcker sig förhållandevis långt bak i tiden. För att vara ett så litet land med så hög levnadsstandard (en måttstock på hur viktigt idrottsliga framgångar är) så håller vi hög klass. Sedan ett par år tillbaka finns även en väl utarbetad diplomvariant för barn och unga vilket gör att vi kommer ha artonåringar som har gått över 50 matcher.
Samma sak med BJJ där vi får fler och fler duktiga svartbälten och grymma klubbar.
Det finns givetvis en uppsjö av bullshido klubbar i Sverige framförallt bland traditionell kampsport men genom att posta ett klipp från en sådan klubb samt ett annat på en pytteklubb med glada amatörer som typ tränar boxning och sedan såga alla svenska kampsportsklubbar är patetiskt. Speciellt när din enda erfarenhet av fighting är hård sparring (Där du gick hem om jag inte missminner mig för att du var rädd för hjärnskador).
Kliv in på Malmö Muay Thai eller GBG MMA eller rulla några ronder på Prana i Stockholm och se hur lätt du har att briljera.