2020-11-28, 21:54
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Jag slog mellangruppen med en hand och tränaren kände sig kränkt när jag sade att jag vill sparra hans fighters. Istället skulle han dra upp att jag var sämre på säcken, vilket är helt jävla irrelevant då boxning är en sport som i slutändan handlar om att slåss, inte hur bra man ser ut. Om han var så säker på sina fighters hade han låtit mig sparra dem.

Otto Wallin var hånad på amerikanska forum som motståndare till Fury. Han fick en bra träff som gav Fury ett sår som blödde som fan. Sen var det spel mot ett mål med 1 öga för fury.

Hur. Många. Matcher. Har. Du. Gått?
Citera
2020-11-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeawolf
Har aldrig kampsportstränat förutom lite karate som barn, Krav Maga(eller vad det är de lär ut i militären) och annars bara fighter på riktigt. Har legat på sjukhus, men har även gått oskadd från överfall. Tycker jag har erfarenhet.

Börja träna! Du sänker risken att bli överfallen. De luktar sig till om du kan kampsport och märker direkt om något inte står rätt till.

Jag har haft episoder där de ändrat sig och det aldrig blev något. Men annars går de inte ens på mig.

Notera att de jag postade klipp på är inte folk som kan kampsport.... Det är folk som försöker göra det.
Citera
2020-11-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Hur. Många. Matcher. Har. Du. Gått?

Inga. Jag har inga ambitioner att tävla i ett land utan kultur för det.

De enda tuffa sparringpartnerna jag stött på har varit utlänningar, serber, kroater, etc. som fortfarande tävlat i sina hemländer. De kör mycket hårdare och är bättre atleter. Sorry men så är det bara.
Citera
2020-11-28, 22:01
Medlem
Citat:
Börja träna! Du sänker risken att bli överfallen. De luktar sig till om du kan kampsport och märker direkt om något inte står rätt till.

Jag har haft episoder där de ändrat sig och det aldrig blev något. Men annars går de inte ens på mig.

Notera att de jag postade klipp på är inte folk som kan kampsport.... Det är folk som försöker göra det.

Skulle tänkt på det innan. När det hänt någon gång så ser man nästan bara fram emot nästa gång någon försöker. Innan det hände var man såklart orolig, och när det väl hände var man riktigt rädd. Sen mådde man dåligt i någon bearbetningsprocess. Men det där är sånt där som ger sig med tiden.
Citera
2020-11-28, 22:03
Medlem
Citat:
Skulle tänkt på det innan.
När det hänt någon gång så ser man nästan bara fram emot nästa gång någon försöker. Innan det hände var man såklart orolig, och när det väl hände var man riktigt rädd. Men det där är sånt där som ger sig med tiden.

Det kommer inte hända något. Du kommer utstråla självförtroende helt omedvetet. Du löper endast risk där det är droger och alkohol inblandat.

Men visst rånad kan alla bli och då är det bara att ge sakerna, men just överfall och misshandel sker i princip aldrig för kampsportare om inte alkohol eller droger är inblandat.
Citera
2020-11-28, 22:04
Medlem
Citat:
Det kommer inte hända något. Du kommer utstråla självförtroende helt omedvetet. Du löper endast risk där det är droger och alkohol inblandat.

Men visst rånad kan alla bli och då är det bara att ge sakerna, men just överfall och misshandel sker i princip aldrig för kampsportare om inte alkohol eller droger är inblandat.

Vadå ge sakerna?

Har nekat knivrånare en plånbok med bara småmynt, ge aldrig efter för hot och våld.
Det finns ett överflöd på människor, så om det försvinner några mindre goda gör det inget.
Senast redigerad av Yeawolf 2020-11-28 kl. 22:09.
Citera
2020-11-28, 22:09
Medlem
Citat:
Vadå ge sakerna?

Vad det nu är som de rånaren en på. Bättre att ge det. Men just överfall och misshandel.. Jag kan inte komma på en kampsportare som råkat ut för det.

Då får jag gå tillbaka till högstadiet och han misshandla samtliga. Det var nazister. Allvarliga skador på dem och detta var inte en jättestor kille.
Citera
2020-11-28, 22:13
Medlem
Citat:
Vad det nu är som de rånaren en på. Bättre att ge det. Men just överfall och misshandel.. Jag kan inte komma på en kampsportare som råkat ut för det.

Då får jag gå tillbaka till högstadiet och han misshandla samtliga. Det var nazister. Allvarliga skador på dem och detta var inte en jättestor kille.

Äsch, ge dem inget. De får fly med svansen mellan benen eller möta konsekvenserna.

Enda gången jag förlorat någon fight är sådana där sucker punch från ingenstans, eller om man fått en kniv i sig eller liknande. Och då har jag ändå varit i en hel del med fighter.
Citera
2020-11-28, 22:34
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Inga. Jag har inga ambitioner att tävla i ett land utan kultur för det.

De enda tuffa sparringpartnerna jag stött på har varit utlänningar, serber, kroater, etc. som fortfarande tävlat i sina hemländer. De kör mycket hårdare och är bättre atleter. Sorry men så är det bara.

Du är alltså en novis som pratar mot bättre vetande. Du försökte göra dig lustig genom att säga att min åsikt baseras på mina erfarenheter men det är ju DU som har skeva perspektiv då du tillhör den stora majoriteten med motionärer som aldrig tävlar.

Ta svensk thaiboxning till exempel. Sverige har alltid levererat bra fighters och har anrika klubbar som sträcker sig förhållandevis långt bak i tiden. För att vara ett så litet land med så hög levnadsstandard (en måttstock på hur viktigt idrottsliga framgångar är) så håller vi hög klass. Sedan ett par år tillbaka finns även en väl utarbetad diplomvariant för barn och unga vilket gör att vi kommer ha artonåringar som har gått över 50 matcher.

Samma sak med BJJ där vi får fler och fler duktiga svartbälten och grymma klubbar.

Det finns givetvis en uppsjö av bullshido klubbar i Sverige framförallt bland traditionell kampsport men genom att posta ett klipp från en sådan klubb samt ett annat på en pytteklubb med glada amatörer som typ tränar boxning och sedan såga alla svenska kampsportsklubbar är patetiskt. Speciellt när din enda erfarenhet av fighting är hård sparring (Där du gick hem om jag inte missminner mig för att du var rädd för hjärnskador).

Kliv in på Malmö Muay Thai eller GBG MMA eller rulla några ronder på Prana i Stockholm och se hur lätt du har att briljera.
Citera
2020-11-28, 22:35
Medlem
Tramstråd!

Om du häckar i Eslöv så blir såklart klubbarna därefter.
Masa arslet till Stockholm eller Göteborg så ska du f0 se på skillnad.
Prova att traska in på valfri thaiboxning klubb och kör ett sparring pass med fortsättningsgruppen.

Sen kan du skriva om hur usla svenska klubbar är ......
Citera
2020-11-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Du är alltså en novis som pratar mot bättre vetande. Du försökte göra dig lustig genom att säga att min åsikt baseras på mina erfarenheter men det är ju DU som har skeva perspektiv då du tillhör den stora majoriteten med motionärer som aldrig tävlar.

Ta svensk thaiboxning till exempel. Sverige har alltid levererat bra fighters och har anrika klubbar som sträcker sig förhållandevis långt bak i tiden. För att vara ett så litet land med så hög levnadsstandard (en måttstock på hur viktigt idrottsliga framgångar är) så håller vi hög klass. Sedan ett par år tillbaka finns även en väl utarbetad diplomvariant för barn och unga vilket gör att vi kommer ha artonåringar som har gått över 50 matcher.

Samma sak med BJJ där vi får fler och fler duktiga svartbälten och grymma klubbar.

Det finns givetvis en uppsjö av bullshido klubbar i Sverige framförallt bland traditionell kampsport men genom att posta ett klipp från en sådan klubb samt ett annat på en pytteklubb med glada amatörer som typ tränar boxning och sedan såga alla svenska kampsportsklubbar är patetiskt. Speciellt när din enda erfarenhet av fighting är hård sparring (Där du gick hem om jag inte missminner mig för att du var rädd för hjärnskador).

Kliv in på Malmö Muay Thai eller GBG MMA eller rulla några ronder på Prana i Stockholm och se hur lätt du har att briljera.

Vi har haft Jörgen Kruth som mästare i en meningslös division som saknar thailändare då de är för små.

Oavsett om jag briljerar där eller ej så ska jag inte kunna trycka till en mellangrupp i en sport jag aldrig utövat. Det tycker jag vi kan alla hålla med om. Det enda som kan rädda thaiboxarna är att boxning är ett relativt litet innehåll, för kan inte boxare hänga med mig så ska inte thaiboxare göra det heller. Annars befinner de sig i fel sport.... Då får de sparka mig istället. Gissningsvis kommer dessa sparkar vara betydligt långsammare än i TKD och jag kommer läsa dem enkelt. Garanterar att jag sparkar hårdare också men det återstår att se. Sparkar man mycket långsammare förlorar man givetvis kraft oavsett om man använder skenbenet istället för foten.
Senast redigerad av User30 2020-11-28 kl. 23:09.
Citera
2020-11-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Tramstråd!

Om du häckar i Eslöv så blir såklart klubbarna därefter.
Masa arslet till Stockholm eller Göteborg så ska du f0 se på skillnad.
Prova att traska in på valfri thaiboxning klubb och kör ett sparring pass med fortsättningsgruppen.

Sen kan du skriva om hur usla svenska klubbar är ......

Det var lite lustigt ja... Klubbarna avspeglar städerna. Tycker ändå det är under all kritik och jag förstår inte hur boxare kan sparra med överkroppen, när det första du lär dig i boxning är att använda nedre delen av kroppen primärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in