2020-11-28, 19:06
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Fler hus utanför Älgarås har jag svårt att föreställa mig då Dan Corleone knappast skulle acceptera någon som skulle kunna hota hans ställning. Dessutom förefaller det inte finnas så många eldsjälar i leden som vill göra mer än betala och äta en korv för en femhundring ett par gånger om året. Min gissning är att alla pengarna skulle korsfaktureras ut ur föreningen på en grisblink. Möjligen skulle det under billig pompa och ståt hängas upp en liten tavla med den givmilde donatorns körkortsbild från 1956 i huset. Kort därpå skulle föreningen upplösas och Svenskarnas Hus sättas ut på Hemmet där man beskriver objektet som en möjlig moské.

Vad tror ni andra?

Jag tror inte Dan och Magnus vill att fler hus öppnas för donationerna och medlemsavgifter skulle då gå till dessa andra hus för renovering mm. Samt lön till ansvariga för de nya husen.

Kan tänka mig att det skulle låta som när "krisen" kom iform av corona: "Nej nej, man kan inte komma hit som medlem för att få en burk ärtsoppa eller liknande, det funkar inte så. Vi har instruerat er hur ni ska leva era liv och i det ingår att bunkra sitt eget krisförråd."
Men istället: "Vi har visat hur ni ska göra, nu får ni själva med hjälp av era mannaförbund bygga era egna hus och om ni vill kalla det för "svenskarnas hus" får ni betala en avgift till föreningen Det Fria Sverige."
Citera
2020-11-28, 19:35
Bannlyst
In och donera med er nu! Kollade några minuter på live-sändningen och bara halva husfonden är betald! Har ni inte pengar, så ta ett lån på huset. Ska man tro alla nya dokumentärer, sä kan man få in några tusenlappar genom att sälja nakenbilder på ungarna. Pengarna ska in! Hör ni det!?
Citera
2020-11-28, 20:04
Medlem
Offerviljas avatar
Flashback är verkligen sämst ibland. Kvällens sändning har hittills varit hur bra som helst, men det enda ni äckliga jävlar gör är att gnälla. Nick Griffin och Sascha Rossmüller sade mycket kloka saker, Barnys musikaliska uppträdande gav mig gåshud och rundvandringen i Svenskarnas hus som vi nyss blev bjudna på var otroligt intressant. Grattis till Det fria Sverige på födelsedagen och tack för att ni finns!
Citera
2020-11-28, 20:55
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Breaking news!

Björkqvist flyttar till Älgarås. Nu blir det ytterligare en heltidslön som medlemmarna ska bekosta.
Fler positiva nyheter i kvällens sändning: Den intelligenta och väldigt sympatiska nationalisten Frodi Midjord kommer från och med nästa år att bli medarbetare i Svegot/DFS. Länge leve Färöarna!
Citera
2020-11-28, 21:03
Bannlyst
Nu har jag ögnat igenom bitar av den här sändningen och ni måste ju för fan skoja med mig. Är det här det ni har fått för 3miljoner, give or take, plus alla andra utgifter. Jag tittade på rundvisnigen. Tre kaffemaskiner, tio fällstolar, en läskkyl och lite studioutrustning.

I övrigt har vi ett tomt ruckel med undantag för ett lekrum bestående av en soffa, ett dockskpå och några plastdinosaurier.

Det var verkligen kul att äntligen få se vad de här pengarna har åstadkommit...
Citera
2020-11-28, 22:03
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Nu har jag ögnat igenom bitar av den här sändningen och ni måste ju för fan skoja med mig. Är det här det ni har fått för 3miljoner, give or take, plus alla andra utgifter. Jag tittade på rundvisnigen. Tre kaffemaskiner, tio fällstolar, en läskkyl och lite studioutrustning.

I övrigt har vi ett tomt ruckel med undantag för ett lekrum bestående av en soffa, ett dockskpå och några plastdinosaurier.

Det var verkligen kul att äntligen få se vad de här pengarna har åstadkommit...
Du är ju efterbliven på riktigt. Helkaklade badrum, nyrenoverat kök, 200m2 allmänyta. Möbler för 300 personer, studioutrustning, tryckeriet, helt ny fasad, nya fönster/dörrar, ändrad planlösning, avlopp, vatten, el. vvs-armaturer , belysning-armaturer.... Du har uppenbarligen Noll-koll på hur mycket det kostar att renovera.
Citera
2020-11-28, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
Du är ju efterbliven på riktigt. Helkaklade badrum, nyrenoverat kök, 200m2 allmänyta. Möbler för 300 personer, studioutrustning, tryckeriet, helt ny fasad, nya fönster/dörrar, ändrad planlösning, avlopp, vatten, el. vvs-armaturer , belysning-armaturer.... Du har uppenbarligen Noll-koll på hur mycket det kostar att renovera.
Tydligen är jag mindre efterbliven än ca 2000 pers i alla fall
Citera
2020-11-28, 22:09
Medlem
MittNyaSalivs avatar
151 som tittar på streamen nu, är inte det lite tunt med tanke på att man ska vara 2000 medlemmar?
Citera
2020-11-28, 22:23
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
151 som tittar på streamen nu, är inte det lite tunt med tanke på att man ska vara 2000 medlemmar?
Nu känner jag mig som Bagdad-bob här... Det är lite lågt, dock sände man på två olika youtube-kanaler. Vet inte om man även sände på Facebook?

Det är skit alltihop! Föreningen har lagt ner inom halvåret, uppenbarligen!
Scam på hög nivå.

Inte en jävel som kommer att attraheras av detta. Föreningen har inte gjort ett handtag på tre hela år....och de ska rädda Sverige!

De enda som kan få landet på god fot igen är Jimmy och Ebba, 2022!
Citera
2020-11-28, 22:28
Medlem
TillTalandeTalmuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
Har man äntligen fått till Svenskarnas dusch...
Citera
2020-11-28, 22:33
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TillTalandeTalmud
Har man äntligen fått till Svenskarnas dusch...
Det kommer aldrig att byggas, finns nog inte ens vatten indraget i det där rucklet!
Citera
2020-11-28, 22:38
Medlem
Offerviljas avatar
Vilken fantastisk jävla kväll! Jag är helt tagen. Det är i föreningen Det fria Sverige som jag hör hemma. Ni är bäst!

Was wollen wir trinken (Barnys avslutningslåt i kvällens sändning)

Barny! ❤️

Nu ska skönhetssömnen sovas. En gång när jag var liten så slog jag min lillasyster så hårt på näsan att den knäcktes. Vi slogs och bråkade nästan jämt. Det där skulle jag vilja berätta om för Magnus Söderman någon gång.

Jag skrev upp vilka som medverkade i kvällens sändning. Det där är sådant som intresserar mig förstår ni. Följande personer var med och firade födelsedagsbarnet: Dan Eriksson, Magnus Söderman, Björn Björkqvist, Daniel Frändelöv, Patrik Larsson, Ludvig Delin, Nick Griffin, Sascha Rossmüller, Gonzalo Martín Garcia, Frodi Midjord, Speeder och Barny.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in