2020-11-27, 21:27
Medlem
Offerviljas avatar
Vilken enormt tråkig stämning det är i den här tråden just nu. Själv känner jag mig väldigt uppspelt inför morgondagens direktsända treårsfirande. Förutom representanter för Det fria Sverige så kommer bland annat Nick Griffin, Sascha Rossmüller, Frodi Midjord och Gonzalo Martín att vara med och fira föreningen.
Citera
2020-11-27, 22:28
Bannlyst
Grymt reportage i tininga i da. Saknades bara att Jimmi Bölja hade fått avsluta i stället för Söderman .
Citera
2020-11-27, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ja, verkligen. Bondfångeri.
DfS är verkligen själva essensen av begreppet bondfångeri. Uppslagsverken borde ha en DfS-logga i anknytning till ordet.
Citera
2020-11-27, 23:00
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulafula
Grymt reportage i tininga i da. Saknades bara att Jimmi Bölja hade fått avsluta i stället för Söderman .
Magnus Söderman kommenterar Mariestadstidningens artikel om föreningen Det fria Sverige:

https://www.nationalisten.se/2020/11/vad-mariestadstidningen-inte-skrev-om-det-fria-sverige/
Citera
2020-11-28, 08:17
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vilken enormt tråkig stämning det är i den här tråden just nu. Själv känner jag mig väldigt uppspelt inför morgondagens direktsända treårsfirande. Förutom representanter för Det fria Sverige så kommer bland annat Nick Griffin, Sascha Rossmüller, Frodi Midjord och Gonzalo Martín att vara med och fira föreningen.

Det där är Dans wienerschnitzel-kompisar. Ett gäng tjocka gubbar som är ledare för olika mikropartier och sekter. Deras verksamhet består av att tigga pengar av medlemmarna och att åka runt på olika konferenser för att hålla pompösa tal och käka mat.
Citera
2020-11-28, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
DfS är verkligen själva essensen av begreppet bondfångeri. Uppslagsverken borde ha en DfS-logga i anknytning till ordet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det där är Dans wienerschnitzel-kompisar. Ett gäng tjocka gubbar som är ledare för olika mikropartier och sekter. Deras verksamhet består av att tigga pengar av medlemmarna och att åka runt på olika konferenser för att hålla pompösa tal och käka mat.

Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Det är ändå fascinerande att se finns så många som ser upp till asen till bedragare och försörjer dom.

Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Vad exakt är det som är så fantastiskt? Att de har tiggt ihop pengar och levt på den nationella rörelsen under hela 2000-talet?

Missförstå mig inte, ni får gärna spendera pengarna på två feta lyxmigranter som Dan och Magnus. Eller så hyr man bara en random lokal och låter fetknopparna gå till arbetsförmedlingen. Tänk dig synen att få se fetknoppen Magnus Söderman städa en toalett på ett flyktingboende. Fläskmagen bara väller ut och han har mer skit i rövvecket än vad det är i toalettstolen för att han inte klarar av att torka sig själv i arslet längre.

Han är en ”författare” som inte ens klarar av att äta hälsosamt av medlemmarnas pengar dessutom. Vilken jävla inspiratör...

Julgrisens hembakade karameller hade väl varit ett passande namn och tema nästa gång han författar något nytt? Det lär ju bli ett helt jävla uppslagsverk med massa volymer! Inte enbart för att Söderman vill tjäna pengar, utan för att han är en glupsk jävla isterklump!

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Just som jag börjar skratta åt tanken på att Magnus skulle läsa in sitt skitnödiga pekoral som ljudbok börjar Dan påstå att det redan efterfrågats och diskutera möjligheten att realisera det. Herregud.

Och nu sitter den fete och blygsamt talar om sig själv som en stor ofrivillig författare. Kan det bli pinsammare?

Citat:
Ursprungligen postat av AN68
..och innan den första minuten har passerat så börjar det tiggas pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ja, verkligen. Bondfångeri.

Det verkar ju i alla fall inte som att jag är ensam om den här analysen. Det stora miraklet är verkligen att de här två herrarna lyckas ro det hela i land. Det är inte alla som kan skryta med att de har fått över en miljon i kontanter och uppbär en hygglig lön samt har slavarbetare som betalar för sitt arbete(!). På bomullsplantagen, så arbetade man åtminstone i utbyte mot mat och husrum. DfS har på något sätt vridit tillbaka klockan till tidig medeltid med någon sorts livegna bönder och vasaller, eller en dystopi i Huxleys anda.

Kanske är det här ett experiment för att visa att den lille mannen på gatan verkligen är för dum för sitt eget bästa och att demokrati alltså är passé. Dan tar med sig DfS:s bokföring och åket till EU-parlamentet och visar och berättar.

När TV-shop blåser naiva människor, så får de i alla fall ett kasst knivset och det de har lagt ut är inte mer än 2-300:-. I Svenskarnas hus får man inte något över huvud taget för pengarna.

Det hela övergår mitt förstånd.
Citera
2020-11-28, 16:23
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Det verkar ju i alla fall inte som att jag är ensam om den här analysen. Det stora miraklet är verkligen att de här två herrarna lyckas ro det hela i land. Det är inte alla som kan skryta med att de har fått över en miljon i kontanter och uppbär en hygglig lön samt har slavarbetare som betalar för sitt arbete(!). På bomullsplantagen, så arbetade man åtminstone i utbyte mot mat och husrum. DfS har på något sätt vridit tillbaka klockan till tidig medeltid med någon sorts livegna bönder och vasaller, eller en dystopi i Huxleys anda.

Kanske är det här ett experiment för att visa att den lille mannen på gatan verkligen är för dum för sitt eget bästa och att demokrati alltså är passé. Dan tar med sig DfS:s bokföring och åket till EU-parlamentet och visar och berättar.

När TV-shop blåser naiva människor, så får de i alla fall ett kasst knivset och det de har lagt ut är inte mer än 2-300:-. I Svenskarnas hus får man inte något över huvud taget för pengarna.

Det hela övergår mitt förstånd.

Tydligen lyckas DFS, med tanke på hur vissa skriver om dem här. Om de nu har det ekonomiskt så bra lär ju föreningen kunna fortsätta utan problem framöver. Tror snarare det är rätt knapert.

Det man får o vill ha är väl intresseorganisation försvararande nationalism. Finns alltför många vänsterpolitiska organisationer (ej bevakade och gillade av pk-mefia), liksom organisationer för marknadsekonomi, mot djurplågeri eller för diverse pervertioner och dumheter.

Har de dragit in en mille är det inget de blir förmögna på med tanke på vad verksamhet med opinionsbildning samt renovering och underhåll av hus kostar.8

Naivt, nästan lite gulligt, att ni dissare i tråden tror att ni inte genomskådas av nationalister som demoraliserande motståndare. Fast kanske är trådens syfte...

(Såg slutet av tidningsartikeln, där det stod att Söderman stormade upp ur stolen och röt. Tror snarare han suckade och blev sur och bad dem gå. Går man till en organisation nsinuerar de är en sekt och räknar med respekt så...)
Senast redigerad av ankademiker 2020-11-28 kl. 16:27.
Citera
2020-11-28, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Tydligen lyckas DFS, med tanke på hur vissa skriver om dem här. Om de nu har det ekonomiskt så bra lär ju föreningen kunna fortsätta utan problem framöver. Tror snarare det är rätt knapert.

Det man får o vill ha är väl intresseorganisation försvararande nationalism. Finns alltför många vänsterpolitiska organisationer (ej bevakade och gillade av pk-mefia), liksom organisationer för marknadsekonomi, mot djurplågeri eller för diverse pervertioner och dumheter.

Har de dragit in en mille är det inget de blir förmögna på med tanke på vad verksamhet med opinionsbildning samt renovering och underhåll av hus kostar.8

Naivt, nästan lite gulligt, att ni dissare i tråden tror att ni inte genomskådas av nationalister som demoraliserande motståndare. Fast kanske är trådens syfte...

(Såg slutet av tidningsartikeln, där det stod att Söderman stormade upp ur stolen och röt. Tror snarare han suckade och blev sur och bad dem gå. Går man till en organisation nsinuerar de är en sekt och räknar med respekt så...)
Tack, då vet vi. Det är bra att ni hela tiden upplyser oss rödingar om vilken vånda och fattigdom de lever i. Det verkar vara en central del i myten kring DfS. Snart börjar väl ryktet gå om de 6miljoner svegotologerna som utrotades.
Citera
2020-11-28, 16:55
Medlem
Offerviljas avatar
Nu börjar treårsfirandet snart. Jag sitter i köket och myser upp mig med levande ljus, lyxiga tapasbrickor och stora karaffer fyllda med vin. Det här ska bli så otroligt intressant och trevligt!

https://www.youtube.com/watch?v=20vXke4CsZM
Citera
2020-11-28, 17:16
Medlem
Nix-registrets avatar
Lite gammalt, men här är två blogginlägg från i somras av Jan Olof Bengtsson om libertariansk retorik inom DFS. Bengtsson verkar luta mot att det bara är ytlig retorik och begreppförvirring, vilket man får hoppas.
I flera inlägg har jag redan tagit upp detta nya, kuriösa libertarianska inslag i radikalnationalismen som Erikssons argumentation avspeglar. Jag har betonat vari libertarianismens historiska betydelse består, och att det finns libertarianer vars kritik mot neokonservatismen och den amerikanska krigsinterventionismen förblir av stort värde. Vad jag har ifrågasatt är dess ekonomiska och politiska giltighet, både i allmänhet och, framför allt, som förblivande, idag och i framtiden. Eriksson nämner visserligen kritiskt nyliberalismen, i kontinuitet med den äldre radikalnationalismen. Han säger också att arbetsrätten och antikapitalismen är “frågor” som “kan” vara viktiga “i rätt sammanhang”. Men just dessa formuleringar vittnar om bristande förståelse, avslöjar en ytlighet.

https://janolofbengtsson.com/2020/07/03/dan-eriksson-och-vansternationalismen/
“Jag har sagt att man inte ska polera bajskorven (Sverige AB), och arbetar man politiskt ska man alltså se till att arbeta för att bajskorven är så lite i vägen för oss som möjligt.”

Ingenting sas om att arbeta politiskt på detta sätt. Tvärtom förnekades själva möjligheten till det.

“Det är det som är hela poängen – att se till att stödja förslag och arbeta för politiska förändringar som ger oss fler friheter,”

Hela poängen? Detta var inte ens den minsta lilla poäng i videon. Inget som helst sas om det, och möjligheten till det förnekades.

“eftersom staten är korrupt och inte går att ändra inifrån.”

Just det: detta var budskapet. Här förnekas möjligheten – att stödja förslag och arbeta för politiska förändringar – igen.

https://janolofbengtsson.com/2020/07/04/vad-eriksson-sager-och-vad-han-menar/
Dans ursprungliga video: https://www.youtube.com/watch?v=PC4UqQ9vhBA

Har inte följt DFS jättemycket den senaste tiden, men har inte märkt av någon grasserande libertarianism efter detta. Kanske var det bara ytterligare ett exempel på hur dumt allt blir när man låter sig dras in i amerikanska diskussioner. Dan kan tyska och bör stå över sånt här.
Citera
2020-11-28, 18:07
Medlem
Joe Blows avatar
Jag är en enkel människa med väldigt modesta förhoppningar och drömmar om mitt återstående liv i stort och smått. Trots detta så önskar jag att någon penningstark åldring checkar ut och donerar flera miljoner till DfS. Orsaken är endast för att jag vill få veta hur föreningen skulle hantera det.

Fler hus utanför Älgarås har jag svårt att föreställa mig då Dan Corleone knappast skulle acceptera någon som skulle kunna hota hans ställning. Dessutom förefaller det inte finnas så många eldsjälar i leden som vill göra mer än betala och äta en korv för en femhundring ett par gånger om året. Min gissning är att alla pengarna skulle korsfaktureras ut ur föreningen på en grisblink. Möjligen skulle det under billig pompa och ståt hängas upp en liten tavla med den givmilde donatorns körkortsbild från 1956 i huset. Kort därpå skulle föreningen upplösas och Svenskarnas Hus sättas ut på Hemmet där man beskriver objektet som en möjlig moské.

Med stor sannolikhet skulle en hel del bisarra skeenden utspela sig inför öppen ridå. Till exempel då Offervilja kräver att få tillbaka sina 180 000 vilket givetvis Dan nekar till att tillmötesgå. Offervilja samlar så ihop sina återstående tjugofyra kilon och skriker "Samejävel!" långt mycket starkare än Ernst-Hugo kunde göra i sina glans dagar.

Vad tror ni andra?
Citera
2020-11-28, 18:45
Medlem
Bacchus94s avatar
Breaking news!

Björkqvist flyttar till Älgarås. Nu blir det ytterligare en heltidslön som medlemmarna ska bekosta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in