Citat:
Ursprungligen postat av
14thInt
Det blir ju väldigt spännande när inlånade Ahlgren uppger att han avlöser sina kollegor kl 2100 i spaningslägenheten på Brännkyrkagatan 29 (inte nummer 21). Av masklängden att döma är det Ove P och Robert A han arbetar med.
Vidare säger Ahlgren att han är nästan helt säker på att han är ensam i lägenheten efter avlösningen. Var tar kollegorna vägen??
Spaningsobjektet, en kvinna med anknytning till israelen, går och lägger sig mellan klockan 2300-2330, och han har för sig att de återsamlar på KSN efteråt, men han kan också ha åkt hem direkt.
I uppdraget använde de ofta en röd Opel Rekord och en mörkblå Volkswagen Passat.
Objektet torde ha bott på Ugglegränd 4, eftersom det var den enda adressen människor var folkbokförda på 1985 på den gatan. Förutom några gifta par och ensamstående män bodde där en Ina S*******.
Historierna går alltså inte ihop. Det tar jag med mig härifrån.
Vad jag förstår så hade ärendet Stödpatrullen spanat i ett ärende med två huvudmän varav den ene israel och spaningsobjektet "kvinnans lägenhet" var väl en av de ställen israelen kunde tänkas komma till.
Min slutsats är att KSN hade information om att israelen var i stan och man ville lokalisera honom.
Samt att den andre huvudmannen kunde vara Roland Bjuhr. Eller skall vi snarare säga att israelen är Roland Bjuhrs huvudman.