2020-11-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Tycker det är bra och intressanta inlägg du har.
Är det något som saknats här i tråden är just grävandet i de IT- relaterade frågorna.
SD är kunnig inom området och kan mer än gemene man vad det verkar. Att han skulle ha haft sin egen mobil med sig är väl uteslutet eftersom han vet att den lämnar spår (han lämnade den hemma den 11:e, tex).

Hur många gmail-adresser hade han? Man får väl bara ha en mejladress per google-konto?
Minns jag fel angående att han har gjort sökningar gällande både Android och Iphone (slutsats; han har två mobiler)..?
Det var så länge sen som jag läste FUP.
En geo-kompis frågade väl honom om han hade skaffat nytt konto? Varför hade han gjort det? Tyvärr minns jag inte heller vem det var som frågade, men minns att han fick frågan.

Tack detsamma!

Jag har inte läst en rad i IT-protokollen men kanske börjar bli dags snart. Tänkte att jag slår i tråden och gör läxan innan jag kikar i facit.
Med lite IT-kunnande så får man ju tänka som gärningsmannen. Inte som en IT-forensiker. Då kör man kanske fast ha ha!

Några har grävt bra i det IT-relaterade här ser jag och det är jag tacksam för som är lite sent på det.
Det är ju de lite tråkiga och komplicerade delarna av fupen kan jag tänka många tycker men som sagt nu verkar ju en del av målet hänga på just denna bit. Som så många andra mål också såklart.

På tal om mejl så har jag snappat upp att han har två st gmail och säkert nån jobbmejl såklart. Sen får andra fylla på här som har bättre koll.

På tal om mejl dock och det är intressant på tal om digitala spår.

På förmiddagen redan 19 juni 2018 skickar SD mejl till L*sa på polisen att det är den mejlen som gäller. Korrepondensen gäller beslagsprotokoll om jag fattat rätt. ”Ta denna adress gärna”. Sen skriver han ”Säg förresten till om ni vill ha lösenord av mig till några av mina konton (mail eller annat).

En detalj. Observera ordet ”några”, inte ”alla” konton...kan man läsa det som.

Men vad som är intressant är att han är proaktiv och vill lämna ut sina lösenord. ”Här bara ta dem jag har inget att dölja” osv.
Så självsäker är han att han har rensat. ”Bara in och läsa på några (inte alla...) konton. Logga in överallt. Det är sooooparent ska ni veta ja jag säger då det!”
Senast redigerad av Avel 2020-11-27 kl. 20:36.
Citera
2020-11-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om datorn är offline så verkar det som det endast är två "offline_launcher" som får ny tidstämpel. I så fall har nog SD-datorn trots allt varit online klockan 23.34. De två nämnda offlinegrejerna verkar bara få ny tidsstämpel vid OFFLINE-läge.

Jag vill aldrig skriva nån på näsan här så det är klart det ska bli lite diskussion. Tack vare info från dina många inlägg i tråden, och många andras också, så har jag gjort mina egna tester. Dina inlägg var särskilt värdefulla för att analysera 23:34.
Jag har idag gjort test med Google Drive och synkat kors och tvärs och fortfarande är det en uppdaterad websida som krävs.

Inte läst IT-protokollen för jag har inte tillgång till dem men de dyker väl upp. Lite nyfiken är man ju. Men bra få lite feeling för hela ärendet och kika på redan testade teorier.

Min tanke är att jobba med analyser kring att datorn var online.

Det är det försvaret kan hävda att han satt där hemma och hade lite skärmtid trots allt när älskarinnan blev ihjälslagen några kvarter bort.

Där vill man ju slå in en stor murbräcka i det försvaret med minimum Remote Desktop teorier. ”Barn använder Remote Desktop och Google används för Google Classroom och det tar en minut att koppla upp sig mot vilken dator som helst osv osv för att få rätten att fatta att det inte är science fiction utan skit folk använder varje dag. Google Drive gick ju varm där i Hjärsta. Klart som fanken han körde ChromeRemote Desktop osv osv.

Men ska inte fastna där utan tänka lite vidare.

Ja synkloggen visar offline och error hit och dit men det är nog med största säkerhet Google Drive som strular och inte själva internet. Supportärenden finns såg vi ju. Min strulade idag.
Men samma där fortsätta att analysera. Blir mer komplicerat om datorn var utan internet.

Jag tänkte testa auto refresh i Chrome. Går visst att sätta en speciell tid där och välja vilka flikar och hit och dit.
Exempel: SD sätter auto refresh om två timmar kl 23:34. Sen är det två timmar till nästa. Då hinner han stänga av auto refresh innan nästa går igång 01:34.

Ja det finns hur många tricks som helst här. Tyvärr hade han nog koll på många av dem.

Sen är det ju inte en fullskalig hackeroperation han ägnat sig åt. Snarare gjort det så enkelt för sig som möjligt. Därav min tanke med Remote Desktop och lite städning i enheterna sen efteråt.

Kom ihåg nu att med Remote Desktop så öppnar man givetvis ett dokument kl 00:00 utan problem.

Sen finns det väl att man kan starta ”macron” i Windowsmiljö eller? Förbestämda händelser? Ingen aning men kanske finns...
Senast redigerad av Avel 2020-11-27 kl. 20:44.
Citera
2020-11-27, 20:43
Medlem
Det arbete som vissa av er lagt ned på att analysera datatrafiken är beundransvärt. Jag hoppas resultaten kommer åklagarna till del. Så vitt jag förstår hade presentationen i TR av
SD's och LW's datatrafik mycket övrigt att önska.

Enligt mig är det viktigt att åklagarna kan presentera material i HR som övertygar att SD är den skyldige, eftersom jag är övertygad om han är det. Detta utan att behöva hänvisa till omständigheter som överväldigande pekar mot att SD är den skyldige till den grad att han kan fällas för mordet. Säkert kommer jag att få mothugg från de som anser det finns rimliga tvivel att SD är skyldig. De "argumenten" har definitivt inte övertygat mig och kommer säkert att betraktas som "slasken" i utredningen.
Citera
2020-11-27, 20:47
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag vill aldrig skriva nån på näsan här så det är klart det ska bli lite diskussion. Tack vare info från dina många inlägg i tråden, och många andras också, så har jag gjort mina egna tester. Dina inlägg var särskilt värdefulla för att analysera 23:34.
Jag har idag gjort test med Google Drive och synkat kors och tvärs och fortfarande är det en uppdaterad websida som krävs.

Inte läst IT-protokollen för jag har inte tillgång till dem men de dyker väl upp. Lite nyfiken är man ju. Men bra få lite feeling för hela ärendet och kika på redan testade teorier.

Min tanke är att jobba med analyser kring att datorn var online.

Det är det försvaret kan hävda att han satt där hemma och hade lite skärmtid trots allt när älskarinnan blev ihjälslagen några kvarter bort.

Där vill man ju slå in en stor murbräcka i det försvaret med minimum Remote Desktop teorier. ”Barn använder Remote Desktop och Google används för Google Classroom och det tar en minut att koppla upp sig mot vilken dator som helst osv osv för att få rätten att fatta att det inte är science fiction utan skit folk använder varje dag. Google Drive gick ju varm där i Hjärsta. Klart som fanken han körde ChromeRemote Desktop osv osv.

Men ska inte fastna där utan tänka lite vidare.

Ja synkloggen visar offline och error hit och dit men det är nog med största säkerhet Google Drive som strular och inte själva internet. Supportärenden finns såg vi ju.
Men samma där fortsätta att analysera. Blir mer komplicerat om datorn var utan internet.

Jag tänkte testa auto refresh i Chrome. Går visst att sätta en speciell tid där och välja vilka flikar och hit och dit.
Exempel: SD sätter auto refresh om två timmar kl 23:34. Sen är det två timmar till nästa. Då hinner han stänga av auto refresh innan nästa går igång 01:34.

Ja det finns hur många tricks som helst här. Tyvärr hade han nog koll på många av dem.

Sen är det ju inte en fullskalig hackeroperation han ägnat sig åt. Snarare gjort det så enkelt för sig som möjligt. Därav min tanke med Remote Desktop och lite städning i enheterna sen efteråt.

Kom ihåg nu att med Remote Desktop så öppnar man givetvis ett dokument kl 00:00 utan problem.

Sen finns det väl att man kan starta ”macron” i Windowsmiljö eller? Förbestämda händelser? Ingen aning men kanske finns...
Det hade onekligen varit lite (eller väldigt) suspekt om datorn tappat internetuppkopplingen 23.20 så en god "nyhet" för dem som tror att han är oskyldig.

Visst, autorefresh eller remote desktop, men det låter som planerade alibin. Mycket tyder på att han varit helt ovetande om att ett "alibi" fanns i datorn.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-11-27 kl. 20:49.
Citera
2020-11-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det hade onekligen varit lite (eller väldigt) suspekt om datorn tappat internetuppkopplingen 23.20 så en god nyhet för dem som tror han är oskyldig.

Visst, autorefresh eller remote desktop, men det låter som planerade alibin. Mycket tyder på att han varit helt ovetande om att ett "alibi" fanns i datorn.

Lika ovetande som han var över att han var misstänkt efter 15/5 2018.

Det blev han något ”förvånat” varse först vid huvudförhandlingen att han varit. Den här snubben alltså...

Men jo det får man ha med i beräkningarna att han menar att han inte haft skärmtid. Inte helt insatt i alla förhör där.
Citera
2020-11-27, 21:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack detsamma!

Jag har inte läst en rad i IT-protokollen men kanske börjar bli dags snart. Tänkte att jag slår i tråden och gör läxan innan jag kikar i facit.
Med lite IT-kunnande så får man ju tänka som gärningsmannen. Inte som en IT-forensiker. Då kör man kanske fast ha ha!

Några har grävt bra i det IT-relaterade här ser jag och det är jag tacksam för som är lite sent på det.
Det är ju de lite tråkiga och komplicerade delarna av fupen kan jag tänka många tycker men som sagt nu verkar ju en del av målet hänga på just denna bit. Som så många andra mål också såklart.

På tal om mejl så har jag snappat upp att han har två st gmail och säkert nån jobbmejl såklart. Sen får andra fylla på här som har bättre koll.

På tal om mejl dock och det är intressant på tal om digitala spår.

På förmiddagen 19 juni skickar SD mejl till L*sa på polisen att det är den mejlen som gäller. Korrepondensen gäller beslagsprotokoll om jag fattat rätt. ”Ta denna adress gärna”. Sen skriver han ”Säg förresten till om ni vill ha lösenord av mig till några av mina konton (mail eller annat).

En detalj. Observera ordet ”några”, inte ”alla” konton...kan man läsa det som.

Men vad som är intressant är att han är proaktiv och vill lämna ut sina lösenord. ”Här bara ta dem jag har inget att dölja” osv.
Så självsäker är han att han har rensat. ”Bara in och läsa på några (inte alla...) konton. Logga in överallt. Det är sooooparent ska ni veta ja jag säger då det!”

Ja, proaktiv är han.
Roligt att tråden börjat leva upp igen.

SD sa på rättegången att erbjudit utredarna sitt lösen, men eftersom de inte nappat ville han nu inte längre erbjuda dom det. Nu handlade det om att bli sittande på häktet under den tid det skulle ta att utreda det hela. Tidigare handlade det om att hjälpa utredningen, men nu måsta SD tänka på sig själv.

Därför lämnar han inte längre ut sitt lösenord.

Här ett inlägg från en person som säger sig känna SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Nej Honan, det är nog helt uppenbart att du inte kommer att få svar eller kommentarer från mig. Du är alltför vårdslös med sanningen, precis som många andra i denna tråd.

Ni i "hata Stefan bortom all sans och utan substans-lägret" kanske kan kommentera det fakta att i tre par av de smutsiga trosorna som fanns i Lenas tvättkorg återfanns sperma och Lenas blod. Det sägs ju av många här att hon aldrig blöddevid sex, och sköterskan på vårdcentralen som träffat Lena fram till 2014 gissade att Lena skulle hört av sig om hon blödde vid sex, och visste att Lena inte hade någon mens.

Och just, i inledande förhör med Stefan så erbjuder han lösenord till sin gmail till Peter Springare och Jonas Rydén. Under sommaren 2018 byter han lösenord och mailar utredningsledare Lisa Rehn om det och skriver att han delger det nya lösenordet om de vill ha det. I september 2018 erbjuder han ännu en gång sitt lösenord till två utredare. Och ja, allt detta finns med i FUP. Kan man verkligen säga att Sefan vägrat lämna ut sitt lösenord?
Citera
2020-11-27, 23:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Som geocachare och person så var det packlistor, dokument, logistik, samordning, terräng, navigering, tekniskt yrke, handyman, tänka utanför boxen och lösa myster, tränad i hur andra människor funkar men ingen vidare empatisk förmåga, en planerare ja. Att det inte hittats en Excelfil för brottets genomförande är väl gör att han raderat den.

Som gärningsman sticker han ut. Inte så stort våldskapital (nåja...). Ingen missbrukare eller anabola. Inte kriminell (nåja...) och inte med nåt ekonomiskt motiv i knipa heller. Ingen infekterad tvist om barn eller annat. Det blev lite sent för kaka. Trist. Sen minst 17 slag bara pang bom från ingenstans. Tror inte LW såg den komma. Då hade hon aldrig gått och mött upp honom på denna (deras vanliga hemliga?) mötesplats i den diskreta mörka hörnan av bostadsområdet där.

Listen, planen och klurigheten, lögnen, försåtet och våldet är själva drivkraften. Han gör det han gör hela tiden, varken mer eller mindre. Multitasking o split vision. Han färdas längs redan upparbetade vägar bland de små grå — hans stolthet.

Men lyser det längs de landsvägarna så är det desto mörkare i skogen runt om.
Citera
2020-11-28, 08:50
Medlem
Citat:
Nej frågan är toppen! Jag har varit lite inne på att om han behövde han mobilt internet att han då kunde ha skaffat en s k burner. En mobil med kontantkort och laddad surf. Borde gå att krångla till sig anonymt nånstans. Sen förstörs mobil och simkort. Städning i datorn hemma återstår. Tömma eventlogen och hålla koll så inga andra spår finns kvar.

Man kan luras av att han är en helt vanlig ”tvåbarnspappa” men har han planerat detta så kan han alltså ha tagit till såna gangstermetoder.

Hur starkt är poolvatten förresten? Klormässigt? För att göra lite rent? Kan man fylla en PET 1,5 liter på Gustavsvik lite diskret? Man vill inte synas köpa Klorin.

Bra att Du har tillkommit som grävare vad gäller allt från nätet (själv helt lost)!

Det här med varför SD absolut skulle in på Gustavsvik dessa två (speciella) dagar (har för mig att han gjort 3 besök totalt).

Klor för att ta hem och städa med låter kanske lite långsökt (borde vara väldigt utspätt i badvattnet).
Däremot kanske han hade Klorin hemma som han tänkte städa med (nu verkar det inte vara som de sökt/hittat spår)... lämpligt då att kanske kunna förklara ev rester av Klorin hemma, att det kunde komma från hans badkläder.

Undrar när han köpte sitt årskort? till anläggningen? Vilket datum var han där första gången (nr 1:3) är det något som framkommit i FUP? Jag misstänker att detta med G-vik är med i en planering därför intresserad.

Denna "man" är väldigt om sig och kring sig, han verkar ha tänkt på allt! Hoppas Ni lyckas knäcka något på internet som kommer till hjälp inför nästa instans!
Citera
2020-11-28, 09:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Har jag fattat det rätt att LW använde sin Gmail och där lagt till sin One-mejl via Lägg till konto>Konfiguera E-postkonto>Annan (IMAP) ?

Ones mejlkonton har inte tvåstegsverifiering nämligen.

Är det då möjligt att den person som har LW:s mobil där på natten kan logga in på en annan enhet med ett för den personen känt lösenord till mejlen och få en verifieringskod skickad till LW:s mobil så koden då syns som en notis på den låsta skärmen?

Google sparar bara aktiviteten att en annan enhet loggat in i 28 dagar.

Om teorin med verifieringskoden som notis på låst hemskärm stämmer så kan ju personen komma åt mejlen och där radera det mejl som även skickas då en annan enhet loggat in (eller försökt logga in?).

På så vis kan mejlen ha kommits åt där vid 05-tiden på natten.

Men det finns fler alternativ. Tvåstegsverifieringskoden kan inte bara fås per sms utan även per röstsamtal.

Sådana sms eller samtal angående kod borde dock ha synts i telefontrafiken?

MEN det finns ett trick till. Om lösenordet är känt för någon och mejlen har tvåstegsverifiering så kan man när man ställer in denna funktion i mobilen välja ett antal engångskoder.

Det är max tio 8-siffriga koder man kan välja.

Låt säga att SD som är allas fixare och mycket IT-kunnig hjälpte LW med denna tvåstegsverifiering utan att hon satt och kikade över axeln på henne hela tiden. Då hade han kunnat ”lägga beslag” på ett antal engångskoder för eget bruk. LW kanske inte ens visste efteråt att funktionen fanns med koderna.

Det kan även vara SD som uppmuntrat henne till att skaffa tvåstegsverifiering om man vill vara lite konspiratorisk.

Någonstans i omständigheterna ovan så kan man ha kommit in i mejlen där på morgonen.

MEN vi vet också att SD skickar medelande till LW på morgonen vid 5-tiden. Ungefär samma tid görs inloggningen på mejlen. Alltså var han vaken...

Kanske gjort en tankevurpa här och vet inte helt hundra hur ONE-mejlen spelar roll om det bara var det kontot som det var inloggat på eller både Gmail och One då genom att Gmail kopplat One genom IMAP.

Mer om IMAP:

Håller teorierna ovan så kan person lattja runt i kontot och efter 28 dagar så finns inte ett spår kvar i kontot att en annan enhet loggat in.

Vill man i kontot dölja att en ”främmande” enhet varit inloggad på kontot så klickar man på de tre prickarna bredvid enhetens namn vid Mina Enheter och sen klickar Logga ut så är enheten borta.

Gör man sen en Google Takeout eller liknande efter 28 dagar så borde det mesta vara undanstädat?

Skulle dock en främmande enhet ligga kvar så kan man då se ip-nummer och första och sista inloggningsdag.

Vet inte om vi blir klokare på ovanstående men ville bidra med lite tankar där just att det går att komma åt en tvåstegsverifiering om man har tillgång till mobilen och som i det här fallet lite inside information vad gäller koder och tidigare privat IT-support.

Det finns ett dilemma bara att beaktta för den som vill spåna vidare på detta.

När man raderar (loggar ut) en enhet som varit inloggad på kontot så går ett mejl till inkorgen vilken enhet som loggat ut.

Ställer man upp all ovan info mot varandra så talar det mesta för att någon haft alla tillgängliga medel eller använt LW:s mobil eller annan av Google tidigare känd enhet. Men då borde det framgå i kontot när den enheten var inloggad senast och från vilken ip. Engångskoderna är inte helt ointressanta i sammanhanget dock.

Sen en sista fundering. Är det verkligen mejlen som man varit inloggad på eller någon annan tjänst som kräver Google-konto?
Som ett exempel kan nämnas Pokemon Go och liknande appar använder Google-konto för inlogg.

Ja frågorna är många...

(Lite mer IT. Sen är väl SD:s mejl saabst****spam@gmail.com en typisk mejladress man använder till alla tjänster på nätet som kräver mejl men där man sen inte vill ha tusen spam med erbjudanden och nyhetsbrev)

Först vill jag säga att det är mycket intressant att läsa dina inlägg i tråden som jag just nu håller på att läsa ikapp och klämmer emellan med ett inlägg.

Chrome-tjänsten "WebmailWorld" förenklar hanterandet av flera e-postkonton. Jag har inte kollat om SD använde den tjänsten, men det skulle inte förvåna mig om han hade det tillägget eller en liknande tjänst eftersom han hade flera epostkonton utöver sin jobbmail hos Tyréns.

Några av SD:s Gmail-konton som nämnts i tråden är:
herrteamdavidsson
ks.davidsson
saabstefanspam - adressen som "okänd" sökte på 7/10 -18 och som endast kan ha varit känd av SD och LW
geotoursweinfo - gemensam adress för projektet THOS-GT ( The Heart Of Sweden Geo Tour ) som SD, HD och LW hade inlogg till

Natten mellan 11-12 maj fick SD en Google verifieringskod på mail och sms. Kanske det beror på att han loggat in från en ny och tidigare okänd enhet? Tidigare på dagen hade han gjort en sökning på "hitta min android" och på fråga i förhör förklarade han bl a att han brukade göra så för att ta reda på vilka enheter som var inloggade.

Den 20 maj fick han åter en verifieringskod på mail och sms för att kunna återställa sitt konto herrteamdavidsson. Tog SD bort det kontot natten till den 12 maj och använde något av sina andra konton på en ny enhet vid dagarna kring mordet?

-----

Länk till ett tidigare inlägg fyllt med länkar om fallet
www.flashback.org/sp73572601
Senast redigerad av Honan6 2020-11-28 kl. 09:52. Anledning: tog bort dubbelord
Citera
2020-11-28, 10:10
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Bra att Du har tillkommit som grävare vad gäller allt från nätet (själv helt lost)!

Det här med varför SD absolut skulle in på Gustavsvik dessa två (speciella) dagar (har för mig att han gjort 3 besök totalt).

Klor för att ta hem och städa med låter kanske lite långsökt (borde vara väldigt utspätt i badvattnet).
Däremot kanske han hade Klorin hemma som han tänkte städa med (nu verkar det inte vara som de sökt/hittat spår)... lämpligt då att kanske kunna förklara ev rester av Klorin hemma, att det kunde komma från hans badkläder.

Undrar när han köpte sitt årskort? till anläggningen? Vilket datum var han där första gången (nr 1:3) är det något som framkommit i FUP? Jag misstänker att detta med G-vik är med i en planering därför intresserad.

Denna "man" är väldigt om sig och kring sig, han verkar ha tänkt på allt! Hoppas Ni lyckas knäcka något på internet som kommer till hjälp inför nästa instans!

SD tog en bild med badbyxor/kalsonger och våt kropp för ett simningsalibi, men han insåg att det inte höll och fick istället säga att han gymmat eftersom simanläggningen hade stängt när han kom dit? Hade han inte varit så ivrig på att lösa Janis nya myst hade han haft tid för att simma och få klorspår på sina kalsonger?

Vi vet att SD såg sig själv med blodigt ansikte som rann ned på t-shirtens halsringning efter sex med LW på fredagen, men egentligen handlade det nog om hur han såg ut efter mordet. Det krävdes nog en hel del klor i tvättmaskin, så jag tror Tufsan är på rätt spår med sina tankar om varför besöket på "Viken" var så viktigt.

-----

Länk till ett tidigare inlägg fyllt med länkar om fallet
www.flashback.org/sp73572601
Citera
2020-11-28, 10:12
Medlem
Citat:
Nej frågan är toppen! Jag har varit lite inne på att om han behövde han mobilt internet att han då kunde ha skaffat en s k burner. En mobil med kontantkort och laddad surf. Borde gå att krångla till sig anonymt nånstans. Sen förstörs mobil och simkort. Städning i datorn hemma återstår. Tömma eventlogen och hålla koll så inga andra spår finns kvar.

Man kan luras av att han är en helt vanlig ”tvåbarnspappa” men har han planerat detta så kan han alltså ha tagit till såna gangstermetoder.

Hur starkt är poolvatten förresten? Klormässigt? För att göra lite rent? Kan man fylla en PET 1,5 liter på Gustavsvik lite diskret? Man vill inte synas köpa Klorin.
Visst köpte han kontantkort dagarna innan? Måste leta
Citera
2020-11-28, 10:50
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Visst köpte han kontantkort dagarna innan? Måste leta

Han köpte ett Telenor kontantkort på Elgiganten kl 15.55 den 19 maj då Lena hittades. Som kanske de flesta som följt tråden minns har SD uppgett att han befann sig i Folketorp utan mobil just då. Fast vi vet att han hade fått låna en Samsung av BA. SD befann sig alltså i Örebro och inte på landet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in