Citat:
Tycker det är bra och intressanta inlägg du har.
Är det något som saknats här i tråden är just grävandet i de IT- relaterade frågorna.
SD är kunnig inom området och kan mer än gemene man vad det verkar. Att han skulle ha haft sin egen mobil med sig är väl uteslutet eftersom han vet att den lämnar spår (han lämnade den hemma den 11:e, tex).
Hur många gmail-adresser hade han? Man får väl bara ha en mejladress per google-konto?
Minns jag fel angående att han har gjort sökningar gällande både Android och Iphone (slutsats; han har två mobiler)..?
Det var så länge sen som jag läste FUP.
En geo-kompis frågade väl honom om han hade skaffat nytt konto? Varför hade han gjort det? Tyvärr minns jag inte heller vem det var som frågade, men minns att han fick frågan.
Är det något som saknats här i tråden är just grävandet i de IT- relaterade frågorna.
SD är kunnig inom området och kan mer än gemene man vad det verkar. Att han skulle ha haft sin egen mobil med sig är väl uteslutet eftersom han vet att den lämnar spår (han lämnade den hemma den 11:e, tex).
Hur många gmail-adresser hade han? Man får väl bara ha en mejladress per google-konto?
Minns jag fel angående att han har gjort sökningar gällande både Android och Iphone (slutsats; han har två mobiler)..?
Det var så länge sen som jag läste FUP.
En geo-kompis frågade väl honom om han hade skaffat nytt konto? Varför hade han gjort det? Tyvärr minns jag inte heller vem det var som frågade, men minns att han fick frågan.
Tack detsamma!
Jag har inte läst en rad i IT-protokollen men kanske börjar bli dags snart. Tänkte att jag slår i tråden och gör läxan innan jag kikar i facit.
Med lite IT-kunnande så får man ju tänka som gärningsmannen. Inte som en IT-forensiker. Då kör man kanske fast ha ha!
Några har grävt bra i det IT-relaterade här ser jag och det är jag tacksam för som är lite sent på det.
Det är ju de lite tråkiga och komplicerade delarna av fupen kan jag tänka många tycker men som sagt nu verkar ju en del av målet hänga på just denna bit. Som så många andra mål också såklart.
På tal om mejl så har jag snappat upp att han har två st gmail och säkert nån jobbmejl såklart. Sen får andra fylla på här som har bättre koll.
På tal om mejl dock och det är intressant på tal om digitala spår.
På förmiddagen redan 19 juni 2018 skickar SD mejl till L*sa på polisen att det är den mejlen som gäller. Korrepondensen gäller beslagsprotokoll om jag fattat rätt. ”Ta denna adress gärna”. Sen skriver han ”Säg förresten till om ni vill ha lösenord av mig till några av mina konton (mail eller annat).
En detalj. Observera ordet ”några”, inte ”alla” konton...kan man läsa det som.
Men vad som är intressant är att han är proaktiv och vill lämna ut sina lösenord. ”Här bara ta dem jag har inget att dölja” osv.
Så självsäker är han att han har rensat. ”Bara in och läsa på några (inte alla...) konton. Logga in överallt. Det är sooooparent ska ni veta ja jag säger då det!”
Senast redigerad av Avel 2020-11-27 kl. 20:36.
Senast redigerad av Avel 2020-11-27 kl. 20:36.