2020-11-28, 09:40
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Förstår att det är tungt när din pkidol avslöjas som pedofil/vän.

Svensk regimmedia har varit väldigt långsamma med att ta upp. Man nämnde bara att FF skulle vara "sjukskriven" "mått dåligt"...

Man brukar skydda pkpedofiler.

Ryssstyrd rasseblog? Putin ligger bakom Stoppa pressarna?
Det skrivs överallt i "MSM", men i din tidslinje skrivs det inte?
Citera
2020-11-28, 09:42
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Eller en bunt, det har skrivits om det i "MSM" överallt. Vänder mig alltså inte mot en granskning, utan att puckon ljuger om att det inte skrivs.
Ok det köper jag! Synd bara att man inte går djupare i skiten......
Citera
2020-11-28, 09:44
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.expressen.se/nyheter/c-vi-har-begransad-kontakt-med-federley/

Då är det bekräftat att Annie skrev sin snabbt ihopsnickrade debattartikel, om hårdare tag när det gäller sexbrott mot barn, som ren krishantering...
exakt hon visste ju

en mycket lömsk person den där lööf

jag undrar killen har varit 4 dagar i veckan i bryssel vem har skött om hans djur får, getter, höns, kaniner, hundar, katter, bin, sötvattensakvarier, räkakvarier, ödlor o ormar???
Citera
2020-11-28, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpenstumpen
Jag läste någonstans att FF och pedofilen träffades i somras så det är inte något långt förhållande, kanske har han faktiskt inte vetat? Pedofilen är säkert bra på att ljuga och skapa en trovärdig bild om hur livet varit utan att nämna pedofili och fängelse.
Ja men är man inte väldigt naiv då. Intressant är ju att chefred på stoppapressarna oxå e tokbög. Och den böginnesfären i sthlm är inte stor. Här kan finnas en intressant konflikt oxå.
Citera
2020-11-28, 09:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
exakt hon visste ju

jag undrar killen har varit 4 dagar i veckan i bryssel vem har skött om hans djur får, getter, höns, kaniner, hundar, katter, bin, sötvattensakvarier, räkakvarier, ödlor o ormar???
Annies svar, på påståendet att den skrevs just därför:

Citat:
Nej, inte alls faktiskt. Inte alls. Jag kände inte till det alls då.

https://samnytt.se/wp-content/webp-express/webp-images/doc-root/wp-content/uploads/2020/11/Screenshot_20201127-110042_Instagram-640x501.jpg.webp

Minst ett "inte" och "alls" för mycket...
Citera
2020-11-28, 09:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamivitahuset
Ja, kvinnor styr ungefär lika mycket i samhället som de styr en familj. En man har bara behov av att finnas i närheten. Han har ingen egen särskild vilja.

Den där Ursula verkar ha en hel del i bagaget. Men transvestiter är mig veterligen inte pedofiler. De brukar vilja ha en kraftfull man. Nej jag tror inte alls att pedofilers sexualitet är styrt av något begär av mognadsmässigt underläge. Det där är en myt.

Utifrån andra jag träffat så skulle dessa barn troligtvis lika bra kunnat ha varit vuxna kvinnor. Och det är troligen också det som fick FF till att inte reagera, och att tycka saken var oviktig i sammanhanget.

Vet du hur det brukar fungera då?
Citera
2020-11-28, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Eller en bunt, det har skrivits om det i "MSM" överallt. Vänder mig alltså inte mot en granskning, utan att puckon ljuger om att det inte skrivs.

Menar du att en smal Schibstedblogg som ingen vanlig Svensson hittar till är ett bevis på att media granskar en högt uppsatt politiker på ett sätt som de borde?

Scrollade djupt ner på Aftonbladets startsida. Inte en rad om detta. Helt absurt.

Söker man på Federley på Aftonbladet har de skrivit 1 enda artikel om detta. De lurar läsaren genom att inte berätta vilket brott det rör sig om. De berättar inte heller att det är hans sambo utan en närstående person.

Du snackar om rassar hit och dit. Tittar du på Aftonbladets granskning av Peter Lundgren som kladdade på en kollegas bröst under en fyllefest så sparar man inte på krutet på Aftonbladet.

Sjukt att du inte kan se igenom det. Fast det är kanske så att du inte vill.
Senast redigerad av RockySvensson 2020-11-28 kl. 10:02.
Citera
2020-11-28, 09:55
Medlem
Har inte läst hela tråden men känner att vi särbehandlar Fredrik Federley.

Hade Federley varit en kvinnlig politiker hade vi dragit slutsatsen att han skrivit trånande kärleksbrev redan när pedofilen fortfarande satt i fängelse.
Vilket hade varit sant.

Nu tänker ingen längre än "dejting-app när pedofilen var satt på fri fot".
Någon har lyft "kan dom ha varit ett par innan mannen dömdes". Man vill få det till att Federley hjälpt en en gång älskad, vilket kan ses mänskligt.

Precis som den vidriga kvinnan som börjar brevväxla med mördaren letar Federley reda på en säkerställd pedofil, en dömd, det är en sån han vill ha, han vill vara med hjälten i sin saga.

Misstaget Federley gör är att han går för fort fram, ligger fel i timing.
Annie Lööf, Centerpartiet, står för import av världens vidrigaste kulturer, vilket i praktiken är gromning.
Federley känner sig duktig, ligger i framkanten, våldtäkt på barn ska självklart vara naturligt också för svenska män.
Han förväntade sig gillande när denna hans normbrytning skulle nå fram till Centerns ledning
--Ähh, det är inte konstigt alls, helt naturligt, skulle han säga med illa dold stolthet.
(Normbrytning förefaller ju vara Federleys paradgren och detta toppar väl det mesta)

Nu är han tillintetgjord eftersom Annie Lööf förstod att det var för tidigt, tog honom i örat istället och informerade honom om att hon var tvungen att dels förskjuta honom, dels propagera aktivt mot pedofili.
Det förväntade steget framåt blev istället två bakåt, både för Federley personligen och för Centerpartiets agenda.
Citera
2020-11-28, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
exakt hon visste ju

Dom har tydligen jobbat hemifrån de oxå pga corona men annars finns det väl folk att hyra om man jobbar i EP så tjänar man ju bra.
Citera
2020-11-28, 09:57
Medlem
thaimans avatar
Hela jävla samhället håller ju på att tas över av bögjävlar.
Är det så det ska vara?
Det måste få ett slut på dessa exploateringar av udda figurer inför våra barn, vad är normalt? DET KAN JU INGEN SVARA PÅ I DESSA TIDER.

Jag är så in i helvete trött på alla dessa feminina sk män som har så gott som helt övertagit programledarrollerna i TV 4
Nej, sätt hela högen på en båt och ge dom en egen ö, där förökar dom sej inte och kan sprida sitt jävla HIV till varandra.
Citera
2020-11-28, 10:04
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Ja men är man inte väldigt naiv då. Intressant är ju att chefred på stoppapressarna oxå e tokbög. Och den böginnesfären i sthlm är inte stor. Här kan finnas en intressant konflikt oxå.

Visserligen är det lite roligt men hur många heterokillar tycker det är intressant med kärringskvaller, kungahuset och Ex On the Bach-kändisar? Det är helt enkelt bögar som jobbar i skvallermedia.

Det har säkert förekommit bråk om privata saker men vad gäller Ursulas knullgård på landet tror jag inte det är någon generell avundsjuka från Fjollträsks Pride-elit. De flesta är säkert rätt förfärade över hur lättvindigt Ursula tog in en pedofil och hur osmakligt han försökte påverka grannarna samt som vanligt spelade ut offerkortet när allt blev semi-offentligt. Jag är nyfiken på hur snacket i Annies "cänterpajtijet" går.

Om Ursula har personskydd och liknande så lär ett antal personer känt till vad det var för avart han medvetet körde kuken i.
Senast redigerad av Ratad 2020-11-28 kl. 10:07.
Citera
2020-11-28, 10:08
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.expressen.se/nyheter/c-vi-har-begransad-kontakt-med-federley/

Då är det bekräftat att Annie skrev sin snabbt ihopsnickrade debattartikel, om hårdare tag när det gäller sexbrott mot barn, som ren krishantering...

Nja, är det så? Artikeln publicerade 06.00 i måndags. Om uppgifterna stämmer att de blev informerade just i måndags måste det väl ha varit jävligt tidigt på morgonen isf.

Snarare tyder väl tidslinjen snarare på att FF efter att ha läst artikeln insåg att det nu var läge att berätta för partiledningen om sin lilla hemlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in