2020-11-19, 13:19
Medlem
towbs avatar
Fick meddelande om att jag har en leverans på*väg med Early Bird om 1-2 dagar, avsändare MGG Express, måste vara mitt kinapaket. Har inte betalat något extra, antar att allt man köper på Amazon.se är inkl. moms och om det inte skickas till postnord så läggs ju inte straffavgiften på.
Citera
2020-11-19, 20:19
Medlem
bees avatar
Jag bbeställde ett par armstöd, blev snopen när dem skickades från Kina.

imorse levererades dem med earlyBird och jag behövde inte tulla för dem... kudos för det!
Citera
2020-11-20, 13:32
Medlem
Kommer det som säljs på Amazon Sverige vara exakt samma som amazon USA och amazon UK? Vad kommer INTE finnas på Amazon Sverige?
Citera
2020-11-20, 16:48
Medlem
Ett jävla bluff företag! Beställde i slutet på förra månaden och ville betala med faktura för jag fick dåliga vibbar när man läste omdömena. Men tänkte att jag ska prova i alla fall. Faktura ska endast godkännas enligt dom om varan kan levereras inom 7 dagar. Nu har det gått mer än 25 dagar och jag har inte fått allt. Tog 20 dagar innan den första delleveransen kom. Jag har inte bett om att få delleverans men fått det i alla fall. Tydligen så har dom tagit varorna från flera olika underleverantörer. Men räkning på allt har jag fått i alla fall. Detta var första gången och sista gången jag handlade där. Totalt oseriösa. Jag har gjort klart för dom att jag betalar inte för varor som jag inte fått. Akta er för att handla där om ni inte känner att ni vill gynna vänstermaffian.
Citera
2020-11-21, 16:05
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Varför har de inte slutat med sina ören ännu, ser efterblivet ut.
Citera
2020-11-24, 15:19
Bannlyst
Riktigt kass hemsida. Går knappt navigera där. Måste vläddra genom sida för sida för de tillpter ej att klicka på sista sidan eller sida 30. De vill att man ska kolla grnom alla varor.

Ser bara skit kines grejjer där.

Priserna är samna om inte dyrare än vanliga online butiker.

Jag stödjer hellre svenska företag.
Citera
2020-11-24, 18:05
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Här är ett exempel där de ligger bra till prismässigt. Sony A7iii kamera.

Amazon.
https://www.amazon.se/Sony-Fullramskamera-5-Axlig-Bildstabilisering-Batterikapacitet/dp/B07B4L1PQ8
19423 kr

Butik som brukar vara bland de billigaste på kameragrejor.
https://www.cyberphoto.se/foto-video/kameror/systemkameror/sony-a7-iii-kamerahus?utm_medium=cpc&utm_content=A7mk3
23990

Undrar om Amazon kommer att synas på Prisjakt, det gör de inte nu.
Citera
2020-11-26, 20:39
Medlem
De billiga sakerna verkar mest bara vara kinagrejer som ser ut att komma direkt från Aliexpress. Sakerna som faktiskt verkar bra och som säljs i svenska butiker är det ingen mening att köpa. Minst lika dyra, ofta dyrare.

Vad är meningen med Amazon i Sverige? I den här takten finns det inte en chans att de ens kan konkurrera med de allra sämsta svenska leverantörerna/återförsäljarna om köpare. Dessutom verkar mycket fraktas från andra länder än Sverige, leveranstiden ofta sämre än om man bara köper en mobil från t.ex. Elgiganten. Intresset för Amazon i Sverige verkar förövrigt riktigt svalt.
Citera
2020-11-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
En fördel med amazon.se är ju alla internationella kunders recensioner för en stor del produkter. Samt att dessa kan översättas till svenska eller engelska. Många produkter har ju flera tusentals recensioner från köpare som även laddar upp bilder på produkten som de köpt och använt.

Men har du lyckats klicka på några av bilderna till recensionerna? De är pyttesmå. Video går bra.

Jag är sjukt besviken. Flyttade hem från Nordamerika för snart två år sen efter att ha bott där i 13 år, och jag var ju helt beroende av Amazon Prime och har haft stora förhoppningar. I USA fick vi varorna levererade samma dag före 21 om man beställde före 12. Här tar det 7-10 dagar, längre än varenda onlineshop i Sverige, och som många säger är det bara massa skit från Kina.

Hoppas att de rycker upp sig. Hade hoppats att de till och med skulle få ordning på posten...
Citera
2020-11-27, 19:41
Medlem
Tror att Amazon i Sverige är en stor flopp försäljningsmässigt. Har inte hört nån som köpt därifrån förutom de man har läst här i tråden. De har inget att tillföra till den svenska marknaden där vi redan har så bra e-handlare och snabba leveranser. Det enda de kan konkurrera med är om de skulle ha radikalt lägre priser än andra.

Kollar man på sajten så är den ju ett skämt fylld med en massa kinesiska skräpvaror. Är värre än AliExpress. Hoppas alla bojkottar det där skitföretaget så de drar sig ur Sverige.
Citera
2020-11-28, 08:23
Medlem
Jag köpte en elektronikpryl för 3-4 veckor sedan från amazon.se, nu har jag fått legitimt sms från postnord där jag uppmanas att betala tull!!? WTF? Framgick ingenstans när jag köpte varan. Är det bara punga ut och se glad ut eller ska jag kontakta amazon?
Citera
2020-11-28, 08:28
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Jag köpte en elektronikpryl för 3-4 veckor sedan från amazon.se, nu har jag fått legitimt sms från postnord där jag uppmanas att betala tull!!? WTF? Framgick ingenstans när jag köpte varan. Är det bara punga ut och se glad ut eller ska jag kontakta amazon?
Det har snart gått tre veckor sedan jag beställde en liten flaska kontrastvätska, leveranstiden har inte hållits. Fick upp försändelsen i postnords app som importpaket men sen har inget hän, misstämker starkt att den kommer från Kina.

Dyker det upp tullsms till mig för den hämtar jag inte ut, då får amazon lösa problemet. Det handlar bara om ett par hundralappar men samma flaska hittade jag på ebay och beställde två som blev billigare inkl frakt från Irland än EN från amazon. Ebayflaskorna har redan kommit fram.

Amazon.se verkar suga hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in