2020-11-08, 03:13
Medlem
Varför ge dem pasta när man kan ge dem ingenting så att de svälter ihjäl?
Citera
2020-11-08, 03:31
Medlem
sliskets avatar
mest spannmålsprodukter som bröd gröt vatten soppa etc extremt sparsam meny

Pasta nej skulle inte tro det..
Citera
2020-11-08, 03:32
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Varför ge dem pasta när man kan ge dem ingenting så att de svälter ihjäl?

Dessa läger var arbetsläger industri produktion mm näring behövs för att hålla produktionen igång.
Citera
2020-11-08, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
Dessa läger var arbetsläger industri produktion mm näring behövs för att hålla produktionen igång.

Ja, men om syftet var att ta livet av dem menar jag, varför då göra något när du kan göra inget och spara mat.
Citera
2020-11-16, 12:10
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
I syfte att spränga magsäcken.
Någon överlevare sa detta när jag gick på högstadiet. När jag tänker på det nu inser jag ju att det knappast stämmer.
Vad tror ni?

Enligt dominerande forskningsmetodologi inom förintelseortodoxin får berättelsen antas vara sann tills motsatsen bevisats. Alla skräckmyter om "förintelsen" tas a priori för sanning. Vi vet att tyskarna var svartvita serietidningsskurkar som vältrade i ondska och mord. Detta är axiomet, postulatet, den nedärvda och absoluta sanningen varifrån all annan logik och kunskap följer, och den dikterar att berättelsen är sann.

Så låt oss låtsas att den är sann tills nazister bevisat motsatsen.
Citera
2020-11-16, 16:07
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Alla skräckmyter om "förintelsen" tas a priori för sanning.

Dumheter och trams.
Det gör de inte alls.

/VV
Citera
2020-11-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Har extremt svår att se att det har hänt...

Det är väl en myt som bygger på samma okunskap om anatomi som snacket om att småfåglars magar ska svälla upp och spricka om man ger dem okokt ris. Det finns inte tillräckligt med vätska i magsäcken (Varken på människor eller småfåglar.) att detta rent fysiskt är genomförbart med ris eller pasta.

Varför skulle det inte ha kunnat hända?

Det finns många bevis för det, till exempel:

Hitler åt pasta ibland, så det var nog populärt bland nazister och då har man det tillgängligt.

Och sedan att det inte finns mycket vätska i magsäcken, men vätska kan man väl tillföra när man ger dödspastan?

Kan Du bevisa säkert att alla som pratar om dödspastan ljuger? Nej, det kan Du inte.

Sedan vet vi att man ansåg att judar var som ohyra, då vill man inte slösa mat på dem. Då är det bättre att bara ge dem pasta en gång så dör de direkt, eller hur?

Det finns också bilder med högar av döda judar, vilket visar att de dog av pastan.

Ett enskilt sådant bevis kanske inte räcker, men tillsammans visar det att tyskarna pastade ihjäl miljontals judar.

Nu får Du lomma iväg med svansen mellan benen, ty Du kan inte bevisa att det ej stämmer!
Citera
2020-11-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Dumheter och trams.
Det gör de inte alls.

/VV

Jo, det gör de, och sedan anpassar man allt man finner, så att det skall se ut att stämma med den färdiga slutsatsen.

Himmlers anteckningar innehöll ingenting om gasmord, och då blev de plötsligt ointressanta, trots att de tidigare ansågs så viktiga att de skulle ända hela debatten. Vad sägs om att de fortfarande är en viktig del av bevisningen, och därför talar mot era påståenden när de inte nämner gasmord?
Ni gör likadant med det mesta, det är en massa bortförklaringar till frånvaron av bevis ni kommer med, i stället för bevis.

Självaste Yad Vashem gör för övrigt likadant (undanflykterna börjar vid 04:30)

https://www.youtube.com/watch?v=1CLKptQmUR8

Det duger inte. Det är en ogiltig strategi som kan "bevisa" exakt vad som helst.
Citera
2020-11-27, 22:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Var pasta vanligt i Tyskland under 30/40-talet? Kom inte pastan tex till Sverige först på 50-Talet?

Makaroner har man ätit i Sverige allmänt redan på 1700-talet, spaghettin mm kom väl däremot med de italienska arbetskraftsinvandrarna på 50-60-talen.

Och rörande frågan så är det en skröna! Magsäcnarna sprängs naturligtvis inte!
Precis som småfåglar tål att äta okokt ris.
Citera
2020-11-27, 22:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Varför skulle det inte ha kunnat hända?

Det finns många bevis för det, till exempel:

Hitler åt pasta ibland, så det var nog populärt bland nazister och då har man det tillgängligt.

Och sedan att det inte finns mycket vätska i magsäcken, men vätska kan man väl tillföra när man ger dödspastan?

Kan Du bevisa säkert att alla som pratar om dödspastan ljuger? Nej, det kan Du inte.

Sedan vet vi att man ansåg att judar var som ohyra, då vill man inte slösa mat på dem. Då är det bättre att bara ge dem pasta en gång så dör de direkt, eller hur?

Det finns också bilder med högar av döda judar, vilket visar att de dog av pastan.

Ett enskilt sådant bevis kanske inte räcker, men tillsammans visar det att tyskarna pastade ihjäl miljontals judar.

Nu får Du lomma iväg med svansen mellan benen, ty Du kan inte bevisa att det ej stämmer!

Öh, ursäkta att jag stör!
Bevisbördan måste rimligtvis ligga hos de som påstår något så absurt som denna magsprängning, inte hos oss som ifrågasätter de tokiga påståendena.
Citera
2020-11-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
I syfte att spränga magsäcken.
Någon överlevare sa detta när jag gick på högstadiet. När jag tänker på det nu inser jag ju att det knappast stämmer.
Vad tror ni?

Jag tror judarna var jäkligt glada om de fick något alls att äta. Vad jag vet så beräknade de exakt hur mycket mat på grammet de behövde för att orka arbeta och främst var de ute just efter att de skulle arbeta ihjäl sig eller helt enkelt ha gratis arbetskraft för sådant som kom dem till gagn i kriget mot princip alla länder i Europa - "Arbeit macht frei" kommer just från detta, det skulle arbetas som bara den. Hade de fått okokt pasta, så tror jag säkert de hade lyckats klura ut hur koka dem för att äta det om så hade behövts.
Citera
2020-11-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Öh, ursäkta att jag stör!
Bevisbördan måste rimligtvis ligga hos de som påstår något så absurt som denna magsprängning, inte hos oss som ifrågasätter de tokiga påståendena.

Så Du menar att bara för att jag inte har forensiska bevis för ihjälpastandet så har det inte hänt?

Okej, då fanns inte Hitler heller enligt Dig, för vi har ingen födelseattest.

Erkänn i stället, ni kan inte bevisa att det inte stämmer med ihjälpastandet.

Det är bara gammal skåpmat ni kommer med (pun intended).

Sådär, det var mina två parodiska inlägg, det får räcka, eljest blir jag trollstämplad och utkörd från forumet.

Kunde bara inte låta bli.
Senast redigerad av Atlas11 2020-11-27 kl. 23:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in