Citat:
Ursprungligen postat av
heavenorlasvegas
Är detta den nya folksjukdomen? Alltså det går inte en dag utan att jag råka snubbla in i en artikel eller notis som handlar om att det ska anläggas nya padelbanor. När Sverige gör någonting gör man det ordentligt. ÖVERALLT ska det finnas. Det ska minsann inte gå att komma med några undanflykter om någon frågar huruvida man har provat padel.
Nästan lika ofta som att det ska byggas nya padelbanor läser man emellertid om att padelbanorna stör grannarna. Det verkar helt enkelt vara det fritidsintresset som i störst omfattning stör omgivningen.
Jag har principiellt ingenting emot padel ska sägas. Jag har själv praktiserat två andra racketsporter(och "provat" de resterande, med undantag för just padel då...). Det är det omvittnade svenska flockbeteendet som mest liknar någon form av mentalsjukdom som jag tycker var intressant att uppmärksamma, denna gång alltså i förhållande till padel.
Ja du har helt rätt. Anledningen är enkel:
Svenssons som motionerar har ett enormt driv att känna sig bra. Därför hoppar man på allting hela tiden som nästa ”mirakelkur”.
På det finns vänsterns diktatoriska sätt djupt rotat i Svenssons, så de är vana att skedmatas av information snarare än läsa på och bilda en egen uppfattning.
Padelhallarna är som frikyrkor för denna mentala vänstersjukdom som lagt sig över Sverige.
Sen får man tycka vad man vill om paddel i sig. Men det handlar mest om Svenssons mentala sjukdom.