Citat:
Ursprungligen postat av
Emma18
Lite besvärligare, men inte så farligt. Demokraterna i representanthuset kommer aldrig acceptera att republikanerna försöker fuska till sig valet med såna här tricks. För att Biden ska utses vid rösträkningen krävs att representanthuset och senaten är överens om vilka röster som ska räknas, men jag misstänker att det finns minns 2 st republikanske senatorer som fortfarande tror på demokratin och går emot Trump där. Om så inte sker, om alla 50 republikanske senatorer håller stenhårt på Trump-linjen, så blir det ett dödläge där rösträkningen inte kan fortskrida. Effekten av det blir att Speaker of the House blir ställföreträdande president. Trump förlorar fortfarande dock.
Japp! Det finns inget som kan rädda Trump. HD tolkar lagen, men kongressen skriver den.
Kongressen konstituerar dessutom sig själv, och kan ändra egna tillträden retroaktivt vad jag förstår. Utan tidsgräns. Dvs.. om det förekommit val av ledamöter till kongressen, där republikaner vunnit med liten marginal, så kan kongressen ifrågasätta dessa resultat och rösta om validitet internt. Dvs kasta ut republikaner. Majoriteten i omröstningarna vinner. Och gissa vilka som har majoritet?
Sådana tekniska möjligheter har naturligtvis inte använts tidigare, eftersom alla politiker respekterat spelet. Men om Trump och republikanerna kastar handskarna så kan man gissa att Demokraterna tar i med hårdhandskarna.
Om ni tycker att det har varit livat under Trump, vänta tills Nancy blir president. Hon kommer moppa golvet med alla Trumpeter. Man ska aldrig göra mamma sur vet ni väl?
Fast så långt kommer det inte gå. HD vet vad som står på spel (inklusive deras egna tillvaro) och kommer stänga dörren för trumpne Trump. Om det ens går så långt (vilket jag tvivlar på). Bevis på systematiskt valfusk är fortfarande lika närvarande som månens baksida så jag tror inte att dessa mål ens kommer i närheten av HD.
Tror lilla jag.