2020-11-27, 19:29
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ja jag inser det. Min första större felanalys i sådant fall då jag inte räknat med att dödsfallen skulle överstiga vårens med tanke på bättre behandlingsmetoder. Europa har ju visat på lägre dödstal/dag tack vare detta. Om Sverige skulle sticka ut och få högre är detta såklart anmärkningsvärt eftersom vi lät smittan spridas i samhället. Vi har december kvar, sedan kommer räddningen från andra länder tack vare vaccinering. Sverige har presterat dåligt över lag.

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kom en prognos från ECDC om dödsfall i Sverige pga covid19. Rimlig uppskattning?

"De svenska coronadödsfallen ser ut att nå ungefär samma nivåer under december som under april, enligt en rapport från europeiska smittskyddsmyndigheten ECDC, skriver DN.

ECDC:s analytiker Helen Johnson säger att dödsfallen troligen kommer att toppa på mellan 100 och 140 per dag under de första veckorna i december för att sedan falla.

Den högsta dödssiffran under våren var 115 personer, den 8 och 15 april."

Om det kommer att stämma sticker Sverige ut igen m tanke på generellt lägre EU dödstal/dag i våg 2 tack vare bättre behandlingsmetoder.
Själv tror jag som tidigare att början/mitt av dec kommer kulminera för att sedan lugna sig.
Citera
2020-11-27, 19:33
Avslutad
Enda sättet jag kan se att man kan trolla fram en "minskning" eller "vändning" av bekräftat smittade är om man typ menar att det inte dubbleras längre som vecka 43-44. Det är ju faktiskt inte "dubbelt" just nu... Tack och lov!

Men det ökar än och på vilka nivåer?

Vecka 43: Cirka 7 500
Vecka 44: 14 130
Vecka 45: 23 792
Vecka 46: 30 952
Vecka 47: 31 032
Vecka 48: 32 907 (ej hela veckam

Närnare 95 000 på bara 3 veckor. + mörkertalen.

Men visst, ingen dublering längre till 60 000... https://platz.se/coronavirus/#jump-to-total-cases
Citera
2020-11-27, 19:34
Avslutad
Det har verkligen planat ut i Sverige . I våras såg vi en brant ökning 5, 20, 40, 100, 150 men nu har det stannat runt 50-60
Citera
2020-11-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Varför stämmer aldrig Worldometer för Sveriges del, den har visat fel i flera veckor nu om antalet döda, media skriver 59 men Worldometer skriver bara 16 döda, försöker Sverige mörka inför omvärlden?
Det är Worldometers fel.

Worldometers "New deaths" visar inte hur många nya dödsfall som tillkommit sen igår. Den visar hur många som rapporterats som avlidna just igår - en ofullständig siffra om man rapporterar rätt dödsdatum.

Worldometers skulle kunna visa sin statistik på annat sätt om de ville. Det ligger på deras bord.
Citera
2020-11-27, 19:39
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Märkligt att överdödligheten uteblivit trots coronaviruset... Dödligheten jämfört med tidigare år verkar helt normal.

https://archive.fo/Ebrgv

Vad kan detta bero på? Är det som det påstås att man bara klassat om normala dödsfall? Som statistiken visar? Är detta bara en stor bluff?
Citera
2020-11-27, 19:48
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är Worldometers fel.

Worldometers "New deaths" visar inte hur många nya dödsfall som tillkommit sen igår. Den visar hur många som rapporterats som avlidna just igår - en ofullständig siffra om man rapporterar rätt dödsdatum.

Worldometers skulle kunna visa sin statistik på annat sätt om de ville. Det ligger på deras bord.

Worldometers "new deaths" för Sverige visar hur många döda som inte har ett avlidendatum. Den raden ligger alltid sist i FHM:s excel och det tror Worldometer är den senaste dagens rapport. Har inget med någon mörkläggning att göra utan bara att Worldometer inte har fattat hur Sverige rapporterar.
Citera
2020-11-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Worldometers "new deaths" för Sverige visar hur många döda som inte har ett avlidendatum. Den kolumnen ligger alltid sist i FHM:s excel och det tror Worldometer är den senaste dagens rapport. Har inget med någon mörkläggning att göra utan bara att Worldometer inte har fattat hur Sverige rapporterar.
Sorry, jag pudlar. Jag trodde sista raden var igår, men det förklarar det ytterligare.
Citera
2020-11-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Märkligt att överdödligheten uteblivit trots coronaviruset... Dödligheten jämfört med tidigare år verkar helt normal.

https://archive.fo/Ebrgv

Vad kan detta bero på? Är det som det påstås att man bara klassat om normala dödsfall? Som statistiken visar? Är detta bara en stor bluff?

Ja de flesta som inte klarar av Covid-19 skulle ha dött inom en snar framtid ändå. Om man någonsin har besökt ett äldreboende förstår man det.

Om man är en idiot, som de flesta i tråden är, så tolkar man detta inlägg som att jag tycker det är skit samma om folk dör i Covid-19 eftersom de ändå skulle ha dött ändå.
Citera
2020-11-27, 19:54
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Om det kommer att stämma sticker Sverige ut igen m tanke på generellt lägre EU dödstal/dag i våg 2 tack vare bättre behandlingsmetoder.
Själv tror jag som tidigare att början/mitt av dec kommer kulminera för att sedan lugna sig.

Blir det som i våras så kommer smittan sjunka långsamt... Sverige är ju sämst enl OECD på att få ner smittotalen vid en "våg".

I slutet på våg två hade Sverige högsta dödstalen per dag i Europa. Undrar om det blir likadant nu. Kan ju lätt bli några tusen döda till om vi ligger kring 100 döda om dagen en månad.

Ja, med halverad dödlighet så betyder det att spridningen borde toppa på ungefär det dubbla mot i våras om ECDC har rätt.
Citera
2020-11-27, 20:06
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Men ändå så vill folk jämföra Sverige med andra länder...
Det går om man gör det på rätt sätt och om man vet vilka variabler man ska rätta för. Ju mer jag läser och förstår hur det fungerar desto mer komplicerat blir det. Det är rätt många saker man måste ha i huvudet samtidigt.
Citera
2020-11-27, 20:09
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
EUROPEISKA SMITTSKYDDET TROR PÅ SVART REKORD FÖR SVERIGE

Dödsfallen i corona i Sverige kommer att hamna på och kanske till och med över de nivåer som var aktuella i våras under pandemins första våg. Detta enligt en rapport från europeiska smittskyddsmyndigheten ECDC...

Detta är intressant, särskilt utifrån att de hade rätt om att det skulle bli en andra våg, medan FHM gissade fel där. Man får hoppas att ECDC har fel, dock.. 😷

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-coronaviruset/

Visar hur värdelösa MSM är och inte gör sitt jobb ordentligt. Det där dokumentet har redan lagts upp i tråden av en debattör. Flashback är ljusår före MSM.

Sweden. Sidan 40.

https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/documents/covid-forecasts-modelling-november-2020.pdf
Citera
2020-11-27, 20:11
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Några saker jag hört på sista tiden, kanske någon här vet om de är sanna?

Vaccinet är så dåligt att man måste fortsätt använda mask och isolera även efter att man tagit det, enligt Dr Fauci och andra höga... man kan fortf smitta andra även med vaccinet...

Vaccinet kommer göra människor sterila enligt forskare ifrån pfizer... 97% blir sterila både kvinnor och män... Dagen efter vaccinet annonserades ut så sålde deras CEO alla aktier och sa upp sig och stack...

Hela detta virus är en stor bluff ämnad att göra folk vana vid att isolera sig hemma... en del av planen "The Great Reset" som WEF pushar. Media ägs av samma aktörer och är med på noterna att skicka ut falska nyheter och skräckpropaganda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in