Citat:
Exakt så. Jag bor själv i ett hus som är byggt ungefär samtida som det här. Fantastiskt välbyggt!
Intressant att Ebba-kramarna här inne har noll förtroende för hennes förmåga att bedöma huset. Istället förlitar man sig på en journalist på Aftonbladets bedömning. Är han känd för att vara någon slags byggnadsexpert?
EB hade planerat att flytta in i huset i december!
Intressant att Ebba-kramarna här inne har noll förtroende för hennes förmåga att bedöma huset. Istället förlitar man sig på en journalist på Aftonbladets bedömning. Är han känd för att vara någon slags byggnadsexpert?
EB hade planerat att flytta in i huset i december!
Ebba är duktig på att prata. Männen tycker hon ser bra ut. Särskilt när hon klär sig slampigt. Men hennes avgrundstora kunskapsluckor har avslöjats den sista tiden.
Den där med en miljon för en elbil var dråpligt när alla som kör bil vet vad en elbil kostar och har en sådan i tankarna.
Det umgänge Ebba visar upp är med en materialistisk och nöjeslysten bloggerska som hon roar sig med under en Pandemi. Ebba har inte uppfattat smittspridning, förstår inte orsak och verkan, och konsekvenser av de beslut KD varit med om att ta om vården där de haft makt.
Ebba har alltid ha folk som hjälper henne, och hon har fått ett långt rep eftersom alla gillar siffrorna hon levererade i valet. Men när hon inte har fått hjälp, har hon inga baskunskaper och inget vett.
Ebbas eskapader med Esbjörn visar att hon inte ens kan fylla i ett formulär. Vilket en enorm mängd av bidragstagare kan! Vem hjälper henne att ansöka om banomsorg eller arvoden, när man måste fylla i allt på en blankett, undrar jag. När till och med en nyanländ migrant fattar att alla rader eller rutor på en ansökan ska vara ifyllt när man vill få en ansökan om något beviljad.
Dokumentet som heter köpeavtal som hon fick av Sjönära har rader där man fyller i alla obligatoriska uppgifter för att få igenom en ansökan om lagfart. En sida, ett enda ark! Fiffigt tänkt, att man skriver på minimikraven för lagfart, som datum, namn under raden där det står säljare och köpare, efter att man fyllt i raden för fastighet och fastighetsbeteckning. Sen står det köpeskilling och alla detaljer som är formkraven. Rad för make godkännande om man är gift och längs ner på pappret har vi raden där det står vittnen som bevittnar säljarens underskrift.
En politiker som inte kan läsa vad som står på ett dokument, får mig att skratta. Hon hade en vännina närvarande. Jag vet inte var de befann sig med Esbjörn, men det var nog nära tätbyggd. Om jag behövde bevittna ett dokument hastigt och lustigt, går jag till granne. Behövs det vittnen på kontoret ber jag folk på plats. Nu fanns det ett vittne redan, och med ett telefonsamtal hade Ebba kunnat få fram ett vittne till.
Jag funderar om det kan vara så enkelt att trots att parterna skrev under på köpekontraktet och det fanns en rad att fylla i, som ska bevittna säljarens underskrift med två streck för varje vittne att skriva på, så ville inte Ebba ha vittnen närvarande, för hon såg hur Esbjörn började bli trött och göra det jag kallar för logga ut. När man inga vittnen har, är det för att man inte vill ha folk som ser vad man håller på med.
En annan spekulation är att Ebb har grava läs och skrivsvårigheter. Allt för okunnig, till den grad att hon inte förstår att hon måste fylla i alla rader i ett dokument, trots att det finns text som talar om vad och var dessa uppgifter ska skrivas.
Det ligger nära till hands att antaga, att de gånger hon varit slarvig förut och gjort fel på ansökning typ till dagis har hon fått hjälp. Samma sak med ansökningar om arvoden och ersättningar i riksdagen. Men när Ebba helt på egen hand skulle skriva namn på köpare och säljare, fastighetens adress och fastighetsbeteckning, summa köpeskilling, och ha två vittnen, då sket det sig. Jag undrar varför hon inte såg att alla rader inte var ifyllda?
Det Ebba hade i sin hand var ett köpebrev, en värdehandling. Men som den sopan till politiker som hon är, kunde hon inte ens fylla i uppgifter i ett köpebrev på ett korrekt sätt. Ebba fick fick endast till ett avtal utan formkrav, när hon inte hade folk som fjäskade runt henne! Kan själv, pyttsan.
https://www.google.com/search?q=k%C3%B6pebrev+fastighet&client=safari&rls =en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjOxPnj4aL tAhWcCRAIHbLIDVIQ_AUoAXoECAUQAw&biw=1440&bih=707
Senast redigerad av Vresrosen 2020-11-27 kl. 14:43.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-11-27 kl. 14:43.