2020-11-27, 15:21
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vittnen framträden nu för att vittna om hur röstningsmaskinerna är byggda för att manipuleras:

https://www.youtube.com/watch?v=iTGMsoWMfkI
Till och med Dominion själva erkänner att maskinerna väldigt enkelt kan manipuleras genom USB.
https://media.thedonald.win/post/anChu1Sp.jpeg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ja vad ska man säga.
Ni som säger er vara insatta gör verkligen ett utmärkt jobb med att övertyga oss idioter och bögjävlar att valfusk har skett och att bevisen är solklara.
Kämpa.
Jag ska lämna er i fred i er alternativa verklighet. Tills något konkret dyker upp.
Vi (iaf jag) försöker absolut inte övertyga ett troll. Det är för trådens andra läsare man diskuterar med dig.
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Dominion är ett bolag som ska ligga bakom Venezuelas val samt 21 andra länder till.

Hur man lyckats operera i andra länder ligger i att man har fått hjälp av en trebokstavs organisation (CIA) för att genomföra dessa fusk för att sätta sina egna puppets på platsen.

Bara en reality-check:
Känns det trovärdigt att CIA ville ha Chavez som president i Venezuela isf den USA-vänliga oppositionen?
2020-11-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bara en reality-check:
Känns det trovärdigt att CIA ville ha Chavez som president i Venezuela isf den USA-vänliga oppositionen?

Ja, faktiskt. Venezuela har olja. Bara för att dom säger sig hata varandra betyder det inte att dom tjänar pengar på det hela.

Mycket olja märks om och säljs dyrare. Bra exempel på samma skit är Vitryssland som inte får sälja olja men gör det ändå via Ryssland som märker om oljan till rysk olja.
2020-11-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jasså du specificerade inte vilket val det gällde. Jag tror inte Chavez är inblandad så kan inte hjälpa dig. Kan du förklara hur vi vet att ett system som används tidigare för fusk nu slutat användas för fusk utan att ens göra en kontroll av det?
Jag tänkte att det skulle vara underförstått, mot bakgrund av vilket delforum vi sitter på. Kan du förtydliga din fråga?

Citat:
Nu sitter jag på telefonen så det blir helt skit att skriva.

Inget av det har blivit avskrivet som trams ifall du frågat vem som helst som inte är media eller politiker/människor som håller på Biden.

Hade det inte funnits något av värde så hade man inte släppt det. Det är 104 sidor bara stämningen av Georgia.

Hugo är död och kan inte fuska till årets amerikanska presidentval. Kanske läsa rapporten så vet du hur Hugos namn och Venezuela blir inblandat i det hela.

Varför sitter du och debatterar ett ämne du inte har koll på?

Men ska jag recapa rapporten, två män ifrån Venezuela grundade Dominion/Synemanic (eller vad dom nu heter) som ett företag i Florida för att ske öppna kontor i Kanada där dom nu har huvudkontoret.

Dominion har tagit emot pengar för projekt bland annat från Open society foundation och Clinton foundation.

Dominion är ett bolag som ska ligga bakom Venezuelas val samt 21 andra länder till.

Hur man lyckats operera i andra länder ligger i att man har fått hjälp av en trebokstavs organisation (CIA) för att genomföra dessa fusk för att sätta sina egna puppets på platsen.

Den server i Tyskland tillhörde inte Dominion, utan CIA.

Det är vad rapporten avslöjade.

Här kollar jag historia om att det är fakta att CIA har hjälpt till att valfusk i andra nationer.
Men jag frågar ju dig, och du åtminstone utger dig för att veta saker! Kan du presentera något? Dessutom hur är något av det du recapar - om det ens är sant - bevis för att Venezuela {OCH HUGO FUCKING CHAVÈZ} har fuskat i valet?!
2020-11-27, 15:32
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Men ska jag recapa rapporten, två män ifrån Venezuela grundade Dominion/Synemanic (eller vad dom nu heter) som ett företag i Florida för att ske öppna kontor i Kanada där dom nu har huvudkontoret.

Den server i Tyskland tillhörde inte Dominion, utan CIA.
Smartmatic och Dominion är två helt olika företag. Dominion används i USA men har aldrig varit inblandat i nåt val i Venezuela överhuvudtaget. Smartmatic grundades av och ägs av folk från Venezuela och har använts i massa val där, men användes inte i årets val i USA.

Det finns ingen relevant server i Tyskland vare sig den tillhör Dominion eller CIA. Det är en ren fabrikation.
2020-11-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Jag tänkte att det skulle vara underförstått, mot bakgrund av vilket delforum vi sitter på. Kan du förtydliga din fråga?
Läste frågan igen och har svårt att se vart du skulle behöva ett förtydligande men då kom jag på att det kanske var det svenska språket som var svårt så jag testar omformulera på engelska så får vi se om du fattar.

Just the connection that Dominion system has been used to cheat in atleast one other country should be enough for a Audit if you ask me and also enough to look through dominion voting system machines if you ask me. But why do your side of the table with this information out there believe that we should trust it without a Audit and check of the system when there is clear proof that this system is not a safe system to use?
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-11-27 kl. 15:36.
2020-11-27, 15:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Visst känns det som att medierna har tappat masken, och numera ljuger helt öppet med byxorna neddragna? Men minst sju av tio npc (vanligt folk) förblir helt blinda inför detta faktum.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag såg detta på nätet vilket resonerar med hur jag själv har tänkt genom tråden:

Twitter har nu blockerat länkarna till Sidney Powells stämningsansökningar. Alltså inte till hennes site - defend the republic. Utan till de två pdf:er som offentliggör stämningsansökningarna. Försöker man tweeta dem så ser man ett meddelande om "potentially harmful links" (kan någon testa och bekräfta?).

För mig är det extremt märkligt. Stämningsansökningarna är inte fake news, harmful eller något annat. De må vara totalt felaktiga anklagelser men de ska ju i sådana fall exponeras, inte censureras.

Nästan alla är redan på de anklagades sida i media. Varför går de och gömmer sig!?

Så ser jag på saken också. Trump är ingen ärthjärna, inte heller Giuliani, Lin Wood och inte heller Powell. De tre sista har praktiserat juridik i USA sedan 70-talet. De är väl medvetna om hur illa man kan råka om man häver ur sig lögner mot företag och privatpersoner. Alltså utgår jag ifrån att de har rejält på fötterna. Ingen av dem är ju inte någon brännvinsadvokat utan de har ju alla respekterade karriärer bakom sig. Powell som nyligen försvarade Flynn har garanterat fått höra mängder av tidigare okänd information. Trump och Guliani som befunnit sig i WH och därmed på insidan har haft all möjlighet att ha kontakt med all säkerhetstjänst.
https://www.dni.gov/index.php/what-we-do/members-of-the-ic

Att tro att team Trump drar skit ur hatten tror jag inte ett ögonblick på. Jag tycker David Zhang på Welcome to Beyond The Noise analys av Trumps strategi är klockren. Avslöja inte allt du sitter på, utan ta det del för del och låt fienden famla i mörkret medan han sakta sätter sig i själv hårdare fast i lögnen. Tex att "låta Biden börja med sin övergång var helt ok, han ska bara deklarera jäv mot främmande makt först". Biden och Deep State vet inte vilken information team Trump sitter på. MSM deklarerade att Trump nu gett upp, men från team Biden har det varit märkligt tyst.
https://www.youtube.com/watch?v=8G4aDfPz_IY
2020-11-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det enda vettiga är att inte tro på snacket om valfusk. För det finns inga bevis.

Dyker det upp bevis, så är det ett annat läge. Då får man granska dem och avvakta om bevisen håller i en rättslig process.

Vi är inte i den rättsliga processen än för att vi har inte kommit dit än.

Men bevis har presenterats. Åter igen, ska vi diskutera dom eller ska du upprepa att allt är en lögn?
2020-11-27, 15:56
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Inlägg från den 8 november. Man undrar hur det går med det här? Det är ju i alla fall tre veckor sedan???

Vad som är mest tydligt i det här är att man inte tycks kunna samordna sig kring något. Det brukar vara ett tecken på att man ljuger, man babblar på om allting. Det är Kina, Venezuela, Serbien, Ukraina, Ryssland, Saudi och Kanada.

Men inte ett enda namn kan yttras.

Det är media, pollar, valarbetare, lastbilschaufförer, papperstryckare, nycklar, övervakningskameraförstörare, och bara - tystnad.

Det är maskinerna, algoritmerna, rådatan, och gud vet allt. Men bara - tystnad.

Vad snackar du om ? Stämningar har ju lämnats in av Powell Federalt och av Guiliani och andra i lokala domstolar.

Läs igenom Powells inlägg, bara i Georgia finns 30 detaljer för att stänga valets hela validitet. Alla dessa skall motargumenteras emot, samtidigt som man nu skall titta på kuvert signaturer (Kemp har ok:at).

Förstår att du är färgad av din bild, men du bör väl åtminstone kunna se vad som försiggår i rätten nu ?
2020-11-27, 15:57
Medlem
Citat:
Kan du substantiera något av det du säger? Framförallt delen "there is clear proof that this system is not a safe system to use?".
Aaah förlåt. Du spammar ju i tråden så trodde du var insatt.

https://defendingtherepublic.org/wp-content/uploads/2020/11/COMPLAINT-CJ-PEARSON-V.-KEMP-11.25.2020.pdf

Du kan hitta hur måånga konstigheter kring Dominion som helst så frågan är väl bara om du orkar sätta dig in i ämnet eller om du ska skrika att inga konstigheter finns bara för att du blundar för dom?

annars är du ju välkommen att förklara varför alla experter i texas har fel i sin analys om att Dominion systemet inte var säkert, vi har alltså:
Mr. Tom Watson, an expert in electronic data communication systems;
Mr. Brian Mechler, an expert in electronic data communication systems;
Mr. Brandon Hurley, an expert in election law and procedure; and
Mr. Charles Pinney, an expert in election law and procedure.

Som gick igenom Dominion Voting Systems för Texas räkning och se ifall det var ett bra system att använda men dom kom fram till att det hade flera brister och inte borde användas i valet vilket Texas heller inte gjorde. Du kan väl börja med om du anser att Dominion inte har brister att förklara varför dessa människor har fel, du har en rapport här med mer info: https://www.sos.texas.gov/elections/forms/sysexam/dominion-d-suite-5.5-a.pdf

När du misslyckats med att förklara varför dessa folk har fel får du då gärna återkomma till varför man inte borde göra en Audit av rösterna när det finns så mycket brister med systemet som har används på vissa platser.
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-11-27 kl. 16:08.
2020-11-27, 15:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Nej, det har jag inte. Men du hävdar gång på gång att det finns mängder av obestridliga bevis. Kan du presentera något av dem?

Bara i Georgia stämningen finns 30 separata delar som var och en får HELA Georgia valet att invalideras. Allt Powell lämnat in skall dessutom kunna bevisas vilket framgår i stämningen.
Läs rapporten innan du sitter här och kastar ur dig frågor.. tack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in