2020-11-27, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Plötsligt kommer denna debattartikel från Annie Lööf i annan belysning.

Om jag räknar rätt (rätta mig om jag har fel!) publicerades den dagen innan Stoppapressarna hade sin första artikel om Federleys sambo. Tänk vilken tur Lööf hade med tajmingen.

Eller ville Lööf stämma i bäcken i detta fall där rättegång snart inleds, och så råkade hon slå två flugor i en smäll: (FB) C politiker misstänkts för att ha köpt sex av barn 2018, åtal september 2020

https://www.expressen.se/debatt/polisens-nedprioritering-av-sexbrott-mot-barn-ar-en-skam/

Annie L visste givetvis vad som skulle komma ut i media därav denna artikel, ett försök att rädda det som räddas kan av Centerns rykte!

Rent ut sagt ett förjävligt agerande, vilken jävla rutten människa Annie är, artikeln är inte värt ett jävla skit när man fattat varför hon skrev den!
Citera
2020-11-27, 12:37
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Nu hoppas jag vi aldrig mer i helvete ser denna Frederick Federlay i något som helst förtroendeuppdrag i framtiden.
Han har ett så djävla dåligt omdöme så han skall bara skämmas ögonen ur sig nu och gömma sig för mänskligheten.
Nu skall dumfan begära sjukpenning dessutom.
Det här är så djävla dumt så jag har inte ord för det.
Inte en djävla krona till FF av mina skattemedel längre.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2020-11-27, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Behöver ju inte vara så, jag pratar bara om normalfallet. Vanligen flyttar man inte in hos någon efter att ha känt varandra i någon månad. Det är mer troligt att de känt varandra en längre tid än så. Sen vet jag inte ens var uppgiften kommer ifrån att de bara känt varandra sen i somras, om det är en trådsanning eller går tillbaka på något verkligt.
Jag tror bögar lever i en annan tidzon där en månad är en evighet.
Citera
2020-11-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det intressanta är väl att Feder-gay bara tar fram Ursula när han blir påkommen med att ha gjort något dumt. Då skyller knullgubben på sitt alter ego; lite som små barn på tre år skyller på en låtsaskompis när godiset till fredagsmyset är uppätet. Ungefär den infantilt mentala nivån verkar han ligga på - det var kanske det som lockande J*nas?

Får mig att tänka på Norman Bates i Psycho. Fast om han var pedofil framkommer inte vare sig i romanen eller filmatiseringarna. Dock en modersbunden kvinnomördare.
Citera
2020-11-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om Annie Lööf kan leda det i bevis så får han naturligtvis omedelbart sparken. Finns ingen större beröringsskräck än pedofili.

Han kan nog komma ganska långt med att säga att han ingenting visste. Tror inte Annie kommer sparka honom bara sådär. Han borde dock fatta själv att han är helt körd offentligt efter det här och inte kommer att kunna driva någon politik utan att folk ständigt tänker på den här grejen. Federley gick ut och grinade nån gång förra året om att KD inte tagit tillräckligt mycket avstånd från Ungern i EU-parlamentet, minns inte exakt vad det handlade om men han var mäkta upprörd och indignerad. Man kan föreställa sig en sån debatt nu, utifrån var han befinner sig. Inte det bästa läget.
Citera
2020-11-27, 12:41
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Stämmer det att den flicka som utsattes för pedofilövergreppen som gav 9 år i fängelse var adopterad av ett gay-par, där pedofilen var den ena partnern?

Det måste rimligen stå om detta fall på FB, om någon kan länka så vi kan läsa på.

Om det är så hade frågan "Tror du det kan finnas några nackdelar för barn som adopteras till gay-par" varit kul om en journalist ställt till Federley.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-11-27 kl. 12:49.
Citera
2020-11-27, 12:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det är inte ens säkert att FF är särskilt mycket bög alls, men hans sanna sexualitet gick såklart inte att visa upp och göra karriär på - därför tog han till bög-kortet (merit i svensk politik) och odlade sitt specialintresse i skymundan..?
Citera
2020-11-27, 12:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Nu hoppas jag vi aldrig mer i helvete ser denna Frederick Federlay i något som helst förtroendeuppdrag i framtiden.
Han har ett så djävla dåligt omdöme så han skall bara skämmas ögonen ur sig nu och gömma sig för mänskligheten.
Nu skall dumfan begära sjukpenning dessutom.
Det här är så djävla dumt så jag har inte ord för det.
Inte en djävla krona till FF av mina skattemedel längre.

Arma, ARMA djävla Sverige!

Och inte vilken sjukpenning som helst,vi vanliga får max 90 %av 38000..politiker får 100 %av sin lön i sjukpenning..av ngn outgrundlig anledning..
Citera
2020-11-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Plötsligt kommer denna debattartikel från Annie Lööf i annan belysning.

Om jag räknar rätt (rätta mig om jag har fel!) publicerades den dagen innan Stoppapressarna hade sin första artikel om Federleys sambo. Tänk vilken tur Lööf hade med tajmingen.

Eller ville Lööf stämma i bäcken i detta fall där rättegång snart inleds, och så råkade hon slå två flugor i en smäll: (FB) C politiker misstänkts för att ha köpt sex av barn 2018, åtal september 2020

https://www.expressen.se/debatt/polisens-nedprioritering-av-sexbrott-mot-barn-ar-en-skam/

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Annie L visste givetvis vad som skulle komma ut i media därav denna artikel, ett försök att rädda det som räddas kan av Centerns rykte!

Rent ut sagt ett förjävligt agerande, vilken jävla rutten människa Annie är, artikeln är inte värt ett jävla skit när man fattat varför hon skrev den!

Jag har tolkat det som att det finns i alla fall mikroskopiska inslag av rättspatos och kurage i Nyléns personlighet.

Det kan ju ha varit tvärtom att han suttit och slipat på storyn och valde att trycka på knappen när det blev lite väl magstarkt och motbjudande att läsa om centerns officiella hållning.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-11-27 kl. 12:45.
Citera
2020-11-27, 12:44
Avslutad
Citat:
Stämmer det att den flicka som utsattes för pedofilövergreppen som gav 9 år i fängelse var adopterad av ett gay-par, där pedofilen var den ena partnern?

Det måste rimligen stå om detta fall på FB, om någon kan länka så vi kan läsa på.
Nej, det stämmer inte. Pedofilen var sambo med flickornas mor.
Citera
Medlem
Konstigt att de är så tyst om detta i ab och expressen.

Detta är en mega gräv .

Undrar när utländska tidningar börjar gräva om ursula.

Ursula har ju en top position inom EU!
Citera
Avslutad
Citat:
Om Annie Lööf kan leda det i bevis så får han naturligtvis omedelbart sparken. Finns ingen större beröringsskräck än pedofili.

...beror på vilket kollektiv du tillhör, vore det så enkelt att Federly var en vanlig medelålders (svensk) man så alla dagar i vecka. Uteslutning och avståndstagande 100% samt ett mediadrev. Lägger du till att det vore en SD politiker så skulle drevet go bananas. Men nu är det en centerpartist (tillhör de goda) och en person inom HBTQ-kollektivet (untouchable) vilket gör både ett drev och ett avståndstagande/uteslutande mer delikat. Homofob är inget Annie Lööf vill riskera kallas... Därtill kör ju Svt as we speak skönmålningen av honom och våra överbetalda EU-politiker i TV-serien Bryssel Calling, så även de sitter nu i en knepig sits. HBTQ-kollektivet förefaller ju även urstarkt på Svt och Annie Lööf vill inte hamna i onåd där, nu när hon är så hyllad efter C:s vänstersväng.

Lööf och media avstår därför skarpa frågor och ger sannolikt istället Federley möjligheten att spela ovetande, lurad, indignerad, förfärad och överräcker därmed en offerkofta istället. Så kan Federley åka tillbaka till Bryssel, göra sitt viktiga jobb där och lägga detta bakom sig. Allting gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in