2020-11-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaha, var det inte precis positivt att man inte var som resten av kvinnorna i landet som bara intresserar sig för AW, smink och ingenting annat? Du kan ta dina fördomar med dig och dra nåt gammalt över dig, din bittra stackare.
Du säger emot dig själv i inlägget här, det är rörigt och svamligt.
Förmodligen ingen hejare på schack alltså

Människor med intressen är positivt.
Nej jag syftade på att en feminist och klassisk bitterfitta är vi inte i behov av.

Livet är jobbigt så vi behöver inte mer problem.
Citera
2020-11-27, 02:35
Medlem
Citat:
Jaja, det har visserligen gått upp för mig i vuxen ålder att jag förmodligen tillhör den lilla klick av mänskligheten som är något litet mer skärpt och intelligent än genomsnittet, d.v.s majoriteten, där är även män inkluderat givetvis.
Och man brukar ju umgås ungefär som man är

Nja tveksamt jobbiga feminister är inte särskilt smarta utan enbart jobbiga.
Citera
2020-11-27, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Klart det finns studier som visar på ökad sammanlagd kompetens. Läs forskarna Johanna Rickne, Torsten Persson och Olle Folkes rapport.

Eftersom kvotering inom politk är off-topic sätter jag stopp för ytterligare diskussion här.

Nja svensk politik de senaste 20 åren tyder ju inte direkt på att kvotering är något framgångsrecept.
Det har ju varit en katastrof.
Citera
2020-11-27, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Det ÄR väldigt ovanligt med kvinnor som har intressen utanför smink, kläder, skvaller, träning eller matlagning/bakning.

Så du och dina kompisar är faktiskt undantag, oavsett om du gillar det eller inte.
Schackmatt. Där har du fel.
Citera
2020-11-27, 06:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Människor med intressen är positivt.
Nej jag syftade på att en feminist och klassisk bitterfitta är vi inte i behov av.

Livet är jobbigt så vi behöver inte mer problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Nja tveksamt jobbiga feminister är inte särskilt smarta utan enbart jobbiga.

Ingen aning om vem du syftar på. Du får gärna förklara vem du menar, och varför du påstår en sån sak. Vore mycket intressant att veta vem du talar om och vad som får dig att dra dessa slutsatser.
Citera
2020-11-27, 11:17
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Men vad du "känner" stämmer dock inte överens med verkligheten. I schack har man ju just specialsystem för att kalla en kvinna grandmaster där poängen är betydligt lägre än för en manlig grandmaster. Det är heller inga kvinnor med i toppturneringarna, de kan inte mäta sig.

Det var intressant. Utveckla gärna, för lite fakta är alltid bra att ha i bakfickan när ämnet tas upp .
Citera
2020-11-27, 11:17
Medlem
procentarns avatar
Citat:
Ingen aning om vem du syftar på. Du får gärna förklara vem du menar, och varför du påstår en sån sak. Vore mycket intressant att veta vem du talar om och vad som får dig att dra dessa slutsatser.

Kvinnor är patetiska. Varför ska kvinnor ta plats när det finns män som är bättre? Såg du dessa schackspelande kvinnor, Anna och Pia Cramling var med i Nyhetsmorgon idag?
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/13305883
Skämskudde på om du ska se klippet.

Varför tar de inte in MÄN istället som kan så mycket mer om schack och ger ett trovärdigare intryck? Istället för två flamsor?

Tycker du inte själv att det är PATETISKT att kvinnor ska ta plats när det finns män som kan såå mycket mer?
Citera
2020-11-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Det var intressant. Utveckla gärna, för lite fakta är alltid bra att ha i bakfickan när ämnet tas upp .

https://en.wikipedia.org/wiki/Chess_rating_system

För män:

Citat:
Elo scales, 1978[3] Rating range Category
2700+ No formal title, but sometimes informally called "super grandmasters"[4]
2500–2700 most Grandmasters (GM)
2400–2500 most International Masters (IM) and some Grandmasters (GM)
2300–2400 FIDE Masters (FM)
2200–2300 FIDE Candidate Masters (CM), most national masters
2000–2200 candidate masters, experts (USA)
1800–2000 Class A, category 1
1600–1800 Class B, category 2
1400–1600 Class C, category 3
1200–1400 Class D, category 4
below 1200 novices

För kvinnor:

Citat:
For women's tournaments, the categories are 200 rating points lower, so a Category 1 is an average rating of 2051 to 2075, etc.[2]

Citat:
https://www.ichess.net/blog/history-women-chess-titles/

There are four additional, similar titles in women’s chess – the Woman Grandmaster (WGM), the Woman International Master (WIM), Woman FIDE Master (WFM) and the Woman Candidate Master (WCM).

The requirements to achieve the women’s chess titles are a little lower than for the open titles, by about 200 Elo points.
Citera
2020-11-27, 12:15
Medlem
Citat:
Jaja, det har visserligen gått upp för mig i vuxen ålder att jag förmodligen tillhör den lilla klick av mänskligheten som är något litet mer skärpt och intelligent än genomsnittet, d.v.s majoriteten, där är även män inkluderat givetvis.
Och man brukar ju umgås ungefär som man är

En person som kallar andra på forumet för grisar och stolpskott kanske inte ska lyfta sig till skyarna så mycket...
Citera
2020-11-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Schackmatt. Där har du fel.

Vet du vad shack matt betyder ens?
Citera
2020-11-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Vet du vad shack matt betyder ens?
Ja det vet jag. Garri Kasparov vet lite mer än mig.
Citera
2020-11-27, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Ja det vet jag. Garri Kasparov vet lite mer än mig.

Du använder begrepp väldigt konstigt, men å andra sidan matchar det din bländande argumentationsteknik också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in