2021-02-14, 13:11
Medlem
Jag har märkt att dum bum middle och dum bum original helt har försvunnit från den svenska marknaden.

Någon som vet en sida som säljer dessa och har dem i lager?
Citera
2021-02-16, 04:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Hade tänkt åka till Polen på en kort semester när Covid lagt sig lite. Är det fortfarande Vicov som är det hetaste stället i Polen att köpa över disk?
Jag har hört att hans sortiment begränsats avsevärt. Verkar inte ens sälja Cobra 8 längre. Finns gamla video där man ser alla möjliga roliga grejer men han verkar fått problem med staten eftersom han sålde brutala grejer som folk visa på Youtube.
Så här är det. Jag var i Polen nyss
Och myndigheterna har blivit stenhårda. För att få handskas med störa saker så behöver du både tillstånd att sälja samt för att köpa. Sköter du inte dig slås butiken igen, punkt.
Samma sak i Tjeckien.. Både på pyro Moravia och Klasek..du måste visa upp giltigt tillstånd att få handla, säljer dom ändå ryker deras tillstånd.

Alltså den är benhårt jämfört med 5 år sedan eller när det va fritt fram.

Och mitt sista råd.... Köp för fan inte på någon marknad eller webbshop. Det är med största sannolikhet fejk och fullkomligt livsfarliga produkter då originalen är jäkligt svåra att komma över.
Tänk efter om det är värt att dras med otäcka skador som blindhet och bortskjuyna händer bara för att det var kul att leka.
Försäljare skiter i er fullständigt bara dom tjänar några hundralappar på erat öde!
Är ni okej med det så är det fritt fram att gambla för det är exakt vad det är.

Nej jag är ingen moraltant.
Citera
2021-02-23, 19:55
Medlem
Ni som tappat grejerna i tullen och blivit tillkallade till förhör, hur mycket har ni beställt?
Jag gjorde en liten beställning för att prova, fick hem grejerna igår, så nu blev jag sugen på att beställa mer.
Citera
2021-02-25, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csproffs123
Beställde under 20 paket för att vara safe, ca 5kg totalt

Vilken hemsida beställde du ifrån??
Citera
2021-02-26, 10:30
Medlem
Pyronostalgis avatar
Varifrån kommer dessa påhittade regler om vikt och antal paket som skulle spela nån roll när ni torskar?
Citera
2021-02-26, 13:02
Medlem
Åkte på straffvarning
Citera
2021-02-26, 14:07
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davelito
Åkte på straffvarning

För er som inte vet vad det är:

Straffvarning
Om någon har begått ett enklare brott och inte har fyllt 18 år kan åklagaren besluta att inte väcka åtal. Man får då ingen påföljd (straff) för brottet. Istället kallas man till ett möte med åklagaren. Detta kallas straffvarning. Om man begår ett nytt brott kan straffvarningen återkallas och åtal väckas för både det gamla brottet och det nya.
Citera
2021-02-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Varifrån kommer dessa påhittade regler om vikt och antal paket som skulle spela nån roll när ni torskar?
Antar att du frågar på mitt inlägg. Nu när jag läste det igen så förstår jag hur du tolkade det men det var inte riktigt så jag tänkte när jag ställde frågan.
Var väl egentligen tänkt som en allmän fråga kring hur tunga paket folk tappat i tullen.
Citera
2021-03-07, 10:19
Bannlyst
Någon som provat dumbum? Dom lite större
Citera
2021-03-08, 14:28
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Någon som provat dumbum? Dom lite större

Jag har testat Dumbum Nano, Dumbum Micro, Dumbum F2, Dumbum F3, Dumbum 2g+, Dumbum 120DB, Dumbum 5G & Dumbum Middle.

Av dessa så är F2 & 120DB bäst enligt mitt tycke, men 120DB kommer med en ganska stor prislapp i förhållande till det du får.
Citera
2021-03-08, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Jag har testat Dumbum Nano, Dumbum Micro, Dumbum F2, Dumbum F3, Dumbum 2g+, Dumbum 120DB, Dumbum 5G & Dumbum Middle.

Av dessa så är F2 & 120DB bäst enligt mitt tycke, men 120DB kommer med en ganska stor prislapp i förhållande till det du får.

Vart kan man köpa dessa
Citera
2021-03-14, 17:43
Medlem
till er som åkta fast hur mycket hade ni beställt och vilken hemsida samt påföljden. har beställt nu 2 gånger för 15kg och tycker om att smälla i min skog kastruller o lite andra saker och gott som smör så vill höra era historier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in