Citat:
Ursprungligen postat av
Rytve
Hade tänkt åka till Polen på en kort semester när Covid lagt sig lite. Är det fortfarande Vicov som är det hetaste stället i Polen att köpa över disk?
Jag har hört att hans sortiment begränsats avsevärt. Verkar inte ens sälja Cobra 8 längre. Finns gamla video där man ser alla möjliga roliga grejer men han verkar fått problem med staten eftersom han sålde brutala grejer som folk visa på Youtube.
Så här är det. Jag var i Polen nyss
Och myndigheterna har blivit stenhårda. För att få handskas med störa saker så behöver du både tillstånd att sälja samt för att köpa. Sköter du inte dig slås butiken igen, punkt.
Samma sak i Tjeckien.. Både på pyro Moravia och Klasek..du måste visa upp giltigt tillstånd att få handla, säljer dom ändå ryker deras tillstånd.
Alltså den är benhårt jämfört med 5 år sedan eller när det va fritt fram.
Och mitt sista råd.... Köp för fan inte på någon marknad eller webbshop. Det är med största sannolikhet fejk och fullkomligt livsfarliga produkter då originalen är jäkligt svåra att komma över.
Tänk efter om det är värt att dras med otäcka skador som blindhet och bortskjuyna händer bara för att det var kul att leka.
Försäljare skiter i er fullständigt bara dom tjänar några hundralappar på erat öde!
Är ni okej med det så är det fritt fram att gambla för det är exakt vad det är.
Nej jag är ingen moraltant.