2020-11-26, 23:02
Medlem
Dorniers avatar
Jag har på min nyckelring förutom nycklar; en liten Victorinox kniv, en liten Fenix ficklampa, kapsylöppnare.

Vad kan man mer ha för kit på nyckelringen?

Vad har ni för kit på era nyckelringar?
Citera
2020-11-26, 23:09
Medlem
DigglerNicks avatar
En s.k "Tritium Nyckelring", dvs en någorlunda radioaktiv liten stav som är inkapslad. Blir självlysande efter att ha utsatts för ljus, håller i evigheter och hjälper mig finns nycklarna i mörker. Också se när det är mörkt! Har också en universal handfängsel nyckel.
Citera
2020-11-26, 23:13
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
En s.k "Tritium Nyckelring", dvs en någorlunda radioaktiv liten stav som är inkapslad. Blir självlysande efter att ha utsatts för ljus, håller i evigheter och hjälper mig finns nycklarna i mörker. Också se när det är mörkt! Har också en universal handfängsel nyckel.

Ok, den lyser alltså hela tiden?
Citera
2020-11-26, 23:31
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Ok, den lyser alltså hela tiden?

Haha, ja jag har faktiskt aldrig tänkt på det så. Men Ja, det bör den ju göra. Men synligt för ögat enbart när mörker tränger sig inpå!
Citera
2020-11-26, 23:33
Medlem
Försöker hålla nyckelknippan så liten som möjligt, vill kunna få ned den i myntfacket i jeansen.
Kniv, multiverktyg, ficklampa osv vill jag ha i större modell för att få funktionalitet på verktygen.
(~10cm knivblad, rejäla skruvmejslar på multiverktyget, 950lumen ficklampa osv)
Citera
2020-11-27, 00:09
Medlem
Dorniers avatar
Det man har på nyckelringen är som en liten backup, man kan ha större grejer också såklart. Nyckelringen har man alltid med sig. Då är det käckt att ha lite belysning och ett knivblad om det skulle behövas.

Dumt att ha nycklarna löst i fickan, mycket bättre att ha dem i en karbinhake i bältet. Då kan man omöjligt tappa dem.
Citera
2020-11-27, 01:21
Bannlyst
Man kan ha en sån där grej som gör att den piper om man visslar i fall man glömt vart man lagt knippan.
Citera
2021-02-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick

Coolt. Det kan man ju faktiskt ha användning för på riktigt. Var kan man köpa sånna?

Och finns det några faror med att gå runt med något radioaktivt i fickan?
Citera
2021-02-09, 22:40
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamungen
Coolt. Det kan man ju faktiskt ha användning för på riktigt. Var kan man köpa sånna?

Och finns det några faror med att gå runt med något radioaktivt i fickan?

LÄNK
Citera
2021-02-12, 01:33
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
USB med digitala förnödenheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem