Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Det här blir bara mer och mer förbryllande. De stämningsansökningar Powell lämnat in var inte alls det där frontalangreppet på mer eller mindre prominenta personer som jag trodde att de skulle vara, men kanske blir konsekvensen rättsliga processer mot de korrupta svinen inom amerikansk byråkrati.
Jag säger absolut inte att Powell är ute och cyklar, för jag vet att det finns så mycket skumraskens som allmänheten inte känner till, men jag undrar hur hennes utsikter verkligen ter sig att få upp detta i en högre instans så att det kan bli räfst och rättarting.
Jag tror det här inlägget har bäring på vad som kommer att hända:
(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.
Här pekar ju Powell på utländsk inblandning i valet - och det har bäring på executive-ordern från 2018. Jag tror att det kommer att komma fler stämningar från Powell - hon har börjat nu med Kraken I och Kraken II. Sen kommer den här kopplingen till djupa staten och utländsk påverkan av valet. Så nog kommer det här att ha tänder.
Men som vi talat om i tråden tidigare ikväll är opinionsläget viktigt i det här spelet och hur utspelen ska ligga i tiden. Man kan inte droppa alla ess på en gång. Jag tror det kommer flera grejer som ligger i pipeline nu, exempelvis datat från de beslagtagna servrarna.
Jag tror att vi får se detta i högre domstolar längre fram. Jag bedömer att hon kommer att ge sig på delar av CIA i samband med det.