Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Jag tycker du sätter fingret på ett centralt problem med FHMs kommunikation. Uttalar man sig luddigt om att smittan kanske peakar i mitten av december och smyger in i en bisats att: "under förustättningen att restriktionerna följs", så är risken stor att folk bara fokuserar på det förstnämnda och börja slappna av lagom till jul. Ett annat exempel är när Tegnell öppnar för resor i jul vilket kan tyckas gå emot många lokala restriktioner där man inte ska umgås med någon utanför sitt eget hushåll. Dubbla budskap av den sorten skapar förvirring och folk väljer såklart det trevligaste alternativet av det som FHM basunerar ut.
Nu tillhör ju jag några av de få i tråden som har förtroende för Tegnell och FHM, men här kan jag faktiskt hålla med. Det är rätt idiotiskt att säga att det är okej att åka på skidsemester osv, särskilt eftersom man inte kan veta i vilken utsträckning som folk faktiskt tar till sig restriktioner och åtgärder i nuläget. Nu var det inte helt klart men han lät ju onekligen inte helt emot det.
Förstår inte folk som absolut vill åka runt och "upptäcka världen" just nu.