2020-11-26, 18:19
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Detta är så underbart - Aft'nbladet exempelvis, hade tänkt forcera igenom denna nyhet och begrava den med ens. Nu har denna historia formligen exploderat på sociala media och då måste de fortsätta köra fallet. Härliga tider och ät skit, Aft'nbladet!
Citera
2020-11-26, 18:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Besvarat, men icke bevisat - vi vet absolut ingenting kring vad SÄPO eller någon polisiär myndighet inom EU yppat till partiet, statsministern och/eller FF. Mycket viktigt att detta framkommer! Tycker det vore konstigt om SÄPO INTE meddelade ex. FF om detta då det kan sätta hela hans framtid på spel. Eller, låt oss ponera att han träffat på en lustmördare som inriktat sig på bögar - någon som verkligen inte tror SÄPO agerat då? Skulle verkligen de gå ut i efterkant och harklandes vid podiet haspla ur sig att; "ja, detta visste vi om, men valde att inte förtälja FF detta, må han vila i frid, men det var en fråga om rikets säkerhet."...? Ett lite tillspetsat exempel men självklart finns det lägen där SÄPO måste kliva in och yppa information till de enskilda politikerna och deras partier och detta aktuella fall med FF och den dömde pedofilen är ett av dem, anser jag.

I synnerhet när FF Har en dotter i den ålder som pedofilen tänder på. Ska man låta bli att berätta det och låta flickan bli våldtagen?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Aha. För i domen i tråden från tingsrätten står det Lind och inte Almqvis. Bytte han innan hovrättsdomen? Märkligt. Det smarta är ju att byta efter att domen är fastslagen.

Här är domen:

https://docplayer.se/16181791-1-linkopings-tingsratt-malenhet-2-malgrupp-2-1-dom-2014-07-02-meddelad-i-linkoping.html
Lexbase kanske uppdaterar namnbytet. Har man inte skyddade uppgifter så är det ju allmän handling.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
FF kan ju ha vetat att han avtjänat straff utan att veta vad det handlade om.

Nu är det ju så att han är dömd för ett brott och det är ju öppna handlingar så jag svårt att se att FF inte skulle veta vad han var dömd till. Att direkt komma ur fängelse och flytta in direkt och sedan säga. Det hade jag ingen aning om. Nej du. Det håller knappast.
Citera
2020-11-26, 18:21
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefS
Pedofilen har bytt namn till Jon*s Lov* Em*nuel Al*qvist. * = a, e, a, m

Jonas Love Emanuel Almqvist.
Han hette Jonas Lind innan.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
I synnerhet när FF Har en dotter i den ålder som pedofilen tänder på. Ska man låta bli att berätta det och låta flickan bli våldtagen?

Orosanmälan till soc kanske är berättigat? Har förhoppningsvis redan gjorts.
Citera
Medlem
Svårt att tro Säpo hade vetskap om detta, annars vore nåt fel.

Jag har blivit nekad mindre jobb hos försvaret efter Säpo kollat upp min bekantskapskrets, jag själv har betalningsanmärkningar.

Det föll på att jag inte hade allt i ordning, vilket kunde utnyttjas av andra makter.
Citera
2020-11-26, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
FF kan ju ha vetat att han avtjänat straff utan att veta vad det handlade om.
Fredrik: men vad satt du för?
Jonas: jag satt 6 år för ba...hosthost...täkt.
Fredrik: va?
Jonas: ba...harkel...äkt.
Fredrik: ok.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, faktum är att myndigheterna gör så. Man upplyser inte partner/familj om domar, utan vill man veta så får man ta reda på det själv.

Jag anser att man borde ändra lagen så om personer gifter sig eller blir sambo så får man information om vissa typer av brottslighet, men så fungerar det inte.
En politiker är en person av befolkningen och har inga särrättigheter på det sättet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Nej, pedofilen förtjänar all skit han kan få. Men att vara så snabb med å ge FF skuld när vi inte vet om han faktiskt visste (mycket pekar på att han helt enkelt inte kollat upp vad killen var dömd för) om snubbens pedofili, det är inte att försvara någon diagnos. Sen att alla här är SDare och blir skadeglada för allt ont som drabbar övriga partiföreträdare är kanske snarare vad alla inlägg här handlar om. Flashback är trots allt extremhögerns rövhål.

Pedofilen har suttit många år och avtjänat sitt straff, jag förstår att du inte försvarar hans fruktansvärda brott men att du ser människan bakom, detta har du gemensamt med FF. Ni låter inte hatet styra.
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Exakt! Ytterligare ett solklart exempel där SÄPO inte kan hålla tyst...
Citera
2020-11-26, 18:23
Medlem
Citat:
Aha. För i domen i tråden från tingsrätten står det Lind och inte Almqvis. Bytte han innan hovrättsdomen? Märkligt. Det smarta är ju att byta efter att domen är fastslagen.

Här är domen:

https://docplayer.se/16181791-1-linkopings-tingsratt-malenhet-2-malgrupp-2-1-dom-2014-07-02-meddelad-i-linkoping.html

MrKoll "har information om namnbyten som registrerats hos folkbokföringen från år 2019 och framåt."

Så namnbytet har skett någon gång under 2019-20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in