2020-11-26, 18:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klart det är! Hyckleri utan dess like. Nu skriver man bara han tar timeout. Inget mer med den här saken. L ska skyddas. Tänk om det rört sig om en från SD. Det hade varit krönikor utan dess like.

Fedeley är Centerpartist inte L(iberal)
Citera
Medlem
RegiliusIVs avatar
Det är riktigt vidrigt. Dock bör man kanske låta bli att beskylla Federley för vad hans sambo gjort sig skyldig till.

Om han väljer att fortsätta relationen med sambon är det hans ensak.

Så länge han själv inte pysslar med sådant kan man ju bara tycka synd om människan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ralfdenenvisa
Står även på "mrkoll" att han har åtalats vid domstol i ett rättsfall av brottmålkaraktär och dom har fallit.

https://mrkoll.se/person/Jonas-Love-Emanuel-Almqvist-Svanaallen-9-B-Orebro/mUxamUxabTAQmuerAuerAcYfrmUxacYfrkyqRaQbTAQmdYQaue rArahA

Citat:
Ursprungligen postat av redpolski
Stämmer INTE. Peddot bor kvar i samma by, och har jobb i grannbyn Dala-floda.
FF har redan ordnat med nytt boende åt äcklet.

Vad jobbar han med? Är han akademiker?
Citera
2020-11-26, 18:15
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
FF kan ju ha vetat att han avtjänat straff utan att veta vad det handlade om.
Jo , så låter man ju en inneboende få bli fast boende , eller hur?
(Du borde höra hur det låter.)
Citera
2020-11-26, 18:16
Medlem
HRTs avatar
Kan väl inte vara så många som dömdes för våldtäkt av barn med 22 brott för ca 3-5 år sedan?
Borde väl gå att få reda på. Jävligt omdömeslöst av en EU politiker.
Men västerslasket gottar sig bara i SD och Åkesson skandaler.
Citera
Medlem
Mastifmeisters avatar
Förtroendet för C är väl intakt, även för Federley kan jag tycka.

Han har just gett sig själv en stämpel av värsta sort som aldrig kommer kunna tvättas bort.

Tragiskt bara.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Ni som ver hur SÄPO och politik på riksnivå fungerar, är detta något som SÄPO varnar politiker för eller måste det vara politiska brott för att det ska föranleda ett samtal?

Edit: redan besvarat såg jag, pinsamt.

Besvarat, men icke bevisat - vi vet absolut ingenting kring vad SÄPO eller någon polisiär myndighet inom EU yppat till partiet, statsministern och/eller FF. Mycket viktigt att detta framkommer! Tycker det vore konstigt om SÄPO INTE meddelade ex. FF om detta då det kan sätta hela hans framtid på spel. Eller, låt oss ponera att han träffat på en lustmördare som inriktat sig på bögar - någon som verkligen inte tror SÄPO agerat då? Skulle verkligen de gå ut i efterkant och harklandes vid podiet haspla ur sig att; "ja, detta visste vi om, men valde att inte förtälja FF detta, må han vila i frid, men det var en fråga om rikets säkerhet."...? Ett lite tillspetsat exempel men självklart finns det lägen där SÄPO måste kliva in och yppa information till de enskilda politikerna och deras partier och detta aktuella fall med FF och den dömde pedofilen är ett av dem, anser jag.
Citera
2020-11-26, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Så kan det förstås vara och i så fall behöver ju inte den dömde mannen vara homosexuell.

Läste du ens länken? Ursula = Fredrik.
Citera
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Du försvarar inte pedofilin men kanske människan bakom diagnosen.
Nej, pedofilen förtjänar all skit han kan få. Men att vara så snabb med å ge FF skuld när vi inte vet om han faktiskt visste (mycket pekar på att han helt enkelt inte kollat upp vad killen var dömd för) om snubbens pedofili, det är inte att försvara någon diagnos. Sen att alla här är SDare och blir skadeglada för allt ont som drabbar övriga partiföreträdare är kanske snarare vad alla inlägg här handlar om. Flashback är trots allt extremhögerns rövhål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosefS
Pedofilen har bytt namn till Jon*s Lov* Em*nuel Al*qvist. * = a, e, a, m
Jaha, som författaren.

För övrigt förstår jag inte hur FF kan ha en pedofil hemma när han har en dotter i pedofilens favoritålder. Det är inte ovanligt att pedofiler hittar partners med barn i ”rätt” ålder. Jag spyr på såna människor.
Citera
2020-11-26, 18:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Gick nästan en rysning genom kroppen när jag läste detta. Federley var med i nedanstående program som visades för bara några dagar sedan där han beklagade sig över hur svårt det var att få familjeliv och politik att gå ihop och hur mycket han missar av sin dotters uppväxt som sambon nu får ta så mycket ansvar för.

Tror det var i slutet av programmet han pratar om dottern och sambon.

https://www.svtplay.se/video/29103418/bryssel-calling/bryssel-calling-vardagsliv-och-kommissionarer?start=auto

Sen skulle det vara intressant att veta om han är sjukskriven. Jag kan aldrig tänka mig att hans arbetsförmåga är så nedsatt att det inte finns en enda typ av enklare jobb på arbetsmarknaden som han inte kan utföra.

Att vara lite ledsen över en skilsmässa kan väl inte vara skäl för sjukskrivning när andra vägras efter att närstående dött. Sen är det väl just då det är viktigt att komma ut i arbetslivet om jag förstått högern rätt.

Ja, vanligt folk kan ju inte säga att nu tar jag time out från mitt jobb och sjukskriver mig för att jag gått i bitar. Först måste läkaren tycka samma sak. Sen måste Försäkringskassan godkänns intyget. Och det tar väl några månader. Stupar det inte på steg 1, så är risken stor att det stupar på steg 2.
Citera
2020-11-26, 18:18
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ralfdenenvisa
Står även på "mrkoll" att han har åtalats vid domstol i ett rättsfall av brottmålkaraktär och dom har fallit.

https://mrkoll.se/person/Jonas-Love-Emanuel-Almqvist-Svanaallen-9-B-Orebro/mUxamUxabTAQmuerAuerAcYfrmUxacYfrkyqRaQbTAQmdYQaue rArahA

Emellertid ska han ju ha bott på sin nuvarande adress sedan i februari och dessförinnan varit skriven i en kommun som visserligen ligger i Dalarna men som inte är den i vilken Federley's gård är belägen. Detta förefaller krocka med vad som uppgivits av bl.a. Stoppa Pressarna. Var försiktiga så ni inte hänger ut fel person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in