2020-11-26, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beta-incel
Du tycker inte det verkar lite taskigt mot talangfulla spelare som råkar vara medborgare i värdelösa fotbollsnationer? Hur ska dom kunna rå för vilket landslag dom kan spela för? Köper verkligen inte argumentet.

I och med att fotboll är en sport där titlar väger tyngst (precis som alla andra sporter) och av dem titlarna så är ett VM guld det högst rankade. Så ja det kanske är taskigt men samtidigt så är det en måttstock som ska finnas med.

Och återigen nu diskuteras det inte "talangfulla" spelare för det finns det gott om utan den bäste genom tiderna, kanske rentav den störste idrottspersonen som har funnits... Med allt vad det innebär...
Citera
2020-11-26, 14:49
Medlem
Tycker allt det är lite konstigt att en snuskgubbe som Paolo får springa gatlopp men den här knarkande, dopande, horkarlen får fritt pass för att han var bra på att sparka på en boll. Nu bryr jag mig inte personligen men har lite svårt att se hur media kan hylla honom så mycket.

Beklagligt såklart och han var en underhållande spelare, den bästa någonsin? Absolut inte.
Senast redigerad av Periodic 2020-11-26 kl. 14:53.
Citera
2020-11-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christifrejjz
I och med att fotboll är en sport där titlar väger tyngst (precis som alla andra sporter) och av dem titlarna så är ett VM guld det högst rankade. Så ja det kanske är taskigt men samtidigt så är det en måttstock som ska finnas med.

Och återigen nu diskuteras det inte "talangfulla" spelare för det finns det gott om utan den bäste genom tiderna, kanske rentav den störste idrottspersonen som har funnits... Med allt vad det innebär...

Även om VM-titeln väger tyngst så måste väl CL-titlar och ligatitlar väga någonting också? Hur kan en VM-titel, med lite hjälp av guds hand förstås, väga mer än typ 5-10 CL-titlar? Det är liksom inte rimligt.
Citera
2020-11-26, 14:58
Medlem
Citat:
Även om VM-titeln väger tyngst så måste väl CL-titlar och ligatitlar väga någonting också? Hur kan en VM-titel, med lite hjälp av guds hand förstås, väga mer än typ 5-10 CL-titlar? Det är liksom inte rimligt.

Det kan diskuteras, mig veterligen så finns det knappt några spelare som vunnit mer än 5 CL titlar vad jag vet...

Sen är det såhär Maradona är den störste ! Maradona symboliserar fotbollen och mycket annat på ett helt annat sätt än Messi, på gott och ont förstås men Messi med sitt komma hem efter träningen och spela Fifa i 14 timmar kommer aldrig nå samma standard i personlighet som Maradona. Och det skall också vägas in.

Maradona var ju som Niva skrev större än själva fotbollen. Den statusen kommer aldrig ens en spelare i närheten av idag.

Med det sagt så är messi en sjukt bra spelare, kanske den effektivaste spelaren genom tiderna i och med hur mycket han har levererat poäng. Men jag anser fortfarande att Zidane är en större spelare än Messi. En sann artist och lirare som har en aura C. Ronaldo och gänget inte kommer i närheten av.
Citera
2020-11-26, 15:00
Medlem
PingPongZongs avatar
Enligt mig världens bästa fotbollsspelare någonsin. VM 1986 på den tiden spelade man ju själv fotboll. Använde mig själv av guds hand när vi spelade fotboll i skolan. Slog en tjej stenhårt i magen. Roliga var att hon spelade i samma lag som mig. Men jag blev provocerad. Stod och snackade med vår målvakt. Hon gjorde mål som fan. Både jag och målvakten blev förbannade. Snackade om att hon förtjänade stryk. Till sist sa jag : Jag gör det. Var overkligt, jag sprang mot henne. Hon trodde jag skulle krama henne. Istället en jävla rallarsving i magen.

Fyfan man var tokig som Diego Armando Maradona. Guds hand./ La mano de Dios.

En annan favorit var ju Tomas Brolin. Han var byggd som Maradona. Liten jävla köttbulle. Och se VM 1994. Brolin var fan bäst i världen då. Han fick plats i VMs världslag.

Fotboll. Man blir ju förbannad. Klart man tar till knävarna till slut.
Citera
2020-11-26, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christifrejjz
Det kan diskuteras, mig veterligen så finns det knappt några spelare som vunnit mer än 5 CL titlar vad jag vet...

Sen är det såhär Maradona är den störste ! Maradona symboliserar fotbollen och mycket annat på ett helt annat sätt än Messi, på gott och ont förstås men Messi med sitt komma hem efter träningen och spela Fifa i 14 timmar kommer aldrig nå samma standard i personlighet som Maradona. Och det skall också vägas in.

Maradona var ju som Niva skrev större än själva fotbollen. Den statusen kommer aldrig ens en spelare i närheten av idag.

Med det sagt så är messi en sjukt bra spelare, kanske den effektivaste spelaren genom tiderna i och med hur mycket han har levererat poäng. Men jag anser fortfarande att Zidane är en större spelare än Messi. En sann artist och lirare som har en aura C. Ronaldo och gänget inte kommer i närheten av.

Niva har målat in sig ett hörn. När C Ronaldo lägger av och summerar 100+ landslagsmål, hur ska Niva då motivera att Maradona med 30+ landslagsmål är en större spelare än fotbollen själv?

Du hör ju hur det låter.

Men i övrigt håller jag med dig om att Maradona åtminstone verkade ha lite roligare saker för sig på fritiden
Citera
2020-11-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Enligt mig världens bästa fotbollsspelare någonsin. VM 1986 på den tiden spelade man ju själv fotboll. Använde mig själv av guds hand när vi spelade fotboll i skolan. Slog en tjej stenhårt i magen. Roliga var att hon spelade i samma lag som mig. Men jag blev provocerad. Stod och snackade med vår målvakt. Hon gjorde mål som fan. Både jag och målvakten blev förbannade. Snackade om att hon förtjänade stryk. Till sist sa jag : Jag gör det. Var overkligt, jag sprang mot henne. Hon trodde jag skulle krama henne. Istället en jävla rallarsving i magen.

Fyfan man var tokig som Diego Armando Maradona. Guds hand./ La mano de Dios.

En annan favorit var ju Tomas Brolin. Han var byggd som Maradona. Liten jävla köttbulle. Och se VM 1994. Brolin var fan bäst i världen då. Han fick plats i VMs världslag.

Fotboll. Man blir ju förbannad. Klart man tar till knävarna till slut.

Vad tusan yrar du om?
Citera
2020-11-26, 15:24
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
And speaking after his side's Champions League fixture, Marseille manager Villas-Boas believes the No.10 shirt should be retired from world football in tribute to Maradona.

"Maradona? Yes it is tough news," he said.

"I would like FIFA to retire the number 10 shirt in all competitions, for all teams.

"It would be the best homage we could do for him. He is an incredible loss for the world of football."

Lite väl långt att gå kan man tycka. Om napoli skulle göra det vore det en fin gest.
Citera
2020-11-26, 15:35
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Lite väl långt att gå kan man tycka. Om napoli skulle göra det vore det en fin gest.
Håller med om att det är att ta det lite för långt att stryka nummer 10 helt från fotbollen, som en hyllning till Maradona (spelade förresten själv med nummer 10 som liten, och jag var faktiskt riktigt duktig själv, men tröttnade på fotbollen och började med kampsport istället), men det säger också hur stor Maradona egentligen är. Det är väldigt få atleter som efter deras död, dyker det upp förslag om att inte tillåta någon annan använda samma siffra på matchtröjan. Vad som menas här är att ingen annan fotbollsspelare kan leva upp till Maradona och bör därför inte heller bära samma nummer.

Förresten, hur coolt låter inte "Maradona"? Helt klart ett efternamn som matchar en elitidrottare av världsklass. Maradona liksom, det sitter hur bra som helst!
Citera
2020-11-26, 15:41
Medlem
Citat:
Niva har målat in sig ett hörn. När C Ronaldo lägger av och summerar 100+ landslagsmål, hur ska Niva då motivera att Maradona med 30+ landslagsmål är en större spelare än fotbollen själv?

Du hör ju hur det låter.

Men i övrigt håller jag med dig om att Maradona åtminstone verkade ha lite roligare saker för sig på fritiden

Det är inte antalet mål. Maradona vann skytteligan i Serie A endast en gång, med 15 mål.

Det var hans skicklighet, ledaregenskaper och karisma.
Citera
2020-11-26, 15:54
Medlem
Balonzos avatar
Suttit och kollat på El Ultimo Adios nu i 2 timmar, kan inte slita mig. Sänds direkt från presidentpalatset i Buenos Aires där Diegos kista finns. Otroliga scener. Så mycket glädje Diego har skänkt till folket i Argentina och Napoli.
Citera
2020-11-26, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Håller med om att det är att ta det lite för långt att stryka nummer 10 helt från fotbollen, som en hyllning till Maradona (spelade förresten själv med nummer 10 som liten, och jag var faktiskt riktigt duktig själv, men tröttnade på fotbollen och började med kampsport istället), men det säger också hur stor Maradona egentligen är. Det är väldigt få atleter som efter deras död, dyker det upp förslag om att inte tillåta någon annan använda samma siffra på matchtröjan. Vad som menas här är att ingen annan fotbollsspelare kan leva upp till Maradona och bör därför inte heller bära samma nummer.

Förresten, hur coolt låter inte "Maradona"? Helt klart ett efternamn som matchar en elitidrottare av världsklass. Maradona liksom, det sitter hur bra som helst!

Jag håller med. Hela hans namn är skitcoolt. Det rullar så jäkla bra i munnen om en superstjärna och kulturell ikon.

Jag har aldrig sett något liknande om någon sportstjärna tidigare. Argentina och Napoli är i känslomässigt uppror. Och resten av världen följer efter, om än inte lika tätt sammankopplat.

Det visar hur unik han var/är.

Gillar man och följer fotboll har man någon slags relation till Maradona. Han är heller inte i en tid som är omöjlig att förstå eller relatera till. Hans bravader finns inspelade och han är fortfarande extremt levande.
Jag var alldeles för liten för att kunna följa honom när han var aktiv, men ändå har jag en bild av honom och "minne".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in