Skummade Georgia stämningen, och allting är baserat på följande:
Citat:
Ursprungligen postat av https://defendingtherepublic.org/wp-content/uploads/2020/11/COMPLAINT-CJ-PEARSON-V.-KEMP-11.25.2020.pdf
As a civil action, the plaintiff’s burden of proof is a “preponderance of
the evidence” to show, as the Georgia Supreme Court has made clear that, “[i] was not incumbent upon [Plaintiff] to show how the [] voters would have voted if their [absentee] ballots had been regular. [Plaintiff] only had to show that there were enough irregular ballots to place in doubt the result.”
Dvs, stämningen säger svart på vitt att den inte bevisar något, utan som mest försöker påvisa irregulariteter. Frågan är vilken åsikt domstolen har i frågan, behövs det riktiga bevis eller godtar de indicier.
Också värt att notera är antalet advokater som ansökt om "pro hac vice" (ett common law begrepp där man tillfälligt ansöker om rätten att praktisera i en jurisdiktion man normalt inte får praktisera i).
Det är en väldigt konstig stämning. Man tar väldiga risker när man inte har enbart praktiserande advokater, och också ett svagt mål i en common law då systemet i regel kräver mer bevis än civilrättsliga system.
Jag förstår deras vilja att stämma, men jag förstår inte vad de hoppas på med denna stämning. Jag tror den kommer avslås rätt snabbt, och deras ändå hopp tror jag är att få ihop ett bra överklagande.