2020-11-26, 13:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Trumpkampanjen förde talan mot dom vallagar som dom ansåg strida mot konstitutionen och gällande lagar innan valet. Högsta domstolen försvarade valprocessen genom att vägra ta upp många av ärendena, och är därför enligt mig redan nu medskyldiga till valfusket och därmed den pågående statskuppen.

Det återstår ju att se men det är egentligen helt olika frågor att bedöma före och efter att en händelse faktiskt har genomförts. Jämför med exempelvis certifiering av elektorer - det är först när detta sker som ett eventuellt brott har genomförts (vad gäller utnämnandet av elektorer). Jag tror Högsta domstolen vill hålla sig så långt borta som möjligt från sådana här frågor men blir det en konstitutionell kris är de skyldiga att gå in.

En stor skillnad på juni och december alltså. I juni fanns misstankar om att valet kunde komma att gå felaktigt till. Nu påbörjas processer för att utreda det faktiska valet. Svårare för SC att ducka även om man vill.
2020-11-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Det har ingen betydelse om det har fuskats eller inte. Det enda viktiga är att republikanerna inte tillåtits att bevaka räkningen. Detta är olagligt och därför ska de röster som de inte tilläts övervakas tas bort.

Det är detta Guiliani vill. Och det tror jag SCOTUS går med på. Tar man bort dessa röster så vinner Trump.
Du tror alltså att man tar bort personers rätt att rösta för att dessa röster inte övervakades? Det kommer inte högsta domstolen gå med på.
Låter väldigt orimligt.
2020-11-26, 13:35
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparna
Du tror alltså att man tar bort personers rätt att rösta för att dessa röster inte övervakades? Det kommer inte högsta domstolen gå med på.
Låter väldigt orimligt.

Jag tror att poströstning kommer att förbjudas i USA i framtiden, i alla stater.
Baktiden däremot kommer att lämnas utan åtgärd. Men frågan om varför försöka ändra regler i efterhand kommer nog att ställas till de jurister inom Rebublikanerna som är experter på valrätt. Inte Rudy.

Mike Pence
2020-11-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
De har sett människor scanna röster flera gånger, bland annat. Det är ett tydligt bevis för valfusk. Som jag skrev tidigare, det finns hur mycket som helst, om du inte kan se det vet jag inte vad mer jag ska säga.
Okej, kan du länka vittnesmålet?
Vill gärna läsa vad de har sagt så inte det har blivit förvridet. Men för det mesta vill jag vet hur de såg att de scanna de flera gånger och att de inte fick göra.om det för att maskinen inte lyckades scanna in den första gången.
Man sa samma sak i Georgia men räkningen för hand gav inom felmarginalen samma resultat så det visade sig inte vara sant.
2020-11-26, 13:52
Medlem
Citat:
Låter väldigt orimligt.
Varför låter der orimligt? Bevisbördan är ju också på valförrättarna att bevisa att valet gick rätt till. Det är ju det processen med certifiering handlar om.
2020-11-26, 14:12
Medlem
Citat:
Låter väldigt orimligt.

Låter fullt rimligt att endast röster som följt den procedur som är bestämd räknas. Vet man t.ex. att det finns 100 falska röster i en batch med 1000 röster så måste alla ogiltigförklaras. Det är viktigare att inga falska röster räknas än att alla röster räknas.
Senast redigerad av Llanfihangel 2020-11-26 kl. 14:25.
2020-11-26, 14:15
Medlem
Citat:
Och hur vet de vad de har röstat på tror du? De har inte tillgång till deras valsedel.
Jag ska lämna dig en liten tankenöt för att besvara den frågan. Hur manga av de fall av valfusk som Donald Trump anmält har hittills handlat om att folk fuskat för Republikanernas räkning? Sug på den karamellen ett tag oich när du kommer på svaret kan du applicera det analogt till New York.
2020-11-26, 14:24
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det återstår ju att se men det är egentligen helt olika frågor att bedöma före och efter att en händelse faktiskt har genomförts.
Mycket av valfusket kunde inte genomföras om inte proceduren ändrades, exempelvis införandet av poströstning. Högsta Domstolen medverkar till valfusket genom att inte förhindra olagliga röstningsförfaranden så som dom är skyldiga att göra. Högsta Domstolens huvuduppgift (enda?) är att skydda konstitutionen, något dom inte gjort. Enligt min mening gör det dess domare (som röstat mot konstitutionen) skyldiga till landsförräderi av högsta grad, varför dom skall avrättas.
2020-11-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Visst är spänningen tillbaka, men jag tror inte vi kommer få någonting smaskigt just idag eftersom det är Thanksgiving i USA.
Nej, nej! Du har fel!

Sidney Powell har just släppt inte en, utan TVÅ STOOOORA stämningar i Georgia och Michigan!

BREAKING NEWS!

The Kraken is unleashed!!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/breaking-kraken-released-attorney-sidney-powell-files-104-page-bombshell-complain-massive-fraud-geor gia-election

https://twitter.com/abigailcfrye/status/1331818858076893184

Kommentarer kring stämningen:

https://www.youtube.com/watch?v=-Fjo1ocI8zE

Här är stämningen:

https://defendingtherepublic.org/wp-content/uploads/2020/11/COMPLAINT-CJ-PEARSON-V.-KEMP-11.25.2020.pdf
Senast redigerad av scrollock 2020-11-26 kl. 14:41.
2020-11-26, 14:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Mycket av valfusket kunde inte genomföras om inte proceduren ändrades, exempelvis införandet av poströstning. Högsta Domstolen medverkar till valfusket genom att inte förhindra olagliga röstningsförfaranden så som dom är skyldiga att göra. Högsta Domstolens huvuduppgift (enda?) är att skydda konstitutionen, något dom inte gjort. Enligt min mening gör det dess domare (som röstat mot konstitutionen) skyldiga till landsförräderi av högsta grad, varför dom skall avrättas.

Poströstning är inte nytt för detta val. Är du emot poströster per se?
2020-11-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ah! Stort tack!

Är ute på jobb hela dagen och kan inte läsa just nu. Tycker du att Sidneys case ser lovande ut? Ska gå igenom detta när jag är hemma!
Föreslår att du läser The Gateway Pundit för en hyfsad snabb sammanfattning. Man yrkar bl.a. på att guvernören m.fl åläggs att ändra valresultatet till att Trump vunmnit delstaten i och med det omfattande och flagranta valfusk som förekommit där
2020-11-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Kan man visa övertygande bevisning att poströster är olagliga är väl den frågan avklarad?
Kan man det?
Det är inget man behöver bevisa, det står klart och tydligt beskrivet i delstatenas egna lagar och föreskrifter hur och när poströster får hanteras, man behöver bara tillräckligt med oponion, dvs folkets vilja och syn på saken, för att the legislatures ska kunna ingripa och med stöd av lagen återupprätta valideringen av röster.

Och folkets vilja och syn på saken fick dom ju helt klart bevis för igår på hearingen i tex Pennsylvania. Fler såna hearing i dom andra staterna är nu också på gång.

Dessutom, utöver dessa vittnesmål och bevis, förklarade ju senatorerna på mötet där att dom blivit fullkomligt överrösta med klagomål från folket.

Opinionen har stor betydelse och dessutom har dom lagen på sin sida.

Poströsterna som inte hanterats enligt den nedskrivna juridiska processen ÄR olagliga, det handlar bara om att the legislatures ska få tillräckligt i ryggen för att agera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in