2020-11-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
“Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat”

Om det blir ett EM nästa år, vilket är tveksamt i fakeronatider, så skulle en comeback av Zlatan innebära att det blir respass redan i gruppspelet.

Personligen hoppas jag på en comeback. Detta eftersom jag helt gett upp landslagsfotboll efter den fullkomligt skandalösa insatsen i kvartsfinalen mot England senast. Även om Sverige presterar mycket bättre utan Zlatan så hindrar den svenska förlorarmentaliteten "oss" från att nånsin kunna göra en Danmark eller Grekland. Med andra ord har landslaget ingen mening.
Mitt motiv med en Zlatan-comeback är helt enkelt att tjäna säkra pengar. Oddset på att Sverige åker ut redan i gruppspelet lär ligga på drygt 2 gånger pengarna. Jag tänker sätta ett sexsiffrigt belopp.

Finns att spela på redan nu på bl.a. Bet365 till oddset 2.62. Posta gärna spelkvitto om du är så säker på din sak.
Citera
2020-11-25, 22:33
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kvalitén på laget var högre än den som tog Sverige till VM 2018 och mer därtill. Durmaz och Toivonen som avbytare i något nonsenslag i Frankrike (Toulouse) och under pågående generationsskifte lyckades med den bedriften.

Det är inte ett dugg sjukt att han gjorde så många mål med tanke på att laget spela för Zlatan och Hamrén agera mest nickdocka åt honom. Förövrigt nedvärderar du Källström rätt rejält som kallar honom för avbytare i nåt nonsenslag när han i verkligheten spela så mycket som 204 matcher för Lyon som var ett betydligt bättre lag under tiden Kim var där (2006-2012) än vad dom är idag. Anders Svensson var nyttig även han.
Ärligt talat, vill du börja med att försvara Kim Källström och Anders Svensson som de fotbollsgiganter de har varit och det eko de skickat över fotbollsvärlden, så kan vi nog redan stanna där. Du och jag har helt annorlunda syn på fotboll. Om vi ska överdriva det hela.

Med tanke på det, så är det en jäkla tur att jag hellre tittar på hockey och NHL, där Sverige faktiskt är jävligt duktiga på idrotten de utövar, än någon jäkla lersparkarfotboll som är så dålig att man vill avlida. Faktiskt, jag lider med er som håller och hejar på svensk fotboll, och jag menar det inte i nedlåtande syfte. Ni har det fan inte enkelt, men ni håller stilen.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-11-25 kl. 22:37.
Citera
2020-11-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ärligt talat, vill du börja med att försvara Kim Källström och Anders Svensson som de fotbollsgiganter de har varit och det eko de skickat över fotbollsvärlden, så kan vi nog redan stanna där. Du och jag har helt annorlunda syn på fotboll. Om vi ska överdriva det hela.

Med tanke på det, så är det en jäkla tur att jag hellre tittar på hockey och NHL, där Sverige faktiskt är jävligt duktiga på idrotten de utövar, än någon jäkla lersparkarfotboll som är så dålig att man vill avlida. Faktiskt, jag lider med er som håller och hejar på svensk fotboll, och jag menar det inte i nedlåtande syfte. Ni har det fan inte enkelt, men ni håller stilen.

Sett till hur stor sport fotboll är i världen jämfört med hockey är det ju också bra mycket svårare att tillhöra absoluta toppen. Hockey är endast stort i USA, Kanada, Ryssland, Skandinavien och några få länder till i Europa. Fotboll däremot är topp 3 vad gäller största sporterna i nästan precis alla världens länder förutom typ Kina och Indien. Sen har Sverige har 10 miljoner invånare men är trots det bättre än folklika länder som Australien, Mexiko, USA m.fl.
Citera
2020-11-26, 07:17
Medlem
Tror Janne är underskattad o prestigelös och faktiskt vill vinna guld och då är Zlatan nödvändig att ha med. Zlatan tillför en högre dimension och det vet Janne. All press på Z innebär att spelare som Isak o Kulusevski kan få möjlighet att blomma ut på allvar. Det är ingen hemlighet att lag som Sverige tar soppa torsk i kvarten och för att vinna guld måste ny energi tillföras och där kan en spelare som Z göra skillnad i de avslutande viktigaste matcherna. Z skall inte lägga all energi defensivt för att vara helt slut framme i kvarten Z kan även spelas sparsamt i syfte att explodera i kvarten, semin och finalen och bärga guldet. Janne kommer åka till Milano och övertyga Z om strategin och de ko,mer komma överens allt annat vore märkligt.
Citera
2020-11-26, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Tror Janne är underskattad o prestigelös och faktiskt vill vinna guld och då är Zlatan nödvändig att ha med. Zlatan tillför en högre dimension och det vet Janne. All press på Z innebär att spelare som Isak o Kulusevski kan få möjlighet att blomma ut på allvar. Det är ingen hemlighet att lag som Sverige tar soppa torsk i kvarten och för att vinna guld måste ny energi tillföras och där kan en spelare som Z göra skillnad i de avslutande viktigaste matcherna. Z skall inte lägga all energi defensivt för att vara helt slut framme i kvarten Z kan även spelas sparsamt i syfte att explodera i kvarten, semin och finalen och bärga guldet. Janne kommer åka till Milano och övertyga Z om strategin och de ko,mer komma överens allt annat vore märkligt.

Om han vill vinna guld så sk inte den värdelösa divan zlatan vara med och han gör absolut ingen skillnad och hur gick det i förra en med zlatan i laget?
Citera
2020-11-26, 14:05
Medlem
Det konstiga med Zlatan är att han inte har gjort en enda dålig match i hela sin karriär. De flesta fotbollsspelare gör någon plattmatch då och då men inte Zlatan. Hur lyckas han?
Citera
2020-11-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Det konstiga med Zlatan är att han inte har gjort en enda dålig match i hela sin karriär. De flesta fotbollsspelare gör någon plattmatch då och då men inte Zlatan. Hur lyckas han?

Är det här nån slags märklig ironi?
Citera
2020-11-26, 14:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Om han går med på att anpassa sig till att janne bestämmer taktiken och inte han så får han vara med om janne vill ha honom i laget. Zlatan kommer få allt ljus och de andra kan smyga med.

OM och OM och OM igen ...

Citat:
Ursprungligen postat av utred

Du kan omöjligen mena allvar. Gör du det, så vet du inte vem Zlatan är och har aldrig sett honom spela, åtminstone inte i landslaget. Du hörde talas om honom i samband med att han fick Guldbollen och tyckte att det där verkar ju vara en bra spelare, varför är inte han med i landslaget? Säg att det är så.

Citat:
Citera
2020-11-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Är det här nån slags märklig ironi?

Enligt vissa Zlatanälskare här inne så har han inte gjort en enda dålig match. Jag bara undrar hur han gör.
Citera
2020-11-26, 16:08
Medlem
Citat:
Enligt vissa Zlatanälskare här inne så har han inte gjort en enda dålig match. Jag bara undrar hur han gör.

Okej. Sanningen ligger mellan "bäst i världen" och "en sopa". Han är en av 2000-talets bästa fotbollsspelare. Fotbollsspelare gör förstås dåliga matcher.
Citera
2020-11-26, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Okej. Sanningen ligger mellan "bäst i världen" och "en sopa". Han är en av 2000-talets bästa fotbollsspelare. Fotbollsspelare gör förstås dåliga matcher.

Nej han är absolut inte en av 2000-talets bästa spelare
Citera
2020-11-26, 20:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Men snälla du. Du skrev "Kim Källström som avbytare i något nonsenslag i Frankrike (Rennes)?" Varpå jag svara att du nedvärderar Kim Källström med tanke på att hans facit är betydligt bättre än så, jag skrev ingenstans att han eller Svensson var fotbollsgiganter och jag förstår ärligt talat inte hur du drar den slutsatsen.

Landslaget som lyckades med att ta sig till kvartsfinal i VM trots alla hinder var svagare på pappret än det Zlatan hade att tillgå. Så du skriver rätt mycket bullshit när du tar Zlatan i försvar här.
Citat:
So what? Mina orienteringsrundor håller absoluta världsnivå så jag tycker synd om dig som kollar på sporter där Sverige endast kan stoltsera med att dom är "jävligt duktiga". Jämförelsen blir rätt skev när det är såpass få som lirar sporten i fråga.

Så om det man kollar på inte håller högsta kvalité är det inte värt att stötta eller kolla på, tolkar jag dig rätt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in