Citat:
Ursprungligen postat av
Ubbe Cykelkedja
Ärligt talat, vill du börja med att försvara Kim Källström och Anders Svensson som de fotbollsgiganter de har varit och det eko de skickat över fotbollsvärlden, så kan vi nog redan stanna där. Du och jag har helt annorlunda syn på fotboll. Om vi ska överdriva det hela.
Men snälla du. Du skrev "
Kim Källström som avbytare i något nonsenslag i Frankrike (Rennes)?" Varpå jag svara att du nedvärderar Kim Källström med tanke på att hans facit är betydligt bättre än så, jag skrev ingenstans att han eller Svensson var fotbollsgiganter och jag förstår ärligt talat inte hur du drar den slutsatsen.
Landslaget som lyckades med att ta sig till kvartsfinal i VM trots alla hinder var svagare på pappret än det Zlatan hade att tillgå. Så du skriver rätt mycket bullshit när du tar Zlatan i försvar här.
Citat:
Med tanke på det, så är det en jäkla tur att jag hellre tittar på hockey och NHL, där Sverige faktiskt är jävligt duktiga på idrotten de utövar, än någon jäkla lersparkarfotboll som är så dålig att man vill avlida. Faktiskt, jag lider med er som håller och hejar på svensk fotboll, och jag menar det inte i nedlåtande syfte. Ni har det fan inte enkelt, men ni håller stilen.
So what? Mina orienteringsrundor håller absoluta världsnivå så jag tycker synd om dig som kollar på sporter där Sverige endast kan stoltsera med att dom är "jävligt duktiga". Jämförelsen blir rätt skev när det är såpass få som lirar sporten i fråga.
Så om det man kollar på inte håller högsta kvalité är det inte värt att stötta eller kolla på, tolkar jag dig rätt då?