2020-11-26, 08:09
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Sorgligt. Att en kokain-stinn legend har lämnat oss, en knarkare, en pundare. Tänk ni, detta med sport är så intressant. Stjärnorna beskrivs som ”legender” och ja, rena rama Guda-ikoner, folk bölar å grinar åt att ytterligare en pundare har strukit med. Jag undrar varför vissa ”idrottsmän” såsom Maradona blir så in-i-vassen hyllad av sin doping medan andra blir hatade och hånade...Tommy Salo gjorde en målvaktstavla, blev missbrukare å körde rattfull. Maradona gjorde ett fuskmål med handen, har drogat å begravt snoken i kokain otaliga gånger på och bredvid plan.
Sport? Legend? Den bäste av de alla? Öheeee? Vi kallar det sport! Ska vi säga så? 🙄

Det är som fotbollsspelare jag hyllar Maradonas förträfflighet.
I övrigt har du säkert koll på att den Argentinska regeringen har utlyst tre dagars landssorg...
Citera
2020-11-26, 08:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Tråkigt givetvis, men inte oväntat.

Maradona har ju alltid varit en galning som har levt en osund livsstil.
Citera
2020-11-26, 08:51
Medlem
Har grinat flera gånger, mäktigt när Napoli gick ut med att man byter namn på stadion till Stadio Diego Armando Maradona.

Störst och bäst. Så ofattbart jävla bra fotbollsspelare.

Descansa en paz Diego 🇦🇷❤️
Senast redigerad av Soccerson 2020-11-26 kl. 09:07.
Citera
2020-11-26, 08:56
Medlem
Minegensyns avatar
Svenskar med deras moraliska medel svensson kompass= Knarkare
Världen = Den största genom tiderna
Citera
2020-11-26, 08:58
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Det är som fotbollsspelare jag hyllar Maradonas förträfflighet.
I övrigt har du säkert koll på att den Argentinska regeringen har utlyst tre dagars landssorg...

Det har jag koll på och du har väl koll på att kokainlegenden ska ligga på lit de parade, så du kan ju åka dit å kolla på pundarliket å gråta en skvätt.
Citera
2020-11-26, 09:14
Medlem
smellslikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minegensyn

Spot on!
Citera
2020-11-26, 09:24
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minegensyn

Ja, fy fan vad sorgligt att läsa denna tråd. Trodde flashback var bättre än moraliska medel-svenssons. Uppenbarligen inte.

Maradona var bäst någonsin trots sina karaktärsbrister utanför planen. Det säger inte lite om vilket fotbollsgeni han var. För att inte tala om den ledargestalt han var på planen, fick alla motiverade att prestera på topp. Han hade fan vunnit Scudetton med Brage om de hade varit tillåtna att spela i serie A.

För övrigt är det rätt ointressant att prata om droger och prostitution, inget unikt eller utmärkande. Hälften av alla så kallade kändisar har någon gång varit involverad med någon av lasterna.

Det som är intressant är de prestationer på fotbollsplanen som gör någon till världens bästa spelare genom tiderna – Maradona that is.
Citera
2020-11-26, 09:25
Medlem
Byxan81s avatar
Visst var han en gudabenådad fotbollsspelare. Festade med maffian och snorta kokain, och klarade ändå av fotbollen.

Linslusen och självutnämnda experten Thomas Ravelli säger nått liknande i efter fem,
Han var så snäll och hade ett gott hjärta, innerst inne var han en fin människa.
Programledaren till Thomas, har du träffat honom någon gång?
Ravelli, Nej!

Krävs tydligen inte mycket för att vara en fin människa.
Citera
2020-11-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Maradona kan faktiskt vara den största idrottslegenden någonsin i alla tider och alla kategorier; Maradona är liksom större än fotboll.
Argentina går inte i landsorg när Messi dör, iaf inte i tre dagar.

Som du säger så kan han vara den störste inom idrott nånsin iom att han är bäst och störst i världens största idrott.
Citera
2020-11-26, 09:53
Medlem
Den störste inom samtliga idrotter tillsammans med Muhammed Ali skulle jag säga på rak arm.

Det handlar om mer än en fantastisk fotbollsspelare.. Spelar liksom ingen roll hur många mål Messi gör i klubb och landslag. Det handlar om mer än fotboll...

Sen är det ju så att är man en av dem första, en av dem banbrytande inom en sport eller nåt liknande då slår alltid det högst, iaf för mig...
Citera
2020-11-26, 10:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Fotbolls-VM med Maradona, måste varit 1986, är bland de finaste TV-minnen jag har.
Citera
2020-11-26, 10:54
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Argentina går inte i landsorg när Messi dör, iaf inte i tre dagar.
Messi själv säger ju att Maradona är evig och ja det får man väl ändå säga, att Diego Armando Maradona gjorde ett tidlöst intryck på en hel värld:

https://www.fotbollskanalen.se/argentina/messi-sorjer-maradona-diego-ar-evig/

Jag menar, vem kommer att komma ihåg Pelé, Ronaldo, Zidane osv om några hundra år? Maradona däremot är en kulturikon. Precis som vi idag känner till kristna helgon och martyrer som dödades av romarriket för två tusen år sedan, så kommer folk att minnas Maradona i hundratals om inte tusentals år in i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Som du säger så kan han vara den störste inom idrott nånsin iom att han är bäst och störst i världens största idrott.
Så är det. Men detta gäller bara fysiska idrotter; Bobby Fischer är annars större om man räknar schack som en sport, vilket är vad schack faktiskt är, dock en intellektuell sport där man använder hjärnan istället för kroppen.

Hur som helst så är Maradona helt klart större än fotboll. Det är en enorm tragedi att vi har förlorat den bästa fotbollsspelaren någonsin. Sportvärlden kommer aldrig vara sig lik igen efter detta, post-Maradona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in