Det finns två frågor att besvara. Den första är om det har förekommit storskaligt valfusk som har påverkat utgången av valet.
Jag har varit övertygad om det redan sedan valnatten som jag följde live. Det var det märkligaste val jag bevittnat, då rösträkningen helt plötsligt stoppades då Trump i praktiken var omvald och sedan när rösträkningen återupptogs så var Biden ny president.
Efter valet har olika statistiska anomalier tydligt pekat på att det handlade om ett gigantiskt valfusk i flertalet stater. Den här artikeln hade nog övertygat mig om jag inte redan var övertygad.
https://thefederalist.com/2020/11/23/5-more-ways-joe-biden-magically-outperformed-election-norms/
Den andra frågan är om det finns bevis för valfusk som håller i domstol. Här ser det ut som att svaret är nej. Så här långt har ingenting presenterats så vitt jag vet som skulle kunna leda till att en domstol ogiltigförklarar valet, eller ogiltigförklarar tillräckligt många Biden-röster för att ge segern till Trump. Ingenting av det som kom fram idag bedömer jag skulle leda till någon sådan slutsats även om det för oss icke-jurister framkom tydliga indicier på valfusk.
Vi är nu i ett läge där vi ”vet” att det förekommit valfusk men vi vet inte hur det gått till och vi kan inget bevisa. Jag läser nu på Twitter att Giuliani har tre vittnen som själva deltagit i valfusket och är beredda att vittna. Om det stämmer, vilket jag betvivlar, så kanske vi kan komma vidare, annars tror jag Biden är ny president.