2020-11-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej, det säger bara mycket, när bilen högst upp kom innan TH gick till jobbet borde han åtminstone ha sett den
Mener du at TH burde ha sett den bilen som kom kl 8.56, hvis den bilen ble kjørt videre bort fra området ved S4 etter at sjåføren eventuelt hadde observert at THs bil sto på gårdplassen? Mener du at TH burde ha sett den bilen, hvis TH f.eks sto på badet og pusset tenner uten utsikt mot der bilen kjørte?

("Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy."
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701 )
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-25 kl. 23:46.
Citera
2020-11-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Den nye informasjonen viser at bilen ble observert kl. 08:56, dvs før TH dro på jobb.
Klokkeslettet 09:05 fra en eldre og utdatert avisartikkel.
Kan du vite helt sikkert at klokkeslettet 9.05 er feil og at det som ble skrevet i artikler om 9.05-observasjonen er 8.56-observasjonen?
Citera
2020-11-25, 23:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Mener du at TH burde ha sett den bilen som kom kl 8.56, hvis den bilen ble kjørt videre bort fra området ved S4 etter at sjåføren eventuelt hadde observert at THs bil sto på gårdplassen? Mener du at TH burde ha sett den bilen, hvis TH f.eks sto på badet og pusset tenner uten utsikt mot der bilen kjørte?

så enligt dig har den bilen inget att göra med ärendet då? det var nytt
Citera
2020-11-25, 23:48
Medlem
Citat:
vad som är säkert är att så länge tvättutrustningen är borta finns det mer än det kunde ha torkats upp med toalettpapper, tvätt tar tid...
vad som betyder allt i ett sådant fall är tid, det spenderades alldeles för mycket tid,
från före den första observationen av bilen på cykelvägen och tills litt efter att telefonen till AEH sattes på plats är GM i området och vittnen kunde se och sabotera allt...
tidsperspektivet stämmer inte överens med en planerad kidnappning...
någon som har planerat en kidnappning skulle inte köra runt på cykelvägen flera gånger för att se om det var klart, behöver 1 person som ringer polisen för att klaga på körning på cykelvägen och hela kidnappningen saboteras för alltid...

hela poängen är att TH med en hjälpar kan utföra det här på ett mycket lättare sätt en kidnappare...
Har lite svårt att du inte förstår med tiden. GM hade all tid i värden att hinna med allt, från 9.30 til, åt minstingen 12.00.
Finns det något som jag missat som utgör stopptid då allt skulle vara klart.
Citera
2020-11-25, 23:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Har lite svårt att du inte förstår med tiden. GM hade all tid i värden att hinna med allt, från 9.30 til, åt minstingen 12.00.
Finns det något som jag missat som utgör stopptid då allt skulle vara klart.

hur kunde en okänd GM veta när TH kom hem, eventuellt om andra kom till huset före eller efter 12? det kunde inte veta det och därför kommer risken att vara enorm om GM spenderar för mycket tid...
Citera
2020-11-25, 23:53
Medlem
Citat:
så enligt dig har den bilen inget att göra med ärendet då? det var nytt
Det var ikke det jeg skrev. Jeg tenker at sjåføren av bilen kan ha kjørt opp mot S4 for å sjekke om THs bil sto på gårdsplassen eller ikke og at sjåføren straks kjørte videre.

Jeg forstår dette fra artiklene under som at bilen kjørte videre bort fra S4.

"LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp på videoen første gang."
https://www.nrk.no/norge/forsvarer-holden_-mener-gjerningsmenn-ventet-pa-at-tom-hagen-skulle-forlate-boligen-1.15217020

"Det som angivelig er en bil kommer og går klokken 08.56, ifølge TV 2s opplysninger. Den antas å være hvit eller sølvfarget. Bilen kjører mot åstedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.
I den over 40 sider lange rapporten fra Øst politidistrikt fremgår det at videoen kan vise en av to ting:
Bilen kjører mot åstedet, men bruker aldri bremselysene, for det ville syntes.
Bilen rygger mot åstedet med avslåtte lys.
"
https://www.tv2.no/a/11538725/

----------

"Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy."
https://www.nrk.no/norge/denne-bilen-ble-sett-da-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.15209701

Edit: " Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp på videoen første gang." Dette er altså 7.56-bilobservasjonen? Jeg leste feil og trodde at dette ogsp var 8.56-bilobsevasjonen, ettersom det sto sammen med dette "Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28." i teksten under videoen.

Edit 2:
Kan noen forklare meg om det som står under videoen i artikkelen? Er dette trykkfeil? "Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21." Skal det stå 8.56.21?
Viser videoen 7.56-bilen eller 8.56-bilen?

LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp på videoen første gang."
https://www.nrk.no/norge/forsvarer-holden_-mener-gjerningsmenn-ventet-pa-at-tom-hagen-skulle-forlate-boligen-1.15217020

Senast redigerad av z-z-z 2020-11-26 kl. 00:13.
Citera
2020-11-25, 23:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det var ikke det jeg skrev. Jeg tenker at sjåføren av bilen kan ha kjørt opp mot S4 for å sjekke om THs bil sto på gårdsplassen eller ikke og at sjåføren straks kjørte videre.

Jeg tolker dette fra artikkelen under som at bilen kjørte videre bort fra S4.

"LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp på videoen første gang."

ja du skriver att den föraren fortsätter köra SV, och då har du ett förklaringsproblem här? varför kör den förbi två gånger men kör ett annat sätt nästa gång, eller vad säger du egentligen?
Citera
2020-11-26, 00:02
Medlem
Citat:
ja du skriver att den föraren fortsätter köra SV, och då har du ett förklaringsproblem här? varför kör den förbi två gånger men kör ett annat sätt nästa gång, eller vad säger du egentligen?
Jeg vet ikke hvilken vei den 8.56-bilen kjørte da den kjørte bort fra S4.

I følge en av artiklene ble det kjørt bil opp gangveien mot S4 både kl 7.56 og 8.56.

Se også mine tillegg (sitater og link til flere artikler) i forrige innlegg.
Citera
2020-11-26, 00:05
Medlem
Citat:
hur kunde en okänd GM veta när TH kom hem, eventuellt om andra kom till huset före eller efter 12? det kunde inte veta det och därför kommer risken att vara enorm om GM spenderar för mycket tid...
Du måste tänka varför viste GM att TH drog på jobb lite efter 8.00 ? Visste de det antog de säkert att han kom hem som han brukar. Vilken tid det nu va 16 till 17 för exempel. Risker va GM säker införstådd med annars hade förbrytelsen inte gjorts.
Citera
2020-11-26, 00:11
Medlem
Kan noen forklare meg om det som står under videoen i artikkelen? Er dette trykkfeil? "Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21." Skal det stå 8.56.21?
Viser videoen 7.56-bilen eller 8.56-bilen?

LYS: Loopvideoen spiller fra klokken 08.56.20 til 08.56.28. Noe beveger seg bort fra Hagens bolig klokken 07.56.21. Dette er 20 sekunder etter at det dukket opp på videoen første gang."

Fra samme artikkel:
"Dette er hva overvåkningskamera registrerte:
Klokka 07.56 forsvinningsdagen: Det politiet antar er en bil kommer kjørende oppover gangveien, bare 50 meter fra huset til Hagen. Lyset beveger seg få sekunder senere bort fra boligen. Ifølge Hagen hadde han på dette tidspunktet ikke stått opp.
Nøyaktig én time senere, klokka 08.56: Nok en gang kommer det politiet antar er et kjøretøy. Det ser ut til å kjøre tilbake mot huset, opp den samme gangveien."
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-26 kl. 00:17.
Citera
2020-11-26, 00:12
Medlem
Citat:
nej, det säger bara mycket, när bilen högst upp kom innan TH gick till jobbet borde han åtminstone ha sett den
Kan hende han kjørte den selv.
Citera
2020-11-26, 00:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Jeg vet ikke hvilken vei den 8.56-bilen kjørte da den kjørte bort fra S4.

I følge en av artiklene ble det kjørt bil opp gangveien mot S4 både kl 7.56 og 8.56.

Se også mine tillegg (sitater og link til flere artikler) i forrige innlegg.

i länken du postade står det vad som kan vara att en bil kör mot SV4, enligt TH satt han och läste tidningen och drack kaffe runt den tiden, så vi antar det + att TH hade många konstiga observationer runt allt borde han se det ja...
han beskriver att han är lite begrunndat paranoid,naturligtvis borde han ha sett en bil köra onormalt förbi huset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in