2020-11-25, 18:24
Medlem
Dupeas avatar
Tveklöst den bästa spelaren de senaste 40 åren. En makalös talang. Ingen har dominerat en VM-turnering som han gjorde 1986.
Citera
2020-11-25, 18:25
Medlem
Jon.Holmss avatar
Undrar hur stämningen är i Neapel nu?

Diego var ju störst där. T.o.m. större än Gud.
Citera
2020-11-25, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vilken spelare, vilken mästare, vilken personlighet! 60 år är ingen ålder, men med hans leverne så ... Han levde livet till fullo, på gott och ont. Mycket vin, kvinnor och sång. Plus en del annat. En sann legendar, hur som helst.

Egentligen är det väl tvärtom: han fick ett trunkerat och förstört liv, och kunde inte ens leva ut sin fotbollspotential fullt ut. Fick väl nån skada som drog ner rörligheten rätt rejält, och hade han haft vett att sköta träning etc hade han inte behövt dopa sig för 94.

Men framförallt kokainet förstörde väl mest. "I had nothing, I was a zombie." På fransk TV just nu var det nåt citat om att kokainet tog ifrån honom att få se sina barn växa upp.

Hursomhelst, en legend. För stor för sig själv, typ.
Citera
2020-11-25, 18:27
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vilken spelare, vilken mästare, vilken personlighet! 60 år är ingen ålder, men med hans leverne så ... Han levde livet till fullo, på gott och ont. Mycket vin, kvinnor och sång. Plus en del annat. En sann legendar, hur som helst.

Fick mig att tänka på George Best, apropå livsstilen. Han lär ha sagt:
Jag har spenderat massor på sprit, brudar och snabba bilar. Resten har jag slösat bort.

Legender föds inte längre tyvärr(inte ens inom tennisen)
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-11-25 kl. 18:30.
Citera
2020-11-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Alla som såg när han spelade verkar vara enande om att Maradona är bäst genom tiderna.

Men helt ärligt, har inte både Messi och Ronaldo passerat sedan länge?
Visst Messi kommer aldrig bli störst i Argentina då han inte vunnit en stor titel där.

Men vad de gjort på en fotbollsplan så har inte Maradona en suck.

Tragiskt såklart men också extremt väntat som han levt.

Skillnaden är väl att Maradona bar både Argentina och Napoli på sina axlar. Napoli hade aldrig vunnit ligan innan Maradona. Med honom vann de den 2ggr plus UEFA cupen. De har inte vunnit ligan sedan dess. VM guldet är såklart speciellt. Hade de vunnit även 90 (förlorade på straffar i finalen) hade Maradona varit ännu större.....
Citera
2020-11-25, 18:31
Medlem
Kackotopis avatar
Vila i frid "El Pibe de Oro"
Citera
2020-11-25, 18:34
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Egentligen är det väl tvärtom: han fick ett trunkerat och förstört liv, och kunde inte ens leva ut sin fotbollspotential fullt ut. Fick väl nån skada som drog ner rörligheten rätt rejält, och hade han haft vett att sköta träning etc hade han inte behövt dopa sig för 94.

Jo, så kan man ju se det. Jag menade att han tog ut svängarna rejält, aldrig höll tillbaka utan tog för sig av det dukade bordet utan att tänka sig för två gånger. Då får man så klart ta det onda med det goda. Det finns många frestelser där ute, fler än man kan drömma om, och för många av oss är de inte ens tillgängliga
Citera
2020-11-25, 18:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Nej tror inte på det! Han kan inte vara död. 2020 kan inte var så jävla illa.
Citera
2020-11-25, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Tveklöst den bästa spelaren de senaste 40 åren. En makalös talang. Ingen har dominerat en VM-turnering som han gjorde 1986.

Tror det fetade är helt centralt. Han upplevdes som någon som ensam tog sitt lag till VM-titeln, vilket tilltalar vår fantasi på ett helt annat sätt än när en väloljad tysk krigs... äh, jag menar lagmaskin nöter sig fram till en titel.

Messi och Ronaldo kanske har dominerat i Champions League, men aldrig i landslaget på det sätt Maradona gjorde. (Att vinna EM är inte samma sak, särskilt inte när man är skadad i finalen.)
Citera
2020-11-25, 18:40
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej tror inte på det! Han kan inte vara död. 2020 kan inte var så jävla illa.

Med tanke på hans livsstil är det ett smärre under att han överlevde så långt som 2020, tragiskt nog.
Citera
2020-11-25, 18:46
Medlem
Neeeeeeej. Diego Maradona, du var en stor del av min annars avsaknad av barndom. Jag var 13
när du spelade i det bästa VM slutspelet någonsin (från 1990 dog attack fotbollen och tråkförsvaret dominerade ända sedan dess)

Jag har bättre minne från en argentinsk gudalik fotbollsspelare, än min egen alkoholiserade pappa.
Neeeej, du kunde blivit 80 är om du skött sig Diego (och pappa).

Vila i frid du korta man med magiska fötter.
Citera
2020-11-25, 18:47
Medlem
Vanstertrollets avatar
Tyvärr var han inte renlevnadens ansikte utåt direkt Talande att han trillar av pinn före Pele. Nåväl. Så mycket man kan säga om galningen och geniet Maradona. Någon förebild i den bemärkelsen var han ju inte. Vettefan om inte jag föredrar den typen av profiler framför dagens Instagramfjollor dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in