2020-11-25, 14:13
Medlem
Svara inte på dolt nummer? Som en vuxen människa liksom.

Att hålla på gola ner några kids känns så jävla deppigt, hoppas verkligen att jag själv aldrig har ett så trist liv.
Citera
2020-11-25, 15:31
Medlem
MeatPilezs avatar
Vad tror ni om den här planen, fixa en inspelning som låter som en digital röst som säger typ ”tracking of call initiating” och så börjar ett pipande. Spela den när de ringer.
Hur smarta och belästa är barn nu för tiden? Kan man skrämma bort dem från att ringa med nåt sånt? Har sjukt dålig koll på barn och deras capabilities.
Citera
2020-11-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeatPilez
Samtalen är lite varierande, inte mycket till content tyvärr. Typ barnfniss, ibland en töntig och opassande fråga som ”hihihi... när var senaste gången du hade sex?”. Aldrig nån direkt substans. Ibland avbryter jag dem och börjar fråga hur det fått mitt nummer typ, då lägger de på.

Gör en polisanmälan så får de sköta spårningen. Kostnadsfritt för dig.
Vad hade du tänkt göra med numret om du begär spårning?
Ska du ringa o prata med deras förslappade föräldrar som skiter i att deras ungar ringer runt?

Nä, anmäl för sexuellt ofredande då de ställer sexfrågor.
Får du tag på numret så ring socialen o gör en orosanmälan
Det kan ju bli lite roligt.
Ring från olika nummer o lämna tips i olika namn.
Ju fler som anmäler desto bättre. Kanske föräldrarna börjar hålla koll på sina odågor till ungar.
Citera
2020-11-25, 18:10
Medlem
MeatPilezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Gör en polisanmälan så får de sköta spårningen. Kostnadsfritt för dig.
Vad hade du tänkt göra med numret om du begär spårning?
Ska du ringa o prata med deras förslappade föräldrar som skiter i att deras ungar ringer runt?

Nä, anmäl för sexuellt ofredande då de ställer sexfrågor.
Får du tag på numret så ring socialen o gör en orosanmälan
Det kan ju bli lite roligt.
Ring från olika nummer o lämna tips i olika namn.
Ju fler som anmäler desto bättre. Kanske föräldrarna börjar hålla koll på sina odågor till ungar.

Tänkte typ hitta föräldrarna på fb eller nåt och skicka ett sansat meddelande där jag ber dem snacka med sina ungar. Och hoppas att föräldrarna inte tycker jag är töntig och uppmuntrar sina ungar att ringa ännu mer.
Citera
2020-11-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeatPilez
Tänkte typ hitta föräldrarna på fb eller nåt och skicka ett sansat meddelande där jag ber dem snacka med sina ungar. Och hoppas att föräldrarna inte tycker jag är töntig och uppmuntrar sina ungar att ringa ännu mer.

Det finns få saker som kan få en förälder att vända taggarna utåt så kraftigt som att ge kritik om deras små änglar.
Att påtala att deras små älsklingar skulle göra något dumt kommer rendera i att föräldrarna eldar upp ditt hus eller liknande. De har ju redan fått tillåtelse att husera ensamma med en telefon. Varför tror du att föräldrarna skulle bry sig ifall du kontaktar dem?

Nej, polisanmäl o säg att det är någon som ringer o ställer sexfrågor. Du känner ett stort obehag av detta o din sambo/dotter vågar inte längre gå ut själv på grund av detta.
Det borde sätta fart på kvarnarna.
Citera
2020-11-25, 19:12
Medlem
Messerschmitts avatar
Säg bara att du vet vem det är och att du ska döda dennes mamma.
Citera
2020-11-28, 12:52
Medlem
MeatPilezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubergrym
Svara inte på dolt nummer? Som en vuxen människa liksom.

Att hålla på gola ner några kids känns så jävla deppigt, hoppas verkligen att jag själv aldrig har ett så trist liv.

Dolt nummer kan vara polis, sjukvård etc. Jag har pågående medicinska ärenden så jag måste liksom svara, för det kan vara viktiga besked från läkare. Alltså blir det extra irriterande när ungarna ringer
Citera
2020-11-28, 13:46
Medlem
Salorms avatar
Telefonnummer som inte finns ringer mig

Har idag blivit uppringd 3 ggr av 2 olika nummer. Det är av 08-1210506 2 gånger och 08-8955491 en gång men nunrena finns inte när jag ringer tillbaka? Jag hann svarasist 121-numret ringde men var bara tyst i luren. Jag har googlat men hittar ingenting på dessa 2 nummer, vafan är det som ringer till mig? Är det något dataprogram som genererar random telnummer och ringer upp?
Citera
2020-11-28, 14:02
Bannlyst
det går att fejka nummer

https://en.wikipedia.org/wiki/Caller_ID_spoofing

Ring aldrig tillbaka, kan vara dyra betalnummer.
Citera
2020-11-28, 14:05
Medlem
Det går att spoofa CallerId det finns massa tjänster på nätet. Troligvis nån som ringer dig via nån voIpServer.

Finns ingen anledning att svara på konstiga nummer. råkar du svara så lägga på
Citera
2020-11-28, 14:46
Medlem
Frågan är när teleoperatörerna skall ta sitt ansvar och blockera uppenbara frauds?
Citera
2020-11-28, 16:17
Medlem
Blir detta allt för störande ring och prata med din operatör och be dem blocka numren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in