2020-11-25, 08:38
Medlem
Tror det var en merca cupe
Citera
2020-11-25, 10:11
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Jag kan minnas fel, men något i mitt bakhuvud säger mig att han begick självmord kort efter mordet på 38-åringen?

Tillägg: "23-åringen" avled i mars 1993. Han hette Slitb*rg (e) i efternamn. Vid dubbelmordet 1989 slog han först ihjäl sitt far med ett bräckjärn. När styvmodern kom hem "välkomnade" han henne i farstun genom att slå ihjäl henne med en slägghammare. När polisen senare frågade varför han stannat kvar på gården så pass länge efter morden, svarade han att han var tvungen att bl a ta upp potatisen då "han skulle bli borta länge". Motivet till det makabra dubbelmordet var att han inte tålde sin pappas nya hustru, och "äcklades av när de pussades".

Skaraborg2: Den 5-åriga pojken hade alltså födelsedagskalas när GM ”kom förbi” och mördade hans pappa. Fy f*n vilken ledsam historia.

Präst-son från Härnösand. Bodde med liken två veckor efteråt.
Citera
2020-11-25, 10:13
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storskruven
Tror det var en merca cupe
Det stämmer. En gul Mercedes av 1973 års modell.
Citera
2020-11-25, 10:14
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Präst-son från Härnösand. Bodde med liken två veckor efteråt.
Ja, just det. Fadern var väl frikyrkopastor?
Citera
2020-11-25, 13:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket känt mentalsjukhus.

Själv har jag aldrig arbetat på Sidsjöns mentalsjukhus men var där vid ett tillfälle i slutet av 1970-talet.

Ett bland Sveriges mest kända och omtalade mentalsjukhus.
Citera
2020-11-25, 16:36
Medlem
Det som påverkade mig mest, men inte på specialen, var följande:

Ibland blev vi utlånade till öppenvården i längorna nedanför. Ner i kulverten, så kunde man gå till dom öppna avdelningarna.

Där fanns mest senildementa, som aldrig kom ur sängen. I ett rum, så måste man ha hörselskydd, eftersom hon den stackarn som låg där inne, skrek hela tiden. Var det ångest, eller bara något fel på hjärnan? Jag hoppas verkligen att jag aldrig hamnar i den situationen.
Citera
2020-11-25, 16:47
Medlem
Vi hade en, som jag har för mig hette Tord, men jag kan ha fel. Han sniffade startgas, och var bannlyst på alla bensinmackar i Bräcke. Inte mycket hjärna kvar där inte. Minns inte vad han hade gjort, om något. Han var nog bara en individ som man inte kunde ha i möblerade rum.
Citera
2020-11-25, 16:56
Medlem
The Dudes avatar
Det finns ingen egen tråd om 23-åringens dubbelmord?

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Jag kan minnas fel, men något i mitt bakhuvud säger mig att han begick självmord kort efter mordet på 38-åringen?

Tillägg: "23-åringen" avled i mars 1993. Han hette Slitb*rg (e) i efternamn. Vid dubbelmordet 1989 slog han först ihjäl sitt far med ett bräckjärn. När styvmodern kom hem "välkomnade" han henne i farstun genom att slå ihjäl henne med en slägghammare. När polisen senare frågade varför han stannat kvar på gården så pass länge efter morden, svarade han att han var tvungen att bl a ta upp potatisen då "han skulle bli borta länge". Motivet till det makabra dubbelmordet var att han inte tålde sin pappas nya hustru, och "äcklades av när de pussades".

Skaraborg2: Den 5-åriga pojken hade alltså födelsedagskalas när GM ”kom förbi” och mördade hans pappa. Fy f*n vilken ledsam historia.
Citera
2020-11-25, 17:19
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
Det finns ingen egen tråd om 23-åringens dubbelmord?
Nej, det tror jag inte? Bisarrt nog utspelade det sig i Lunde, där ett annat dubbelmord förövats några år tidigare; (FB) två mord i lunde utanför kramfors?

Lilla Lunde med sina ca 500 invånare hade alltså två dubbelmord, minst, inom loppet av 4 år.
Citera
2020-11-25, 18:14
Medlem
Många av er i tråden jobbade där på 60-70 och 80-talet, men är det någon som jobbade där 1996-2000?
Citera
2020-11-25, 19:16
Medlem
FetFulElaks avatar
Gonerka... var inte han misstänkt i styckandet av da Costa? Eller var det i Palmeutredningen han figurerade?
Citera
2020-11-25, 19:31
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Sen så hade vi en anställd, som körde till jobbet i en Messerschmidt. Han var alkis, och dom kom på honom när han stod och halsade handspriten.

Det gjorde jag inte alls! Jag hade ont i halsen och ville bara döda bacillerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in