Jag kan minnas fel, men något i mitt bakhuvud säger mig att han begick självmord kort efter mordet på 38-åringen?
Tillägg: "23-åringen" avled i mars 1993. Han hette Slitb*rg (e) i efternamn. Vid dubbelmordet 1989 slog han först ihjäl sitt far med ett bräckjärn. När styvmodern kom hem "välkomnade" han henne i farstun genom att slå ihjäl henne med en slägghammare. När polisen senare frågade varför han stannat kvar på gården så pass länge efter morden, svarade han att han var tvungen att bl a ta upp potatisen då "han skulle bli borta länge". Motivet till det makabra dubbelmordet var att han inte tålde sin pappas nya hustru, och "äcklades av när de pussades".
Skaraborg2: Den 5-åriga pojken hade alltså födelsedagskalas när GM ”kom förbi” och mördade hans pappa. Fy f*n vilken ledsam historia.
Präst-son från Härnösand. Bodde med liken två veckor efteråt.
Det som påverkade mig mest, men inte på specialen, var följande:
Ibland blev vi utlånade till öppenvården i längorna nedanför. Ner i kulverten, så kunde man gå till dom öppna avdelningarna.
Där fanns mest senildementa, som aldrig kom ur sängen. I ett rum, så måste man ha hörselskydd, eftersom hon den stackarn som låg där inne, skrek hela tiden. Var det ångest, eller bara något fel på hjärnan? Jag hoppas verkligen att jag aldrig hamnar i den situationen.
Vi hade en, som jag har för mig hette Tord, men jag kan ha fel. Han sniffade startgas, och var bannlyst på alla bensinmackar i Bräcke. Inte mycket hjärna kvar där inte. Minns inte vad han hade gjort, om något. Han var nog bara en individ som man inte kunde ha i möblerade rum.
Det finns ingen egen tråd om 23-åringens dubbelmord?
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Jag kan minnas fel, men något i mitt bakhuvud säger mig att han begick självmord kort efter mordet på 38-åringen?
Tillägg: "23-åringen" avled i mars 1993. Han hette Slitb*rg (e) i efternamn. Vid dubbelmordet 1989 slog han först ihjäl sitt far med ett bräckjärn. När styvmodern kom hem "välkomnade" han henne i farstun genom att slå ihjäl henne med en slägghammare. När polisen senare frågade varför han stannat kvar på gården så pass länge efter morden, svarade han att han var tvungen att bl a ta upp potatisen då "han skulle bli borta länge". Motivet till det makabra dubbelmordet var att han inte tålde sin pappas nya hustru, och "äcklades av när de pussades".
Skaraborg2: Den 5-åriga pojken hade alltså födelsedagskalas när GM ”kom förbi” och mördade hans pappa. Fy f*n vilken ledsam historia.