2020-11-25, 13:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Knas. Jag får ingen info om att det ska vara en betalsida.
"YouTube suspended One America News Network, one of the right-wing channels aggressively pushing false claims about widespread election fraud, for violating its policies on misinformation."

Det är första stycket.

De har även stängts av för att de har försökt kränga en falsk kur mot Covid eller skedde det vid ett tidigare tillfälle?
2020-11-25, 13:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Enda anledningen till varför Trump fått vara kvar på Twitter och Youtube är just på grund av att han är president. När det ändras den 20'e januari så får han återigen börja rätta sig efter samma regler som alla andra vanliga användare på plattformarna.

They actually tried that once, and they (regeringen) fell so hard that the bump were heard around the world.

Det tror jag inte.
Jag tror han kommer ej erkänna sig besegrad och vips...så försvann detta konto, eller blir bannad i 2 veckor. Sedan kommer han tillbaka och säger något nytt och vips så är han bannad på heltid.
2020-11-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det skulle inte förvåna mig om de gör det, han har brutit mot nästan alla deras regler så om han åtminstone inte blir av med sitt konto i minst 24 timmar skulle vara ett under.

Sedan tror jag inte att han vill bli bannad (han vet att han inte kan bli det nu tack vare ett domslut från cirka 2016, samma domslut som även förbjöd honom från att blocka folk) utan jag tror att han bara skiter i reglerna på deras platform precis som vissa här på Flashback har gjort det och sedan blivit avstängda eller permanent bannade.
Vilka regler har Trump brytit mot? Säg inte att han presenterar konspirationsteorier om inte en domstol är helt klara med processen att bedöma sanningshalten i dessa anklagelser för det är upp till dom att avgöra inte Twitter.
2020-11-25, 13:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vilka regler har Trump brytit mot? Säg inte att han presenterar konspirationsteorier om inte en domstol är helt klara med processen att bedöma sanningshalten i dessa anklagelser för det är upp till dom att avgöra inte Twitter.

Uppvinling till hot med sina "liberate..." tweets, han har spridit falsk information om botomedel mot covid-19 samt spridit en rad konspirationsteori innehåll och då menar jag inte saker om valet utan jag pratar om saker från innan 2020 samt om covid-19.
2020-11-25, 13:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Knas. Jag får ingen info om att det ska vara en betalsida.
"YouTube suspended One America News Network, one of the right-wing channels aggressively pushing false claims about widespread election fraud, for violating its policies on misinformation."

Det är första stycket.

Fortfarande en åsikt från detta mediebolag.
2020-11-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Uppvinling till hot med sina "liberate..." tweets, han har spridit falsk information om botomedel mot covid-19 samt spridit en rad konspirationsteori innehåll och då menar jag inte saker om valet utan jag pratar om saker från innan 2020 samt om covid-19.
Jaja vi säger så. Försvara du att Twitter är ett forskningsföretag som presenterar sanningen efter djupa analyser och undersökningar. Så kan vi andra stå kvar vid att en värld där MSM och Twitter och Facebook bestämmer vad som är sant och inte är en sjuk värld. Det ser vi nu.POSTRÖSTNINNEEEJ NEEEEJ FINNS INGEEEEEEEEEEEEEEEEN FARA ALLS MED DET. SÄGER MAN EMOT DET ÄR MAN KONSPIRATIONSIDIOT OCH KAN DRA ÅT HELVETE. Så lät det 2020. Åren innan sa samma kanaler: Poströstning innebär massa osäkerheter.

Med facit i hand kan vi säga att den "sanning" som pushades om hur säkert poströstning är (Alltså 2020 när det blev en politisk fråga, inte innan) blev istället något som satt hela USA i kris. Bra jobbat Twitter med er factcheck Ondahamstern är stolt över er han skiter nämligen i sanningen bara det följer hans agenda.
2020-11-25, 14:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Först två faktapunkter, så vi har de ur vägen:

1. Per 14 d § p. 5 Rules of the Senate of Pennsylvania, såsom fastställd den 1 januari 2019, följer en rätt för varje kommittéordförande att administrera ed till de som skall vittna inför församlingen, såsom vid utfrågningar, vilket också är standard vid varje liknande begivenhet jag bevittnat. Förvisso en på det stora hela rätt begränsad erfarenhet i mitt fall skall medges, men med mindre än att du har källa på motsatsen ser jag inte varför vi skulle utgå ifrån att ordf. David Argall avser avstå den ordningen och låta det stå Trump-teamet "fritt att ljuga" imorgon.

2. "informella utfrågningar"? Informellt vore möjligtvis ett lämpligt ordval om enskilda ledamöter från PA hade en privat lunchdragning med Trump-folk. Den aktuella delstatskommittén i PA, och senare de andra delstaterna, sammanträder i officiell kapacitet och utfrågningarna är givetvis en formell punkt på dagordningen.

Nåväl.

"Inga juridiska befogenheter" gäller ju endast i den snäva bemärkelsen att de inte bedriver någon dömande domstolsverksamhet. Delstatsförsamlingarna har under konstitutionen, Art. II § 1 cl. 2, en vidsträckt diskretion i att själva, efter eget tycke och reson, så småningom välja vilka elektorer de önskar sända å delstatens vägnar. Jfr. det demokratomhuldade NPVIC-projektet. Det är inte en absolut diskretion, men såpass utsträckt att de i valet av elektorer, inte är bundna ens av den egna delstatsrätten inkl. delstatskonstitutionen i sitt beslut (se Leser v. Garnett (1922) och Hawke v. Smith (1920), jfr. McPherson v. Blacker (1876)). En invändning måste i princip vara grundad i federal rätt, såsom Bush invändning i Bush v. Gore (2020) om att de varierande processreglerna i de olika valdistrikten i Florida innebar att den pågående omräkningen stred mot den s.k. Equal Protection Clause i Artikel 14 i konstituation.

Kommer delstatsförsamlingen fram till att de anser det vara tillräckligt mycket tveksamheter kring resultatet att de inte kan garantera att Biden faktiskt vann fler röster, och de här utfrågningarna utgör givetvis en central del i beredningen av ett sådant beslut, bör de ha gott juridiskt fog för att inte sända Bidens elektorer till elektorskonventet. Släpper man de vidlyftiga konspirationsteorierna och vad övrigt Trump-teamet sysslat med på sistone är ju inte det en helt oöverkomlig ribba, att visa på tveksamheter kring ett sådant antal röster som överstiger antalet röster Biden leder med.

Man skulle kanske väcka något långsökta invändningar utifrån demokratiresonemanget i nyligen avgjorda Chiafalo v. Washington (2020), om delstaterna rakt ut skulle vilja ersätta Bidens elektorer med Trump-elektorer. Men så högt behöver ju Trump som sagt inte lägga ribban, det fungerar lika väl om han "bara" kan förhindra Biden att nå 270. Och om de aktuella delstatsförsamlingarna kommer fram till att det det finns för mycket osäkerheter för att entydigt kunna kora endera vinnare, så bör det vara en föregiven ursäkt som accepteras inom ramen för delstaternas diskretion av de republikanskt/konservativt dominerade federala domstolar som äger de med största sannolikhet påföljande tvisterna om saken. I vart fall givet hur konservativa domare har resonerat på ämnet i närtid, såsom Rehnquist i Bush v. Gore och Kavanaughs tillägg i Chiafalo v. Washington.

Problemet för Trump ligger inte i att delstatsförsamlingen saknar varken juridisk befogenhet eller reell makt att snuva Biden på elektorer med vad som kan tänkas framkomma i morgondagens utfrågning som ursäkt. Problemet är att delstatsrepublikanerna i PA och övriga nyckelstater där de har majoriteten förmodligen inte är varken redo eller såpass under Trumps makt att de skulle vara villiga att betala det politiska pris det skulle komma med en sådan manöver kostar. Om något är kanske tvärtom, som du är inne på, deras främsta avsikt att kunna säga att nu har vi haft de här utfrågningarna och nu har vi stärkts i vår uppfattning att vi inte brast i vår valsäkerhet. Men det är främst ett politiskt ställningstagande i egenintresse, inte en juridisk bedömning.

Riktigt bra inlägg.

Hur tänker du med det fetade? Om det är så att valfusk begåtts, då borde ju R vinna delstaten och rätt kandidat så satt säga vinna. Om de viker ner sig för fusket, då tycker jag de rimligtvis borde ha anledning att oroa sig för det politiska priset.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det verkar finnas två typer av individer i denna tråd som försvarar det som nu sker och förkastar alla indikationer på valfusk; nyttiga idioter och människoförrädare. Dom nyttiga idioterna försvarar valfusket genom förlöjligande eftersom tv'n berättat för dom hur dom skall tänka. Majoriteten av dessa kan inse och rätta till sitt fel om sanningen blir för uppenbar. En minioritet är för alltid förlorad och dessa får leva i sin egna verklighet. Människoförrädarna å andra sidan känner till sanningen men sprider propaganda för att föra en ond agenda. Dessa skall avrättas.

+1

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Biden är ett skämt:

1) Han är ingen "President Elect".
2) Han har inget riktigt kabinett.
3) Han sitter i en källare istället för WH.
4) Han citeras och täcks enbart av värdelösa "MSM" som ingen tittar på (än mindre litar på).
5) Just nu är det minst 100 miljoner väljare som tror att han är där på "olaglig väg", alternativt helt sonika stal valet, eller en mix av båda.

Patetisk.

Frågan är hur mycket Biden själv egentligen är medveten om vad som händer. De som tror att Biden kommer sitta en mandatperiod eller ens ett år tror jag har fel. Harris är den som gäller. Harris som för övrigt fick 1-2% av demokraternas röster i primärvalet. Jag tror inte det finns skuggan av en chans att patrioter i USA kommer tillåta det.

Citat:
Ursprungligen postat av JewBiden
Ja.

Generalrepetitionen av att stjäla valet gjordes redan av Kennedy mot Nixon

Wikipedia

Kennedy försökte krossa det som nu Trump försöker krossa, militärindustriella komplexet, CIA, Fed Reserve, globalisterna, etc. Man försöker naturligtvis sprida så mycket skit och lögner om Kennedy som det bara går. Förhoppningsvis avslöjar Trump Kennedyfallet innan han lämnar WH.

Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Bild på servrar i Tyskland som omlokaliserats.
Bilden ska komma från Powel.

https://parler.com/post/c0060c5f729244d6955b007f2a89a5ad

Citat:
Per Sidney Powell, picture of the Dominion Server seized in Frankfurt being wheeled into a secure INSCOM / NSA analytics facility at Dagger Complex base in Darmstadt.

Now the Democrats will have their day of reckoning and Trump’s true win will come out!!

Supposedly the German government attempted to step in and block transport to protect Biden but had to grant permission because the server also contained evidence of fraud and vote fixing in multiple other countries!

Så tyska myndigheter försökte stoppa det hela. Skandal!
2020-11-25, 14:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag håller med om inläggets förträfflighet. Välskrivet och med tydliga referenser till utslag. Bra där. En nivå på inlägg man saknar och som är ovanlig bland dessa 1200 + sidor av inlägg i tråden.

Men jag tycker också att inlägget inte tillförde något nytt. Det är planen om kidnappning av 12:th i lite längre utformning bara. Och att det andades ”Nu kommer det!”, igen.

Jag är inte överens med författaren i frågan om delstatskonstitutionens svaga möjlighet att styra val av elektorer. I min uppfattning stipulerar just Chiafalo v. Washington att delstater ges rätt att tvinga dessa val till konformitet med popular vote genom sin konstitution. ”[w]e the people rule.”

Jag tror inte heller att det räcker med att lagstiftarna ”anser det vara tillräckligt med tveksamhet” för att inte inte kunna garantera att Biden vann. Felaktigheter behöver ledas i bevis i tillräcklig omfattning. Även i tveksamma fall blir det problematiskt för lagstiftarna att sätta sig över medborgarnas röst och diskvalificera medborgarnas rätt att låta dem sända sina företrädare till elektorskollegiet. Det låter sig inte göras hur som helst enligt den uppfattning jag fått där vederhäftiga bevis blir centrala. Att ”anse” något räcker inte. Saknas bevis så står det certifierade resultatet. Tveksamma tveksamheter duger inte.

Därmed inte sagt att jag är hundra på att delegater kommer att sändas till elektorskollegiet. Det kanske är nu det kommer.?
Nej, alltså, självfallet räcker det inte med antaganden och åsikter. Det är väl givet? Men det intressanta är så klart att se hur de berörda delstaterna reagerar OM omfattande oegentligheter är möjliga att bevisa. Du skriver det själv — vederhäftiga bevis. I så fall är det rimligast att misstänka att delstaten i fråga inte skickar delegater alls, snarare än delegater som röstar enligt partilinjen, stick i stäv med det fastställda valresultatet. Det kan bli "a first" här, oavsett vad som händer! Håll i hatten.
2020-11-25, 14:19
Medlem
Jag kan inte riktigt se hur media och tech-bolagen skulle hantera ett riktigt uppvaknande om bevisningen visar på djup deep state inblandning.
2020-11-25, 14:23
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Jag kan inte riktigt se hur media och tech-bolagen skulle hantera ett riktigt uppvaknande om bevisningen visar på djup deep state inblandning.
Har också funderat på det. Hur presenterar man sådana nyheter utan att en hel världsbild råkar i gungning? Hur rapporterar man om Powells case om det visar sig att hon sitter på explosiva uppgifter, och får rätt? Min gissning är att åtminstone svenska media ställer om till "objective mode" när de skriver om "jättehärvan" eller "jätteskandalen" i landet långt, långt borta, på andra sidan havet. Glömda är snabbt alla dessa artiklar om Bidens kabinett och ministrar, etc.
2020-11-25, 14:26
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja jag har tagit mig an detta. Du säger att vi ska lyssna på vad Powell säger men stänger öronen när hon säger att fall presenteras i domstol innan dom presenteras i media. Gissningsvis för att det inte passar din agenda. Och så ska du sitta och kasta skit på normalt funtade människor för att vi till skillnad från dig förstår att bevis kan finnas även fast dom inte i första hand presenteras i media. 450 000 röster med bara Biden ikryssat kan vara fraud, du framstår som att är det 450 000 med bara Biden så är det bevis för att det inte är fraud men vi vet ännu inte vad som får Powell att säga vad hon säger. Om den polletten kunde trilla ned hade det vart nice men förstår att det är svårt när man följer msm och dom har tagit rollen att avgöra vilken vikt olika bevis har utan att ha sett bevisen... Desto snabbare du förstår att msm har ingenting med det och göra desto bättre

Vi förstår också att bara för att det inte står en klausul att guvernören INTE får ändra i röstlagarna så betyder det inte att han får det. Du droppade den bollen illa kvickt, var det för att polletten trilla ned att du kan inte ett skit om legal topics och desto mindre du yttrar dig desto bättre?

Du kan spekulera hur mycket du vill.

Annars kan du gå tillbaka till källan: Powells första meningar där hon får lägga ut texten i Fox news.

Att det finns 450 000 röstsedlar med bara kryss i presidentvalet (för Biden) i swing states är bevis på valfusk.

Detta är också rubriken i flera av alternativmedias artiklar som jag länkat till.

"Attorney Sidney Powell Drops Massive Bomb: “We’ve Identified 450,000 Ballots That Miraculously Only Have a Vote For Joe Biden”"

Förklara det.

Lyssna på henne:

https://gellerreport.com/2020/11/450k-ballots-that-miraculously-only-have-a-vote-for-joe-biden.html/
2020-11-25, 14:30
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Vad är oddset på att det finns två olika händelser med exakt antal röster?

Du har återupprepat samma fråga som en trasig skiva genom hela tråden. Nu är det dags att släppa det här.

Jasså? Tråden handlar ju om rapporterade incidenter.

Sidney Powell är central i hela denna historia. Många här återkommer till Sidney Powell.

I en intervju med Fox news säger Powell att undervotes är bevis på valfusk.

Detta är med andra ord i högsta grad relevant för tråden.

Svara på frågan varför undervotes är bevis på valfusk. Ingen har lyckats besvara den hitintills.

https://gellerreport.com/2020/11/450k-ballots-that-miraculously-only-have-a-vote-for-joe-biden.html/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in