2020-11-25, 13:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ni som följt utvecklingen idag.

Har jag missat något? Har Sidney Powell levererat ännu, eller blir det på fredag?

Det är på Fredag hon kommer presentera sina bevis på riktigt. Förvänta dig inget annat än en teori.
2020-11-25, 13:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De har ljugit om covid-19 så varför skulle de inte ljuga om det här?

Jag vet inte vad de har sagt om Covid-19. Men det är lustigt att Trump inte har blivit avstängd från Youtube.

Allt handlar bara om att Youtube vill ha makt.

Samma sak som Sveriges regering ville förbjuda Flashback.
2020-11-25, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ni som följt utvecklingen idag.

Har jag missat något? Har Sidney Powell levererat ännu, eller blir det på fredag?

Det är fortfarande tidigt på morgonen där Sidney bor, men hon slängde precis ut 36 stycken tweets på Twitter.

Jag har inte hunnit gå igenom dem, men det mesta ser ut att handla om presidentvalet.

Jag har för mig att något bevis och/eller stämning skulle dyka upp i dag.

https://twitter.com/sidneypowell1
2020-11-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror inte de blev avstängda från Youtube för att de har "ljugit".
De har blivit avstängda för att Youtube VILL ENDAST ha traditionella liberala medier eller medier som följer strömmen.

Detta är inget annat än ett kontrollbehov från Youtube. Sådant existerar typ i alla länder. Man brukar oftast skylla på högerextrema människor, vilka dom nu är.
https://www.nytimes.com/2020/11/24/technology/youtube-under-pressure-over-election-falsehoods-suspends-oan-for-covid-19-misinformation.html
Här har du info. Om du istället vill tro på annat så är det konspirationsteorier, och det är undertecknad inte intresserad av.
2020-11-25, 13:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
https://www.nytimes.com/2020/11/24/technology/youtube-under-pressure-over-election-falsehoods-suspends-oan-for-covid-19-misinformation.html
Här har du info. Om du istället vill tro på annat så är det konspirationsteorier, och det är undertecknad inte intresserad av.

Du får gärna citera för jag kan inte läsa denna artikel.
2020-11-25, 13:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag vet inte vad de har sagt om Covid-19. Men det är lustigt att Trump inte har blivit avstängd från Youtube.

Allt handlar bara om att Youtube vill ha makt.

Trump är fortfarande president fram tills den 20:e januari, han är defakto staten och därmed så kan de inte stänga av honom, däremot så lär han bli av med sitt twitter konto den 20:e Januari klockan 12:01 då han har upphört att vara president då.
2020-11-25, 13:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Trump är fortfarande president fram tills den 20:e januari, han är defakto staten och därmed så kan de inte stänga av honom, däremot så lär han bli av med sitt twitter konto den 20:e Januari klockan 12:01 då han har upphört att vara president då.

Du tror Twitter bannar han?
Vore intressant och se om Trump blir bannad av Twitter. Då lär resterande anhängare också lämna Twitter.

Trump kanske vill få sig bannad?
2020-11-25, 13:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Här har du från en annan källa

Citat:
OANN suspended from YouTube after promoting a sham cure for Covid-19

The company said that the conservative news outlet, heralded by Trump, has repeatedly violated its policy on coronavirus misinformation

https://www.theguardian.com/technology/2020/nov/24/oann-suspended-youtube-cure-covid-19
2020-11-25, 13:40
Medlem
Citat:
Knas. Jag får ingen info om att det ska vara en betalsida.
"YouTube suspended One America News Network, one of the right-wing channels aggressively pushing false claims about widespread election fraud, for violating its policies on misinformation."

Det är första stycket.
2020-11-25, 13:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du tror Twitter bannar han?
Vore intressant och se om Trump blir bannad av Twitter. Då lär resterande anhängare också lämna Twitter.

Trump kanske vill få sig bannad?

Det skulle inte förvåna mig om de gör det, han har brutit mot nästan alla deras regler så om han åtminstone inte blir av med sitt konto i minst 24 timmar skulle vara ett under.

Sedan tror jag inte att han vill bli bannad (han vet att han inte kan bli det nu tack vare ett domslut från cirka 2016, samma domslut som även förbjöd honom från att blocka folk) utan jag tror att han bara skiter i reglerna på deras platform precis som vissa här på Flashback har gjort det och sedan blivit avstängda eller permanent bannade.
2020-11-25, 13:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Enda anledningen till varför Trump fått vara kvar på Twitter och Youtube är just på grund av att han är president. När det ändras den 20'e januari så får han återigen börja rätta sig efter samma regler som alla andra vanliga användare på plattformarna.

Citat:

They actually tried that once, and they (regeringen) fell so hard that the bump were heard around the world.
2020-11-25, 13:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Här har du från en annan källa

https://www.theguardian.com/technology/2020/nov/24/oann-suspended-youtube-cure-covid-19

Falska nyheter.
Varför då?

1. Det kommer från andra källor
2. Dom namnger med "Trumpvänlige median..." eller "Konservativa....median"
3. Citat endast, ingen film

Därför är The Guardian ej trovärdig som källa. Jag vet att det är bara Youtube som vill isolera Youtube med endast accepterade medier. Inte medier som går i opposition. Så där sker det i Kina, Ryssland och Israel också. Inget nytt under solen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in