Har bott och arbetat utomlands på ett företag inom det jag är utbildad till. För att göra lång historia kort blev jag för lite drygt en månad sedan kontaktad av en tidigare chef och vän på företaget, blev erbjuden en heltidstjänst. Har efter lite betänketid har jag valt att tacka ja. Vad som fått mig att tacka ja är främst att jag känner mig färdig med Sverige i kombination med att jag inte har något etablerat familjeliv här. När jag senaste kom tillbaks till Sverige efter min session utomlands så kände jag direkt att jag inte kände mig nöjd med tillvaron här, undrade nästan vad fan jag gjorde här. Bestämde mig då för att lämna min stad Malmö i hopp om att få en förändring på tillvaron. Men jag har inte känt att det blivit så mycket bättre, utan Sverige är vad Sverige har blivit, oavsett vart man bor nästan. Islamiserat, vänsterradikalt, höga skatter, udda prioriteringar och allmänt otryggt. Platsen jag bor på nu är bättre än Malmö, men samtidigt är staden mycket mindre och ganska oattraktiv.Känner mig inte hemma här längre, känns inte värt att stanna kvar för 5 öre. Och målsättningen den här gången är att aldrig någonsin flytta tillbaks.
Är det någon annan som lämnat allt och flyttat från Sverige?
Senast redigerad av jutePippi 2020-11-25 kl. 11:57.
Du känner dig inte hemma i Sverige så du flyttar till en helt främmande land där du inte känner någon? Låter som skitsnack men whatever, lycka till, många söker lycka utomlands.
Du känner dig inte hemma i Sverige så du flyttar till en helt främmande land där du inte känner någon? Låter som skitsnack men whatever, lycka till, många söker lycka utomlands.
Jag känner folk där, har bott där och arbetat där innan. Så det är inget ny okänd plats.